חדשות בארץ

לקראת הכרעה? נתניהו וגנץ ייפגשו הערב ב- 22:00

לאחר שנועד הבוקר עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ייפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בניסיון של הרגע האחרון להגיע להסכמות על כינונה של ממשלת אחדות. קודם לפגישה עם גנץ, יגיעו נתניהו ואנשי צוות המשא של הליכוד לפגישה עם הנשיא ראובן ריבלין

גנץ ונתניהו בכנסת, בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ ונתניהו בכנסת, בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, ייפגשו הערב (שלישי) בשעה 22:00. כך נמסר בהודעה משותפת, שפורסמה על ידי הליכוד וכחול לבן. הפגישה תיערך לבקשת נתניהו. 26 שעות לפני תום המנדט של גנץ להרכבת הממשלה, יעשו השניים ניסיון של הרגע האחרון לקדם את הקמתה של ממשלת אחדות.

נתניהו נפגש בשעות הבוקר עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. בתום הפגישה נמסר מהליכוד ומישראל ביתנו כי "הפגישה הייתה טובה ועניינית, והשניים ימשיכו במאמצים להקמת ממשלת אחדות". הודעה בנוסח דומה יצאה בתום פגישתם הקודמת של ליברמן ונתניהו, שהתקיימה שלשום. ביומיים האחרונים ניכרת הפשרה ביחסים בין שני האישים, זאת לקראת פקיעת המנדט של גנץ, מחר בחצות. בליכוד ובמפלגות השותפות לו בבלוק הימין הפסיקו לתקוף את ליברמן, וגם מצדו של יו"ר ישראל ביתנו ניתן להבחין בריכוך מסוים של הטון כלפי גוש הימין-חרדים.

על פי ההצהרות שיצאו מהליכוד ומישראל ביתנו, בפגישות בין ליברמן ונתניהו נדונו אך ורק הדרכים למימושה של אופציית ממשלת האחדות. במקביל, בליכוד מפעילים לחץ על נציגי המפלגות החרדיות להגמיש את עמדותיהם, על מנת שניתן יהיה להקים ממשלת ימין צרה יחד עם ליברמן. אמש נפגש נתניהו עם ראשי ש"ס ויהדות התורה. על פי הידוע, הפגישה הסתיימה ללא תוצאות.

ליברמן, שנחשב למי שבידיו המפתח לפתרון הפלונטר הפוליטי, נועד אמש עם גנץ. על פי דיווחים שונים, ליברמן לחץ על גנץ לקבל את מתווה הנשיא ולתת את הסכמתו לכך שנתניהו יכהן ראשון בתפקיד ראש הממשלה, במסגרת רוטציה.

מוקדם יותר אתמול, בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, אמר ליברמן כי ממשלה צרה תהווה "אסון" עבור מדינת ישראל, וכי הוא ממשיך לחתור לקידומה של אופציית האחדות. עם זאת, הוא הבהיר כי המאמצים אינם יכולים להימשך "לנצח", כלשונו: "המאמץ שלנו הוא עד יום רביעי, 12 בצהריים. מבחינתי, אם עד אז לא נגיע להסכמה עקרונית וחתימה בראשי תיבות – אז כל אחד לנפשו". ליברמן סירב לומר מה יעשה במידה וייכשלו המגעים להקמת ממשלת אחדות: "אני מרשה לעצמי לשמור על ערפל קרב, ולא להוריד שום דבר מהשולחן".

הנשיא ראובן ריבלין ממשיך אף הוא לפעול לפתרון הפלונטר הפוליטי. לאחר שבמוצאי שבת הוא נפגש עם גנץ, הוא צפוי להיפגש היום עם יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, ולאחר מכן עם יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ. בשעה 18:30 יגיע צוות המשא ומתן של הליכוד לבית הנשיא, יחד עם נתניהו.

כזכור, שלשום מתח ריבלין ביקורת חריפה על גנץ ונתניהו, וקרא להם לפתור את המחלוקות ביניהם ולהגיע להסכמה על כינונה של ממשלת אחדות. במהלך ביקור בנתיבות אמר ריבלין, כי "אין צורך בבחירות נוספות. אני קורא גם לליכוד וגם לכחול לבן להתעשת ולהבין שהעם לא רוצה בחירות נוספות. די לו בבחירות האלו. העם הכריע את דברו". הנשיא הוסיף כי הוא סבור שאפשר להקים ממשלה: "הפערים הם פערים אישיים יותר מאשר פערים הגותיים, מחשבתיים, פוליטיים או צורכי המדינה. מנהיגי ישראל צריכים להבין שאזרחי ישראל קודמים לכל".

תגיות:בני גנץאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה