חדשות בארץ

בתגובה לשיגור הרקטות לגולן: צה"ל תקף עשרות מטרות בסוריה

מטוסי חיל האוויר תקפו עשרות יעדים של כוח קודס האיראני ושל צבא סוריה באזור דמשק ובגולן הסורי, וזאת בתגובה לשיגור הרקטות לעבר ישראל בלילה שעבר. היעדים שהותקפו כללו סוללות טילי קרקע-אוויר, מחסני אמל"ח, מפקדות ובסיסים צבאיים

מטרות התקיפה, אילוסטרציה (קרדיט: דובר צה’’ל)מטרות התקיפה, אילוסטרציה (קרדיט: דובר צה’’ל)
אא

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (רביעי) עשרות מטרות צבאיות בשטח סוריה, השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות, אתמול לפנות בוקר, על ידי כוח איראני לעבר רמת הגולן.

המטרות שהותקפו היו ברובן במרחב הבירה דמשק, ומיעוטן באזור הגולן הסורי. בין היתר, הותקפו סוללות טילי קרקע-אוויר, מחסני אמל"ח, מפקדות ובסיסים צבאיים, וכן עמדות תצפית בגולן. מצה"ל נמסר, כי במהלך המתקפה בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סוריים, על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך, הושמדו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות.

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר כי הפעולה כוונה נגד "הגורם המארח – הגורם הסורי", וכן נגד כוח קודס על מגוון המיליציות שלו: "לא נשלים עם התבססות איראנית בגבול שלנו, ונעמוד כנגדה". הוא ציין, כי התקיפה הנרחבת לא ארכה זמן רב, ובוצעה בתיאום "עם המעצמות שבאזור".

"צה"ל רואה במשטר הסורי נושא באחריות לנעשה בשטחו, ומזהיר אותו מלפעול או לאפשר פעולה נגד ישראל", נמסר עוד מדובר צה"ל. "פעולות מסוג זה יגררו תגובה חריפה. צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש נגד ההתבססות האיראנית בסוריה, נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים, וימשיך לפעול ככל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל".

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה, כי התקיפה הישראלית החלה בשעה 1:20 לפנות בוקר, ובוצעה מתוך שטחי ישראל ולבנון. מקור צבאי סורי מסר לסוכנות, כי מערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה יירטו את רוב "המטרות העוינות", ששוגרו לעבר אזור דמשק. עוד דווח, כי רסיסים של אחד הטילים הישראליים פגעו בבית בעיירה סעסע; הבית נהרס, ובני המשפחה ששהו בו – זוג הורים ושני ילדיהם – נפגעו והועברו לבתי חולים בקוניטרה ובדמשק.

בעקבות התקיפה הנרחבת, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הבהרתי שמי שיפגע בנו – אנו נפגע בו. כך עשינו הלילה מול מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני ומטרות צבאיות סוריות בסוריה, לאחר שאמש שוגרו משטחה רקטות לעבר ישראל. נמשיך לשמור בתקיפות על ביטחון ישראל".

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס אף הוא לתקיפה הלילית בסוריה. "הכללים השתנו: מי שיורה על מדינת ישראל ביום, לא ישן בלילה. כך בשבוע שעבר וכך גם השבוע", אמר. "המסר שלנו למנהיגי איראן פשוט: אינכם חסינים יותר. בכל מקום בו תשלחו את זרועות התמנון שלכם – אנחנו נגדע אותן. צה"ל ימשיך להוות חומת מגן לאזרחי ישראל".

כזכור, אתמול בשעה 04:52 לפנות בוקר נשמעו אזעקות צבע אדום ברחבי רמת הגולן וביישובים בגליל העליון, ותושבים באזור דיווחו על הדי פיצוצים. מדובר צה"ל נמסר לאחר מכן, כי זוהו ארבעה שיגורים משטח סוריה לעבר שטח ישראל, וכי הם יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

תגיות:סוריהצה"להדי זילברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה