חדשות בארץ

גנץ לח"כים הערביים: "תפסיקו לבקר את צה"ל". טיבי: "אל תחנך אותנו"

יו"ר כחול לבן פנה במליאה לח"כים הערבים, ואמר כי ביקורתם כלפי צה"ל "מבוססות על תפיסה פוליטית". טיבי השיב: "אף אחד לא יחנך אותנו"

גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן והרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, פנה הערב (שני) לחברי הרשימה המשותפת וביקש מהם לחדול מביקורתם על צה"ל. בנאומו בכנסת הדגיש גנץ כי הוא "מקבל בכבוד" את הביקורת שחברי הרשימה משמיעים על פעולתה של ממשלת ישראל כלפי הציבור הפלסטיני, אולם "אל תאמרו את מה שאתם אומרים על צה"ל, כי זה לא נכון".

"כשאתם קמים ומעבירים ביקורת שכזו שאינה מבוססת, אלא על תפיסה פוליטית אתם בעצמכם חוטאים לאמת", המשיך גנץ. "אני מציע לכם להשמיע את קולכם, אך תיזהרו במי שמגן עלינו, כי כשחיילי צה"ל מגינים עלינו, הם עושים זאת על כלל אזרחי מדינת ישראל, כולל הערבים".

עוד אמר יו"ר כחול לבן כי הוא דוחה בתוקף את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיהם ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת הוא "מצב חירום": "אין שום מצב חירום, להוציא את העובדה שימיו של נתניהו ספורים מהבחינה הפוליטית והוא חושש לעתידו המשפטי". גנץ הוסיף כי "אינני מקבל את ההסתה שהושמעה אל מול חברי הכנסת שהם יריביו הפוליטיים. מסע ההסתה הזה אינו במקום ואינו נכון".

טיבי ועודהטיבי ועודה

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, שנאם לאחר גנץ, בירך את האחרון על "דברים אמיצים נגד הגינוי של ראש הממשלה היוצא", אך אמר כי "אף אחד לא יחנך אותנו כאשר אנחנו מתקוממים על פגיעה באזרחים".

בהתייחס לדבריו אמש של נתניהו ב"כנס החירום", אמר טיבי כי "זה מסע שלא היה כמותו נגד חברי הרשימה המשותפת. ראש הממשלה מסית באופן יומיומי, וחוצה כל קו נגד חברי ונגדי".

מוקדם יותר הבהיר גנץ בישיבת סיעת כחול לבן בכנסת כי גם לו יש "אי-הסכמות ומחלוקות רבות עם חברי הכנסת הערבים, אני מסכים איתם על חלק הדברים וממש לא על חלק אחר. אבל ההשתלחות נגדם ביומיים האחרונים חייבת להיפסק. עליך, נתניהו, לחזור בך ומיד". הוא קרא לנתניהו "לבוא ולנהל משא ומתן ישיר, כנה ואמיתי. במקום להפחיד ולפחד, בוא נדבר".

תגיות:בני גנץערביי ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה