חדשות בארץ

נתניהו: "ממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת – פיגוע לאומי היסטורי"

בנאום שנשא בכנס של הליכוד בתל אביב, תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו בחריפות את ראשי כחול לבן, וקרא להם להוריד מעל הפרק את האפשרות להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת: "אם תקום ממשלת מיעוט כזאת – יחגגו בטהראן, ברמאללה ובעזה, כמו שהם חוגגים אחרי כל פיגוע"

נתניהו, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (ראשון) בחריפות את הנהגת כחול לבן, על רקע החשש בליכוד מפני הקמת ממשלת מיעוט בראשות בני גנץ, שתישען על תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת. בכנס של הליכוד, שנערך בגני התערוכה בתל אביב תחת הכותרת "עוצרים ממשלת מיעוט מסוכנת שתלויה בתומכי טרור", האשים נתניהו את ראשי כחול לבן כי הוליכו שולל את מצביעיהם, וכי מדובר ב"רגע גורלי למדינת ישראל".

"ראשי כחול לבן – גנץ, אשכנזי ובוגי יעלון – החליטו להקים ממשלת מיעוט שתהיה תלויה בחברי הרשימה הערבית המשותפת", אמר נתניהו. "להיות תלויים בהם בכל עת, ובמיוחד בעת הזאת, זאת סכנה עצומה למדינת ישראל, זאת נקודת שבר בתולדות המדינה שלא הייתה כדוגמתה".

"חברי הכנסת של הרשימה המשותפת תומכים בארגוני הטרור, וקוראים לחיילי צה"ל רוצחים. הם רוצים גם עכשיו להעמיד את חיילי צה"ל לדין כפושעי מלחמה. בני גנץ, הם רוצים להעמיד אותך לדין כפושע מלחמה. אותו דבר גם לגבי אשכנזי ובוגי יעלון. איתם אתה הולך להקים ממשלה שתהיה תלויה בהם? מה עבר לכם במוח?".

"בני, אתה וגם גבי קיבלתם תדרוך ועדכונים שוטפים במהלך השבוע האחרון על המצב הביטחוני והתפתחות המהלכים. ידעתם בדיוק מה מוטל על הכף, ובכל זאת בזמן שהיינו במערכה צבאית, כשהותקפנו בטילים, כשאזרחינו ישבו במקלטים, כשהחיילים שלנו סיכנו את חייהם, באותו זמן בדיוק אתם מנהלים משא ומתן עם אותם חברי כנסת שתומכים בארגוני הטרור ושרוצים להשמיד את המדינה? בכנות, זה מעל לפוליטיקה, זה אבסורד, זה בלתי נתפס. זו גם סטירת לחי לאזרחי ישראל, לחיילי ישראל, זו סטירת לחי למי שהצביע לך, בני גנץ".

"זו לא רק פגיעה חמורה בביטחון ישראל", המשיך נתניהו לתקוף. "זו גם פגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית. בני, גבי, בוגי ויאיר – מה הייתה הבטחת הבחירות המרכזית שלכם? אמרתם 'ישראל לפני הכל', ועכשיו האמת מתגלה. לא 'ישראל לפני הכל', אלא השלטון לפני הכל. הולכתם שולל את המצביעים שלכם, זו ממש גניבת דעת. ואתם עוד מדברים על דמוקרטיה וטוהר המידות? זה בלתי נתפס בביטחון, זה בלתי נתפס בדמוקרטיה. זה בלתי אפשרי".

ראש הממשלה הבהיר, כי בחירות הם "דבר רע למדינת ישראל", אולם "יש דבר הרבה יותר גרוע – ממשלת מיעוט מסוכנת, שנשענת על איימן עודה ואחמד טיבי. ממשלה כזו היא איום קיומי על מדינת ישראל. זו הפקרות ממדרגה ראשונה. ממשלה כזאת אסור שתקום אפילו לא ליום אחד, אפילו לא לרגע אחד".

בסיום דבריו, הצהיר נתניהו כי "אם תקום ממשלת מיעוט כזאת – יחגגו בטהראן, יחגגו ברמאללה ויחגגו בעזה. כמו שהם חוגגים אחרי כל פיגוע. אבל זה יהיה פיגוע לאומי היסטורי במדינת ישראל –  ואסור שזה יהיה". הוא קרא לראשי כחול לבן "לעשות את הדבר האחראי ולגלות אחריות לאומית". לדבריו, "יש אפשרות להקים ממשלה ביחד. יש אפשרות להימנע מבחירות. התייצבו ברגע זה, הערב, ותאמרו לעם בצורה חדה וברורה שאתם מורידים מעל הפרק את הרעיון ההזוי של ממשלה שנשענת על חברי הרשימה הערבית המשותפת. רבים בעם מבינים את הסכנה. מה שצריך עכשיו זה אחדות – אחדות ולא מיעוט. ואתם יודעים את האמת – שהאמת איתנו, הצדק איתנו והעם איתנו".

במהלך נאומו, נמנע נתניהו מלתקוף את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, עמו נפגש מוקדם יותר הערב. בסיום פגישתם הוציאו הליכוד וישראל ביתנו הודעה משותפת, בה נאמר כי "הייתה שיחה עניינית וטובה, שהתמקדה בדרכים להקים ממשלת אחדות. השניים קבעו להיפגש שוב כדי להשלים את הפגישה".

בתגובה למתקפתו של נתניהו, נמסר מכחול לבן כי "תושבי הדרום לא זכו ל'כנס חירום', גם לא החולים שזרוקים במסדרונות בתי החולים, לא הקשישים ולא הנכים. כרגיל, נתניהו דואג רק לנתניהו".

תגיות:הליכודהרשימה המשותפתכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה