חדשות בארץ

סקר במגזר הערבי: ירידה חדה בשיעור התמיכה בממשלת מיעוט

ברקע האפשרות כי שישראל ביתנו תצטרף לממשלת מיעוט בראשות כחול לבן הנשענת על הרשימה המשותפת, במגזר הערבי נרשמת ירידה משמעותית באשר לתמיכה בממשלה כזו. לפי הסקר, 49% מהנשאלים אמרו כי הם תומכים באפשרות כזו, בעוד שיומיים לאחר הבחירות בספטמבר אחוז התמיכה בכך עמד על 83%. יו"ר רע"ם בשבוע שעבר: "לא פוסלים מראש שום אופציה. נשב ונשמע, נדון ונחליט"

בכירי הרשימה המשותפת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בכירי הרשימה המשותפת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע העלאת התרחיש הפוליטי על הקמת ממשלת מיעוט בראשות כחול לבן הנשענת על תמיכת הסיעות הערביות, מסקר שפורסם היום (ראשון) בגלי צה"ל עולה כי התמיכה לכך במגזר הערבי פחתה באופן משמעותי בחודשיים האחרונים. לפי הסקר, 49% מהנשאלים אמרו כי הם תומכים באפשרות כזו, בעוד שיומיים לאחר הבחירות בספטמבר אחוז התמיכה בכך עמד על 83%.

מהסקר העדכני עלה כי 33% מהמשיבים התנגדו לתמיכה מבחוץ של ממשלת כחול לבן, והשאר סירבו או לא ידעו להשיב. על שאלת הצטרפות הרשימה המשותפת לממשלה בראשות הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, בהשתתפות יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, 37% השיבו כי הם תומכים בכך.

עוד עלה מהסקר של גל"צ כי במידה ותהיה מערכת בחירות שלישית, לא יתרחש שינוי משמעותי באופי ההצבעה של ערביי ישראל, וכי רק 9% מהנשאלים אמרו כי בכוונתם לשנות את הצבעתם, בעוד ש-91% השיבו כי יצביעו לאותה מפלגה שלה הצביעו בספטמבר.

ביום ראשון שעבר, יממה לאחר האולטימטום שהציב ליברמן – לפיו קיימת אפשרות שיצטרף לממשלת מיעוט בראשות כחול לבן ובתמיכת הנציגות הערבית בכנסת, ברשימה המשותפת נשמעו חילוקי דעות פומביים באשר לאופן בו תנהג המפלגה במקרה זה.

עופר כסיף, חבר המפלגה מטעם סיעת חד"ש, הודיע באופן חד-משמעי כי "אין תסריט שבו תתמוך המשותפת בממשלה שבה חבר ליברמן". כסיף כתב בחשבון הטוויטר שלו כי יו"ר ישראל ביתנו הוא "מגדולי הגזענים שהיו כאן" וכי הוא "זה שהחל בהסתה נגד חד"ש והמשותפת". חברת מפלגתו, עאידה תומא סלימאן, הצטרפה לדבריו: "אנחנו רוצים להפיל את נתניהו, אבל לא במחיר הכשרת ליברמן בדרך".

עם זאת, יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, סירב לפסול אפשרות שהנציגות הערבית תתמוך בממשלה שליברמן חבר בה, והדגיש כי במפלגה "לא פוסלים מראש שום אופציה".

"בינתיים לא שמענו מגנץ על חבירה עם ליברמן ותמיכה של המשותפת", אמר עבאס בריאיון ל'הארץ'. "אם תגיע הצעה כזו, אנחנו נשב ונשמע, נדון ונחליט". עבאס אמר כי למרות דבריהם הנחרצים של  כסיף וסלימאן, ברשימה טרם דנו בכך באופן מעשי. מנגד, נציג סיעת תע"ל ברשימה, ח"כ אחמד טיבי, אמר כי הוא היה "מעדיף שלא יהיה ריבוי הצהרות מנוגדות מצד חברי הסיעה דווקא בימים אלה".

תגיות:ערביי ישראלבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה