חדשות בארץ

נתניהו: "מטרות המבצע הושגו במלואן. יכולים להגיע לכל אחד – אפילו במיטתו"

ברקע הודעת דובר צה"ל על חזרה לשגרה בעוטף עזה וחבל לכיש, ראש הממשלה משגר איום לעבר ראשי ארגוני הטרור ברצועה, לפיו "אנחנו יכולים להגיע לכל אחד, אפילו במיטתו", ולדבריו "האויבים שלנו קיבלו את המסר הזה". נתניהו: "סומך על כוחותינו שימשיכו להשתפר ולעשות כל מה שדרוש כדי להבטיח את ביטחון ישראל"

נתניהו בסיור ביטחוני בדרום, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו בסיור ביטחוני בדרום, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

"אנחנו לקראת סיום המבצע. מטרות המבצע הושגו כבר עכשיו במלואן", כך הצהיר היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת, ברקע הודעת צה"ל על חזרה מלאה בעוטף עזה ובמערב לכיש. נתניהו הוסיף כי מטרת המבצע הייתה סיכול ממוקד של מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בעזה, בהאא אבו אל-עטא, וכי "האויבים שלנו קיבלו את המסר – אנחנו יכולים להגיע לכל אחד, אפילו במיטתו". הוא הוסיף כי יחד עם אבו אל-עטא חוסלו "עשרות מחבלים וגם עשרות מטרות תשתית חשובות של הג'יהאד האסלמי".

ראש הממשלה את הדברים במהלך סיור ביטחוני שערך במרכז ניהול ליירוטי רקטות ובסוללת כיפת ברזל, והביע את הערתו לכוחות, עליהם אמר כי הוא "סומך שימשיכו להשתפר ולעשות כל מה שדרוש כדי להבטיח את ביטחון ישראל". נתניהו בירך את "את הלוחמים והלוחמות ואת המפקדים והמפקדות, על ההישג היוצא מן הכלל של מערכת ההגנה שלנו שפעלה היטב, יחד עם האזרחים שנשמעו להוראות פיקוד העורף. הצלחנו למנוע פגיעות כלשהן עד לרגע זה".

קודם לכן טען שר החוץ, ישראל כץ, כי העובדה שבחמאס נמנעו מלהצטרף ללחימה מול ישראל, היא הישג עבור ישראל. "יכול להיות שנוצרה כאן איזשהו זהות אינטרסים", אמר כץ בריאיון לגלי צה"ל, "ברגע שחמאס לא הצטרף יש כאן בהחלט עניין של הצלחה".

לפי שר החוץ, מדיניותה של ישראל בסבב הנוכחי היא "מדיניות התקפית ברורה", שכן צה"ל סיכל כל פעיל שניסה לשגר רקטות, "ואנחנו מתכוונים להמשיך בדבר הזה". כץ ציין כי "הג'יהאד האסלאמי הוא גוף איראני" שהופעל "דרך דמשק ואבו אל-עטא על מנת לייצר אלימות ולפגוע במדינת ישראל".

בתום 48 שעות של לחימה נכנסה הפסקת האש לתוקפה, בשעה 6:00 בבוקר. לפי צה"ל, מאז חיסול מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, בהא אבו אל-עטא, בצעד שהיווה את נקודת הפתיחה למבצע "חגורה שחורה", נורו כ-450 רקטות לעבר שטח ישראל, 60% מהן נחתו בשטחים פתוחים ו-90% מהטילים שכוונו לשטחים בנויים יורטו בהצלחה.

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי "מצרים והאו"ם עבדו קשה למנוע הידרדרות מסוכנת למלחמה בעזה ובסביבתה". הוא הדגיש כי "השעות והימים הקרובים יהיו קריטיים. כולם חייבים להראות איפוק מרבי ולתת את חלקם כדי למנוע שפיכות דמים. המזרח התיכון לא צריך מלחמות נוספות".

בצהריים הודיע דובר צה"ל כי בתום התייעצויות ביטחוניות הוחלט על חזרה לשגרה במעברים ארז וכרם שלום, וכן על החזרת מרחב הדייג ל-15 מיילים ימיים.

תגיות:ההסלמה בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה