חדשות בארץ

נתניהו: "בשביל השלטון – לפיד היה לובש שטריימל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את ראשי כחול לבן, וקרא להם שלא להקים ממשלת מיעוט שתישען על הרשימה המשותפת: "הדבר הזה מהווה סכנה אמיתית למדינת ישראל". הוא טען, כי כחול לבן פעלה לשכנע את המפלגות החרדיות להיכנס לממשלה בראשות בני גנץ: "אם זה היה תלוי ביאיר לפיד – הוא היה לובש שטריימל, מניח תפילין פעמיים ביום"

נתניהו בישיבת בלוק ה- 55, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו בישיבת בלוק ה- 55, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בצהריים (שני) את ראשי כחול לבן, על רקע החשש בליכוד מהקמת ממשלת מיעוט בראשות בני גנץ, שתישען על הרשימה המשותפת. "יש כאן רגע גורלי בתולדותיה של מדינת ישראל", אמר בישיבה בכנסת של 55 חברי בלוק הימין-חרדים. "יש אפשרות אמיתית שתוך 48 שעות תקום ממשלת מיעוט, שנתמכת ותלויה בתומכי טרור. הדבר הזה מהווה סכנה אמיתית למדינת ישראל".

"אני רוצה להדגיש: אינני מדבר על ערביי ישראל. הם אזרחי המדינה, נאמנים לה, הם חלק ממנה. אנחנו מדברים על חברי כנסת שתומכים בארגוני טרור שפוגעים בישראל, רוצים להעמיד את חיילי צה"ל לדין כפושעי מלחמה, ואותם ארגונים שואפים להשמיד את מדינת ישראל", הוסיף נתניהו. "אנחנו הזהרנו ערב הבחירות מפני האפשרות הזאת. כחול לבן הכחישו זאת לגמרי. עכשיו רואים שהם הוליכו שולל את המצביעים. כל הסימנים מראים שהם שועטים קדימה לעבר ממשלת מיעוט".

"הם מנסים לתרץ, שזו תהיה רק ממשלת מעבר, לשלושה חודשים. אסור שממשלה כזו תקום אפילו ליום אחד. ממשלה כזו תהווה פגיעה חמורה בביטחון ישראל. ממשלת מיעוט בתמיכת תומכי הטרור היא ממשלת החלומות של חמאס, ולא רק שלה. גם של האיראנים, גם של חיזבאללה. יחגגו גם ברמאללה, גם בטהראן וגם בעזה. אני חוזר על קריאתי מאתמול: הפסיקו עם הטירלול הזה, הורידו את האופציה ההזויה הזו".

ראש הממשלה טען, כי כחול לבן עשתה מאמצים רבים לשכנע את המפלגות החרדיות להיכנס לממשלה בראשות גנץ: "חברי הסיעות החרדיות יכולים לספר על כל המגעים עם כחול לבן. אם זה היה תלוי ביאיר לפיד – בסוף, ברגע המבחן, הוא היה לובש שטריימל, מניח תפילין פעמיים ביום, מקבל שבת פעמיים בשבוע ואולי עושה שוב ברית מילה. זה לא 'ישראל לפני הכל', אלא השלטון לפני הכל. הם מוכנים לשבת עם אחמד טיבי, אבל לא עם ראש ממשלת ישראל. הם מוכנים לשבת עם הרשימה המשותפת, אבל לא עם חובשי הכיפות סביב השולחן הזה".

נתניהו התייחס לפגישה שקיים אתמול עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ואמר כי היא הייתה "טובה ועניינית" וכי צפויה להתקיים עוד פגישה ביניהם: "לא הכל אבוד. אני חושב שיש גם תקווה, עדיין. דיברנו באריכות רבה על ממשלת אחדות לאומית. דיברנו על אחדות, הסכמות, תקציב ואחריות. ממשלת אחדות לאומית אחראית – זה מה שאזרחי ישראל זקוקים כרגע. זה רגע היסטורי – אנחנו צריכים לבחור בין הקללה לבין הברכה. צריך ללכת לאחדות".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שדיבר אחרי נתניהו, אישר כי כחול לבן חיזרה אחרי המפלגות החרדיות. הוא התייחס לפרסומים אודות ההסכמות מרחיקות הלכת בענייני דת ומדינה, אליהן הגיעו צוותי המשא ומתן של כחול לבן וישראל ביתנו, ואמר כי מדובר ב"חיסולו המוחלט והטוטאלי" של הסטטוס קוו: "כחול לבן היו מוכנים לתת לנו הכל, ולחתום לנו על שמירת הסטטוס קוו ככתבו ולשונו, ואם צריך – גם תיקוני חקיקה. הכל כדי להקים איתם ממשלה. לכן ה'הסכם' הזה הוא מהלך ציני".

דרעי הוסיף, כי הדרישה של כחול לבן מנתניהו לפרק את בלוק הימין אינה דרישה כנה: "האמת היא, שגם אם נתניהו יגיע למשא ומתן עם כחול לבן לבד, ללא הבלוק, הם דורשים שהוא יהיה שני ברוטציה ולא ראשון. לכן זו הוכחה ברורה שהסיפור של הבלוק הוא תירוץ, והם לא באמת רוצים אחדות".

בהתייחסו לטענות הנשמעות בכחול לבן, לפיהן הקמת ממשלת המיעוט היא פעולה ראשונית, כשהכוונה היא לצרף בהמשך מפלגות נוספות, הבהיר דרעי: "אני מצהיר בצורה הברורה והפומבית ביותר. בשום מצב ובשום תנאי לא נצטרף לממשלת מיעוט. אמרנו מההתחלה, שאנחנו בעד ממשלת אחדות לפי מתווה הנשיא. אין מתווה אחר. מי שבונה על ש"ס – שלא יחיה באשליות".

"אני חוזר וקורא לראשי כחול לבן, שהם אנשים ראויים ותרמו למדינה: אל תלכו למהלכים פסולים כמו ממשלת מיעוט ושיתוק, עם כל ההשלכות הבטחוניות הקשות. יש על השולחן מתווה מצויין. זה מה שהציבור רוצה וצריך", סיכם דרעי.

תגיות:הליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה