חדשות בארץ

הערכה: כתב האישום נגד השוטר שירה בצעיר האתיופי לא יכלול הריגה

בפרקליטות צפויים להודיע מחר על הגשת כתב אישום נגד השוטר שירה למוות בסלוומון טקה לפני 4 חודשים. לפי הדיווחים, הוא יואשם בהמתה בקלות דעת, עבירה שהעונש עליה הוא עד 12 שנות מאסר. משפחת טקה צפויה לעתור לבג"ץ

סלומון טקה ז"ל סלומון טקה ז"ל
אא

4 חודשים לאחר סערת מותו של סלומון טקה ז"ל מירי שוטר בקריות, והערב (שני) נודע כי כבר מחר תודיע המחלקה לחקירות שוטרים על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד השוטר. על פי הדיווחים, כתב האישום לא צפוי לכלול עבירת הריגה.

לפי דיווח בחדשות 12, השוטר, ששמו נאסר לפרסום, יואשם בהמתה בקלות דעת, עבירה שהעונש עליה הוא עד 12 שנות מאסר. משפחת טקה צפויה לעתור על כך לבג"ץ. לפי דיווח אחר, בחדשות 13, הוא יואשם בגרימת מוות ברשלנות - עבירה שעונשה פחותה משמעותית.

גורם בכיר במשרד המשפטים אמר בתחילת החודש כי כתב האישום, ובו הסעיפים בהם יואשם, יפורסמו לציבור רק לאחר שמשפחתו של הצעיר תעודכן. הגורם טען כי פרקליט המדינה שי ניצן וראש המחלקה לחקירת שוטרים קרן בר עמלים על "הניסוחים הסופיים" של כתב האישום נגד השוטר וכי תוך שבועיים מעת הדיווח, "לכל היותר", יוגש נגדו כתב האישום. הוא ציין שקודם הפרסום יעבירו צוותי החקירה את הממצאים למשפחה, ולאחר מכן יעדכנו את השוטר היורה בסעיפי האישום.

כזכור, האירוע שהוליד סערה רבתי בקרב בני העדה האתיופית, התרחש ב-30 ביולי, אז נכח הקצין, שלא היה בתפקיד, עם משפחתו בסמוך לפארק בקריית חיים שבחיפה כאשר שמע ריב קולני של טקה וחבריו עם נער בן 13. בשלב זה, טען הקצין בחקירתו, החליט לעזוב את משפחתו והתקרב לזירה במאמצים להפריד בין הניצים. לאחר מכן שב הקצין לנקודה בה שהתה משפחתו, כאשר אבנים שנזרקו מכיוונם של טקה וחבריו החלו לעוף לעברו, ואף הביאו לפגיעות בראשו ובכתפו.

הקצין, שלטענתו חש סכנה ברורה לחייו ולחיי משפחתו, החל במרדף אחר הצעירים, ובשלב מסוים ביצע ירי לעבר הקרקע, כשהוא עושה זאת, כך לטענתו, כאמצעי הרתעה ולא כדי להביא למותו של טקה.

בשל הרגישות הציבורית, התיק מלווה באופן אישי בידי בכירי הפרקליטות ומשרד היועץ המשפטי לממשלה. למרות שמנהיגי המגזר הודיעו כי יפעלו לריסון ההפגנות, מחאת יוצאי העדה לא שככה והם ממשיכים להפגין מעת לעת מול בתיהם של פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שר המשפטים אמיר אוחנה, וראש מח"ש, זאת, בשל הזמן הרב החולף מעת האירוע להגשת כתב האישום.

תגיות:סלומון טקהמח"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה