חדשות בארץ

אזעקות בגולן ובגליל העליון; כיפת ברזל יירטה 4 רקטות ששוגרו מסוריה

4 רקטות שוגרו לפנות בוקר מסוריה לעבר שטח ישראל. בחסדי שמיים, הן יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל ללא נזק וללא נפגעים. כלי תקשורת בסוריה דיווחו במקביל על פיצוצים בשדה התעופה של דמשק

גבול ישראל-סוריה, ארכיון (צילום: Basel Awidat/Flash90)גבול ישראל-סוריה, ארכיון (צילום: Basel Awidat/Flash90)
אא

אזעקות צבע אדום נשמעו לפנות בוקר (שלישי), בסביבות השעה 04:50, ברחבי רמת הגולן וביישובים בגליל העליון. תושבים באזור דיווחו על הדי פיצוצים. מדובר צה"ל נמסר לאחר מכן, כי זוהו ארבעה שיגורים משטח סוריה לעבר שטח ישראל, וכי הם יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. על פי ההערכות, ירי הרקטות בוצע על ידי כוח איראני מאזור דמשק.

ההתרעות נשמעו, בין השאר, במושב שאר יישוב ובקיבוצים דן, דפנה, כפר סאלד ושניר שבגליל העליון. בצפון הגולן נשמעו האזעקות במג'דל שמס, מסעדה, נווה אטיב, נמרוד ועין קנייא. כרבע שעה לאחר מכן דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א, כי הדי פיצוצים נשמעו בקרבת שדה התעופה הבינלאומי של דמשק. סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" דיווחה, מפי מקורות בסוריה, כי מערך הנ"מ הסורי יירט מספר טילים שנורו מאזור משולש הגבולות שבין סוריה, לבנון וישראל, וכוונו לעבר יעדים צבאיים סוריים באזור דמשק. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם טען, כי 5 טילים ישראליים שוגרו לעבר עמדות מדרום לדמשק, מהן בוצעה מתקפת הטילים לעבר שטח ישראל. על פי הדיווח, סוללות ההגנה האווירית של צבא סוריה הצליחו ליירט חלק מהטילים הישראליים.

במועצות האזוריות בגולן ובגליל הודיעו על חזרה לשגרה מלאה, ובמוסדות החינוך השונים יתקיימו הלימודים כרגיל. מהמועצה האזורית גולן נמסר כי היא "נמצאת בקשר רציף עם גורמי הביטחון, וההנחיות הן להמשך שגרה". בעקבות הירי לעבר הגולן, שר הביטחון נפתלי בנט יקיים הבוקר התייעצות ביטחונית עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ועם בכירי מערכת הביטחון בקריה שבתל אביב.

בתוך כך, רשת "פוקס" פרסמה הלילה תמונות לוויין של חברת "אימג'סאט אינטרנשיונל" (ISI), המעידות כי איראן מתקדמת בקצב מהיר בבניית הבסיס הצבאי "אימאם עלי", בגבול שבין סוריה ועיראק. לפני כחודשיים טענו מקורות תקשורת זרים, כי ישראל תקפה פעמיים את הבסיס, שבנייתו מתבצעת על ידי כוח "קודס" של משמרות המהפכה האיראניים. הבסיס אמור לשמש כמחנה אימונים עבור אלפי לוחמים של המיליציות העיראקיות הכפופות לאיראן, ובנוסף להוות אתר אחסון לטילים מדויקים. עבור איראן, מדובר בנקודה אסטרטגית משמעותית, במסגרת "המסדרון היבשתי" המחבר בינה לבין סוריה ולבנון, שנועד להעברת אמל"ח ולוחמים למשטר הסורי ולחיזבאללה.

תגיות:כיפת ברזלרמת הגולןסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה