חדשות בארץ

צה"ל החל בתרגיל פתע מטכ"לי בפיקוד צפון

תרגיל הפתע נועד לבחון את מוכנותו ויכולותיו המבצעיות של פיקוד צפון. הוא ייערך במרחב עמק יזרעאל ובמרחב הגליל העליון, ועתיד להסתיים מחר

אילוסטרציה (קרדיט צילום: דובר צה"ל)אילוסטרציה (קרדיט צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל פתח הבוקר (שני) בתרגיל פתע מטכ"לי, שנועד לבחון את מוכנותו ויכולותיו המבצעיות של פיקוד צפון. כך נמסר מדובר צה"ל. את התרגיל מוביל ממלא מקום מבקר צה״ל, תת-אלוף (מיל') עופר שריג.

התרגיל ייערך במרחב עמק יזרעאל ובמרחב הגליל העליון, והוא עתיד להסתיים מחר. מדובר בתרגיל שני בסדרה של בחני המוכנות בראשות הרמטכ"ל לשנת 2019, ולפיכך הוא יסוכם על ידי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי.

במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון, כלי רכב וכלי טיס, וכן יישמעו אזעקות והדי פיצוצים במרחב. כמו כן, הופעל חייגן טלפוני להתייצבות אנשי מילואים.

לפני כשלושה חודשים נערך התרגיל הצבאי המטכ"לי השנתי של צה"ל, שזכה לכינוי "אבן הראשה". התרגיל, שהופעל במתכונת של תרגיל מפקדות בהשתתפות חיילים בסדיר ובמילואים, דימה תרגיל לחימה במתאר רב-זירתי, בדגש על המרחב הצפוני. במסגרת האימון, תורגלו תרחישי התקפה והגנה שונים, על פי התוכניות המבצעיות של צה"ל, בדגש על שיתופי פעולה, תכנון רב-מערכי והפעלה בחירום. המפקדות הראשיות, בהובלת פיקוד הצפון ופיקוד העורף, תרגלו תרחישים רב-זרועיים בשיתוף פעולה עם כוחות האוויר, הים, היבשה, המודיעין, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ואגף התקשוב וההגנה בסב"ר (סביבת רשת, סייבר).

תגיות:צה"לתרגיל פתעפיקוד צפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה