חדשות בארץ

ליברמן נפגש עם גנץ: "מנתניהו שמעתי ’לאו’ חזק, מכחול לבן לא שמעתי ’כן’ חיובי"

בתום פגישתו עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי חסרה לו "הודעה ברורה וחדה של כל ראשי כחול לבן, שהם מקבלים את מתווה הנשיא". גנץ: "מוכן לשקול כל אופציה שתחסוך את הבחירות, ובלבד שתעמוד בעקרונות שלי בהיבטי כתב האישום"

ליברמן וגנץ, היום (צילום: אלעד מלכה)ליברמן וגנץ, היום (צילום: אלעד מלכה)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נפגשו הבוקר (חמישי) בכפר המכביה ברמת גן, וזאת במסגרת הניסיונות לפתור את הפלונטר הפוליטי. בתום הפגישה, שארכה כשעה, אמר ליברמן: "מה שחסר לי זו הודעה ברורה וחדה של כל ראשי כחול לבן, שהם מקבלים את מתווה הנשיא. מנתניהו שמענו 'לאו' חזק, שהוא לא מקבל את ההצעה כפי שהצעתי. פה לא שמעתי 'לא', אבל לא שמעתי 'כן' בצורה חיובית. זה מאוד חסר לי".

ליברמן הוסיף כי ימשיך במאמצים למנוע מערכת בחירות שלישית ולהקים ממשלה לאומית רחבה: "שני המרכיבים הקריטיים לממשלה כזו הם כחול לבן והליכוד. אם הם יצליחו להגיע לעמק השווה ולהקים ממשלה – אם ירצו, גם בלעדינו – אנחנו יכולים להעניק 8 מנדטים בונוס ללא תמורה. קודם כל שתוקם ממשלה מהסוג הזה. האתגרים הביטחוניים והכלכליים כל כך ברורים, שכל בר דעת מבין שאין דבר גרוע יותר מלדרדר את המדינה למערכת בחירות".

גנץ אמר, כי פגישתו עם ליברמן הייתה טובה: "ניתחנו את המציאות כפי שאנו רואים אותה. למיטב שיפוטי, נתניהו שומר את הגוש וחותר בכך לבחירות. הבהרתי את העמדה שלי לגבי האפשרויות שעל הפרק – אני מוכן לשקול כל אופציה שתחסוך את הבחירות, ובלבד שתעמוד בעקרונות שלי בהיבטי כתב האישום. בחנו את האפשרויות שעומדות לרשותנו, וקבענו להיפגש בתחילת השבוע הבא פעם נוספת. אנחנו לא רוצים לראות את מדינת ישראל הולכת לבחירות, ונעשה כל מאמץ עד הרגע האחרון כדי למנוע זאת. היה שיח טוב, וכאמור נמשיך אותו".

כזכור, בסוף השבוע האחרון שיגר ליברמן אולטימטום לעברם של גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי הוא מצפה מהם לקבל "החלטות נכונות". בראיון לחדשות 12 הוא הבהיר כי על "גנץ צריך לקבל את מתווה הנשיא, כולל הנבצרות, ונתניהו צריך להיפרד מהגוש החרדי-משיחי שלו". בעוד בליכוד הבהירו כי לא יפרקו את בלוק ה- 55, בכחול לבן שמרו על עמימות. ככל הנראה, גנץ מוכן לדון במתווה הנשיא ולהגיע עם נתניהו להסכמה, שתאפשר את הקמתה של ממשלת אחדות ברוטציה ביניהם. אלא שעמדה זו אינה מוסכמת על כל חבריו לרביעיית ההנהגה של כחול לבן.

מוקדם יותר הבוקר, מתח ליברמן ביקורת חריפה על נתניהו, וזאת על רקע הפסקת האש שהושגה עם הג'יהאד האסלאמי. בראיון לגלי צה"ל, הוא האשים את ראש הממשלה בשיתוף פעולה עם חמאס, וטען כי "הוא מקריב כרגע אינטרסים בסיסיים אסטרטגיים על מזבח הישגים קצרי טווח". בהתייחסו למשבר הפוליטי, אמר יו"ר ישראל ביתנו כי "נתניהו מחפש איך לטרפד את המתווה", וכי הוא מעוניין בבחירות שלישיות. הוא ציין, עם זאת, כי גם מכחול לבן לא שמע עדיין תשובה חיובית. ליברמן היה אמור להיפגש היום עם נתניהו, אלא שהפגישה בוטלה על ידי ראש הממשלה. מהליכוד נמסר מאוחר יותר, כי ליברמן זומן לפגישה עם נתניהו ביום ראשון הקרוב בשעה 17:00 – שלושה ימים לפני סיום המנדט של גנץ להרכבת הממשלה.

(עודכן: 15:49)

תגיות:בני גנץאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה