חדשות בארץ

השגריר דנון נגד המועמד הדמוקרטי: "סנדרס מערער את ביטחון ישראל"

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיב על קריאתו של המועמד הדמוקרטי בפריימריז לנשיאות ארצות הברית, הסנאטור ברני סנדרס, להתנות את הסיוע הצבאי האמריקני לישראל בשינוי מדיניותה כלפי רצועת עזה: "אולי מר סנדרס לא שמע על כך שישראל יצאה מעזה בשנת 2005, אולי הוא לא יודע על מנהרות הטרור"

דני דנון (צילום: שאטרסטוק)דני דנון (צילום: שאטרסטוק)
אא

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, מתח הלילה (שני) ביקורת חריפה על הסנאטור הדמוקרטי ברני סנדרס, אחד המועמדים בפריימריז של מפלגתו לנשיאות, וזאת לאחר שסנדרס קרא להתנות את הסיוע הצבאי של ארצות הברית לישראל בשינוי מדיניותה מול הפלסטינים, ובמיוחד כלפי רצועת עזה.

בכינוס של ההסתדרות הציונית באמריקה (ZOA), שנערך בניו יורק, אמר דנון כי דבריו של סנדרס "מערערים את ביטחונן של ישראל וארצות הברית". לדבריו, "אולי מר סנדרס לא שמע על כך שישראל יצאה מעזה בשנת 2005. אולי לא הייתה לו הזדמנות לבקר במעבר כרם שלום, בו עוברות מאות משאיות מדי יום כדי לספק סיוע הומניטרי לרצועה. אולי הוא לא יודע על מנהרות הטרור".

דנון הדגיש, כי העברת הסיוע מישראל לרצועה תועיל אך ורק לחמאס, השולט בשטח: "הוא מציע לתת פחות סיוע צבאי לבעלת הברית החשובה ביותר של ארצות הברית במזרח התיכון על מנת לתת אותו לחמאס, ארגון טרור שחגג את הטרגדיה של ה- 11 בספטמבר. לעולם לא ניתן לזה לקרות, נילחם נגד הקולות הקיצוניים הללו".

סנדרס בן ה- 78, בן להורים יהודים שהיגרו לארצות הברית ממזרח אירופה, מחזיק בעמדות של השמאל הרדיקלי, וידוע כמי שנוהג למתוח ביקורת נוקבת על מדיניותה של ישראל בכל הנוגע לסכסוך עם הפלסטינים. בנאום בוועידה השנתית של שדולת ג'יי סטריט המזוהה עם השמאל, שנערכה בסוף החודש שעבר בוושינגטון, תקף סנדרס את ממשלת ישראל בראשותו של בנימין נתניהו. "זו לא אנטישמיות להגיד שממשלת נתניהו גזענית, זו עובדה", אמר. "אנחנו משלמים 3.8 מיליארד דולר על סיוע צבאי לישראל, ולכן יש לנו זכות לומר לממשלת ישראל: ארצות הברית ואזרחיה משלמי המיסים מאמינים בזכויות אדם ודמוקרטיה. לא נשלים עם גזענות, ואנחנו דורשים שממשלת ישראל תשב עם העם הפלסטיני ותישא ותיתן עמו על הסכם".

הסנאטור הדמוקרטי תבע מישראל לשנות את יחסה באופן ספציפי כלפי רצועת עזה: "מה שקורה עכשיו בעזה הוא לחלוטין לא אנושי ולא מקובל. 3.8 מיליארד דולר זה הרבה כסף, ולא ניתן אותו למי שלא מכבד זכויות אדם ודמוקרטיה". סנדרס הוסיף, כי יש להעביר כבר כעת חלק מכספים אלו לטובת סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה.

שגרירת ארצות הברית לשעבר באו"ם, ניקי היילי, הגיבה על קריאתו של סנדרס להעביר לרצועת עזה חלק מהסיוע הצבאי המיועד לישראל. "בדיוק כשחשבת שברני סנדרס לא יכול להיות יותר רדיקלי, הוא התעלה על עצמו", כתבה בפייסבוק. "הוא רוצה לקחת כסף שאנחנו נותנים לישראל כדי להגן על עצמה מפני טרוריסטים, ולתת אותו לעזה המנוהלת על ידי טרוריסטים? לא אמיתי. מדוע המועמדים הדמוקרטיים האחרים לנשיאות לא אומרים שהוא טועה?".

תגיות:ברני סנדרסדני דנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה