ונשמרתם

נס: ילד בן 3 בלע בורג באורך 4 ס"מ – הרופאים הצליחו להציל את חייו

רופאי המרכז הרפואי שמיר הצליחו להציל את חייו של ילד בן 3, שבלע בורג ארוך וחד. הבורג הוצא בשלום מהתריסריון של הילד, בהליך גסטרוסקופיה שנערך בהרדמה מלאה

הבורג שבלע הילד (קרדיט צילום: דוברות המרכז הרפואי שמיר)הבורג שבלע הילד (קרדיט צילום: דוברות המרכז הרפואי שמיר)
אא

ילד בן 3 מראשון לציון הובהל בסוף השבוע על ידי הוריו לחדר המיון לילדים במרכז הרפואי שמיר, לאחר שחש כאבים עזים בבטנו. בצילום שנעשה לו במקום, התגלה בבטנו בורג באורך 4 ס"מ. הילד הועבר באופן מיידי לחדר ניתוח, להוצאת הבורג. בחסדי שמיים, הצוות הרפואי הצליח להוציא את הבורג מבלי שנגרם לילד נזק של ממש.

פרופ' אפרת ברוידא, מנהלת יחידת גסטרו ילדים במרכז הרפואי שמיר, סיפרה: "הכנסנו את הילד לחדר ניתוח בהרדמה מלאה, ובהליך גסטרוסקופיה הוצאנו לו את הבורג מהתריסריון. מסתבר שהבורג המסוכן והחד כבר עבר את הקיבה, וחייו ניצלו".

ד"ר אסנת זמורה, מנהלת מחלקת כירורגיית ילדים, הוסיפה: "לאחר ניתוח הגסטרו המוצלח של פרופ' ברוידא, הילד הובא אלינו למחלקה להמשך השגחה עד לשחרור. אני קוראת מכאן לכל ההורים לשים לב ביתר שאת לילדיהם, ולהרחיק מהם במיידית חפצים מסוכנים. מדובר היה בבורג ארוך וחד מאוד, ורק במזל גדול הילד יצא מזה בשלום ללא נזק ממשי".

לפני כחודשיים, פעוט כבן שנה וחצי שבלע סוללה עמד בפני סכנת חיים ממשית, ונזקק לאשפוז ארוך ביחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה. מומחים של מערך אף-אוזן-גרון, המכון לגסטרואנטרולוגיה וצוות חדר הניתוח בבית החולים הצליחו לשלוף את הסוללה העגולה מהוושט שלו. אלא שעד שהפעוט קיבל את הטיפול הרפואי, החומרים המצויים בסוללה החלו להתפרק בגוף וגרמו לנקב בוושט. הנזק לא הסתכם בכך, והוא הגיע עד מילימטרים ספורים מאבי העורקים. בחסדי שמיים, לאחר טיפול של כשלושה שבועות ביחידה לטיפול נמרץ, יצא הפעוט מכלל סכנה ושוחרר לביתו.

תגיות:ילדבורג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה