חדשות בארץ

דרעי ללפיד: "די עם השקרים"

השר אריה דרעי האשים את בכיר כחול לבן, יאיר לפיד, כי הוא מונע מבני גנץ להסכים למתווה הנשיא ומתעקש שנתניהו יהיה שני ברוטציה: "הייתם מוכנים לתת לנו הכל כדי שנעזוב את נתניהו ונצטרף אליכם". השר זאב אלקין האשים אף הוא את לפיד בכישלון המגעים להקמת ממשלת אחדות: "צוות המשא ומתן של כחול לבן פגש את לפיד, והכל התהפך"

דרעי (צילום: פלאש 90)דרעי (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, תקף היום (רביעי) את מספר 2 בכחול לבן, חבר הכנסת יאיר לפיד, וזאת לאחר שלפיד תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו והאשים אותו בכישלון המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות.

"יאיר, די עם השקרים", כתב דרעי ללפיד. "הייתם מוכנים לתת לנו הכל, ולחתום לנו על שמירת הסטטוס קוו ככתבו ולשונו כדי שנעזוב את נתניהו ונצטרף אליכם".

"הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות היא, כי אתה מונע מגנץ להסכים למתווה הנשיא ומתעקש שנתניהו יהיה שני ברוטציה", הוסיף דרעי.

דבריו של דרעי באו בתגובה להתייחסותו של לפיד, מוקדם יותר, לפלונטר הפוליטי. לפיד הגיב על טענתו של נתניהו, כי בפגישתו אמש עם גנץ, סירב יו"ר כחול לבן לקבל את מתווה הנשיא. "שיא חדש. אחרי שסירב לכל הצעה לאחדות ששמנו בפניו, ביבי אומר 'גנץ סירב'. אין לאיש הזה גבול", כתב לפיד בטוויטר. "ליברמן יודע את האמת. ביבי צמוד לבלוק החרדי-משיחי. מוביל לבחירות בכל הכוח".

בראיון שהעניק שלשום לערוץ כנסת, אמר דרעי: "אני לא חושב שהבעיה מלכתחילה של כחול לבן הייתה החרדים. ביומיים האחרונים לפיד סוף סוף אומר את האמת. הוא קורא לנתניהו להיפרד מהבלוק, לבוא ולהיות מספר 2 ברוטציה. הם אומרים לנתניהו 'ברחל בתך הקטנה': אין מצב שאנחנו נותנים לך להיות מספר 1 במתווה הנשיא. הם ניסו לפורר את הגוש ולהעביר אותנו אליהם, ולא הצליחו, עכשיו הגוש לא מפריע להם. מפריע להם שנתניהו יהיה הראשון – לא יודע מה הסיבות, אני חושב שזה הרבה שנאת חינם".

דרעי הוסיף, כי על גנץ לנתק את השותפות עם יאיר לפיד: "הפתרון המעשי ביותר הוא שגנץ יקבל החלטה מנהיגותית, להביא אתו את הרמטכ"לים אשכנזי ויעלון ואת 20 חברי הכנסת שלו, לתת לנתניהו להמשיך עם הניסיון שלו לתקופה לא ארוכה – מקסימום שנה, ויכול להיות גם פחות בגלל הנבצרות – ולהקים ממשלה בשותפות עם החרדים, ממשלה יציבה וטובה. כל אלה שמובילים לקצה – ישרתו את עם ישראל באופוזיציה. זו הממשלה הטובה ביותר".

 

"אם רק גנץ היה מולנו, היינו מקימים ממשלת אחדות מזמן"

כאמור, בבלוק ה- 55 של מחנה הימין מפנים את האצבע המאשימה לעבר לפיד, וטוענים כי לאורך כל הדרך הוא מנע מגנץ להתפשר ולהסכים לממשלת אחדות ברוטציה עם נתניהו. השר זאב אלקין, חבר צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד, סיפר הבוקר כי כך היה גם אתמול, לאחר פגישה עם צוות המשא ומתן של כחול לבן. "קרתה אותה תופעה שאנחנו פוגשים אותה פעם אחרי פעם במשא ומתן הקואליציוני המוזר הזה", אמר בראיון לחדשות הבוקר בערוץ 12. "התכנסנו עם צוות כחול לבן בתיווכו של אביגדור ליברמן, שיחד איתנו עושה מאמצים לקדם ממשלת אחדות. ישבנו בחדר, הפערים היו קטנים, ואפשר היה לגשר עליהם. עוד פגישה אחת או שתיים, והיה אפשר להגיע להסכם. אז חזרו אנשי הצוות של כחול לבן לקוקפיט, פגשו שוב את יאיר לפיד ולא רק את בני גנץ, והכל התהפך. בערב, בפגישה בין גנץ ונתניהו, כבר קיבלנו הליכה של עשור אחורה, מרחק מאוד מאוד גדול".

אלקין הוסיף כי הוא כעת הוא אופטימי פחות: "אפשר להקים ממשלת אחדות. אם רק גנץ היה מוצב מולנו, יכול להיות שהיינו מקימים ממשלת אחדות מזמן. כחול לבן צריכים לקבל החלטה, אין פתרונות אחרים. הם אומרים 'אולי נלך לבחירות, זה עדיף, כי אנחנו לא רוצים להתפשר על עקרונות', אבל מה יקרה בבחירות? משהו ישתנה? הרי עדיין יישארו שני גושים, שכנראה לאף אחד מהם לא יהיה רוב אבסולוטי להקים ממשלה. לכן חבל לגרור את המדינה לבחירות שלישיות. מבחינתנו, בוודאי לא יעלה על הדעת להקים ממשלת מיעוט שתהיה תלויה ברשימה הערבית המשותפת, באחמד טיבי ואיימן עודה. בזה אנחנו ניאבק בכל הכוח".

תגיות:יאיר לפידאריה דרעיזאב אלקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה