דודו כהן

השאלות הקשות שאף עיתונאי לא שאל את ליברמן וגנץ

כל כך הרבה ראיונות מעניק אביגדור ליברמן לכלי התקשורת, ואף אחד לא שואל את השאלות הקשות באמת. גם גנץ, לצדו, נהנה מחסינות מוזרה. הנה הצעת הגשה לשאלות שטרם נשאלו

  • כ"ב חשון התש"פ
אא

ליברמן – אתה מדבר על כך שנתניהו וגנץ לא מצליחים להתגבר על משקעי העבר ולשבת ביחד, מה שמעיד על חוסר מנהיגות. אבל גם אתה לא מצליח להתגבר על משקעי העבר מול הפוליטיקאים החרדים, ופוסל אותם כלל מבלי לשבת או לשמוע. אז איפה המנהיגות שלך? האם קיבלת מהרופא פטור ממנהיגות?

ליברמן – אמרת בעבר שלא יהיו בחירות שלישיות, שזה גרוע והרסני לישראל. אז איך אתה גורר עכשיו מדינה שלמה לבחירות שלישיות ללא בושה?

גנץ – אתה מדבר על כך שאסור לפסול ציבורים שלמים כמו הציבור הערבי. אז איך באותה נשימה אתה פוסל את הציבור החרדי, ומסרב לשבת עם הציבור הדתי והחרדי? האם מותר להחרים את החרדים – אבל חלילה לך מלהחרים את הציבור הערבי ה"מיוחס", בשם הליברליות המוזרה של מחנה השמאל?

ליברמן – פורסם כי נפגעת אישית מאריה דרעי, ולכן התפרקה החברות ביניכם. האם בזכות זה "גילית" לפתע את האמת על הציבור החרדי, אחרי עשרות שנים של שיתופי פעולה עם החרדים? האם חברות פרטית שהתפרקה בין שני אנשים מצדיקה הסתה מחרידה בחריפותה כנגד ציבור שלם?

ליברמן – אתה מדבר כל הזמן על ויכוח אישי-פרסונלי בין גנץ-נתניהו, שבגללו אנחנו הולכים לבחירות. אבל האם לא הוויכוח האישי-פרסונלי בינך לבין דרעי הוא זה שבגללו אנחנו הולכים לבחירות? הפוסל במומו, אתה יודע.

ליברמן – אתה מרבה לכרוך לאחרונה בין גפני-טיבי, כלומר בין החרדים לערבים. אין לך גבול? איך אתה מסוגל להשוות ללא הינד עפעף בין "גיס חמישי" כהגדרתך, לבין אחיך החרדים, ועוד מכליל את כל הציבור החרדי עם סאטמר? היכן איבדת את הגבול ואת ההיגיון?

ליברמן – איך קרה שעד היום לא ידעת ש"החרדים והמשיחיים" הם כאלה? מה זה אומר על העשורים האחרונים שבהם ישבת איתם באותה ממשלה? מה זה אומר על בני משפחתך, שגם חלקם דתיים - אולי אף משיקים לז'אנר ה"חרדי-משיחי"? האם רק 20 שנה אחרי הקמת "ישראל ביתנו" נפקחו עיניך ו"הבנת" את המציאות? או שפשוט רק עכשיו זה משתלם לך פוליטי?

גנץ – לפני שאתה פוסל את נתניהו בגלל החשדות – שוב, רק חשדות! – האם פספסת בשיעורי אזרחות את השיעור על חזקת החפות? לא שמעת על אנשי ציבור שהיו נגדם חשדות כבדים, ויצאו זכאים לחלוטין במשפט? כיצד אימצת את התזה המופרכת שאם יש נגד מישהו חשדות, אז צריכים להתייחס אליו כאילו החשדות הם פסק דין חלוט, ויש לפסול אותו באופן גורף?

ליברמן – הבאת אותנו לבחירות הקודמות בגלל חוק הגיוס בלבד. עכשיו אתה מוסיף עוד 3 מוקשים – לימודי ליב"ה, חוק המרכולים ותחבורה ציבורית. כך מתנהג מישהו שרוצה להימנע מבחירות שלישיות, או כך מתנהג מישהו שנהנה מתשומת הלב, ורק מטפס בחוסר אחריות על סולמות חדשים מבלי להבין את ההשלכות?

ליברמן – מאיפה התעוזה והחוצפה לנסות להכתיב למדינה שלמה דעה קיצונית ומתבדלת, שפוסלת ציבורים שלמים בלי סוף, בזמן שיש לך 8 מנדטים בלבד? אתה מדבר על ה"סחטנות" של המפלגות החרדיות והדתיות (עם 23 מנדטים), אבל אתה סוחט הרבה יותר – כשיש מאחוריך הרבה פחות ציבור. איפה ההיגיון כאן? איפה הדמוקרטיה וההכלה?

ליברמן – אתה לא שם לב שאתה עוסק רק בעצמך? קח פרופורציות, יש לך בסך הכל 8 מנדטים. אתה לא מרכז העולם ולא כולם יתיישרו לפי החליל העקום שלך. גם אם יהיו בחירות שלישיות – אתה לא מעניש רק את "החרדים והמשיחיים" אלא את המדינה כולה. למעשיך, בוחריך הם אלה שמענישים את המדינה כולה. נקווה שבמערכת הבחירות השלישית יתעשתו ויבינו שאין טעם להצביע עבור מסכל-ממשלות סדרתי, שלא מבין את מקומו, לא מכיל אף בר-פלוגתא, אלא מרוכז אך ורק בעצמו ובדעותיו, כאילו 112 מנדטים אמורים להתיישר לפי 8 המנדטים של ליברמן.

גנץ – אתה בוודאי מבין לבד שיאיר לפיד לא רואה בעיניים. הוא בעיקר שונא. שונא את נתניהו, שונא את החרדים, פוסל חלק מהציבור הדתי-לאומי, פוסל את כל מי שלא הולך בדיוק בדרך החילונית-ליברלית האבסולוטית שלו. איפה המנהיגות שלך? למה לא להכתיב את הדרך ללפיד או להיפרד ממנו? למה להפוך לבן ערובה בידיו? נכון שזכיתם בהישג מרשים בבחירות, אבל האם זה אומר שהמסגרת הפוליטית "כחול-לבן" חשובה יותר מההיגיון, מהאחדות עם זרמים נוספים בעם ישראל, מהשכל הבריא ונטול השנאה וההסתה?

ליברמן – קשה שלא להבחין שאתה נהנה ממעמדך החדש כממליך מלכים וכבעל המפתח שיכול לפתור את הפלונטר הפוליטי. זה העלה את המניות שלך, אבל מצד שני – אתה מחזיק מדינה שלמה בגרון. לא הגיע הזמן להתבגר ולהפסיק להטריל את המערכת? איפה האחריות שלך? אין גבול לאהבת השררה?

גנץ – אתה כל הזמן מדבר נגד פסילות של ציבורים שלמים, אבל בפועל אתם רק פוסלים. בגלל לפיד לא תשבו עם החרדים, בגלל בוגי לא תסכימו לשבת עם נתניהו בתחילת הקדנציה, ובגלל ליברמן שקלתם גם לא לשבת עם מרצ, למרות שאתם קרובים בדעותיכם. אז איפה המנהיגות של מי שהיה הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל? האם ראש ממשלה של כו-לם צריך להתמנות תוך פסילת ציבורים שלמים? איך אתה לא מתבייש לדבר על אחדות – ובפועל לעשות בדיוק את ההפך?

ליברמן – אין זה סוד שבבחירות הקודמות ירדת ל-5 מנדטים בלבד, ורוב הפרשנים הסבירו שהדרך שלך לשמור על רלוונטיות אחרי שקהל יוצאי ברה"מ הצטמצם, היה לנופף בדגל חדש – חילוניות ואנטי-חרדיות. אבל האם תוספת של 3 מנדטים למפלגתך מצדיקים את מסע ההסתה המכוער והפרוע שאתה מנהל כרגע כנגד אחיך היהודים, שהיו עד לא מזמן בני בריתך?

גנץ וליברמן – שניכם הבעתם בעבר לא מעט אהדה ליהדות ולמסורת ישראל. שניכם עליתם להתברך מפי רבנים גדולים, וידעתם להיעזר בהם על מנת להתקדם בפוליטיקה ובכלל. שניכם באים ממשפחות מסורתיות, הרחק ממחוזות ההסתה האנטי-יהודית, הפסילה הגורפת והחרמות. אז איך הידרדרתם ככה? מה הפוליטיקה עשתה לצלם האנוש שבכם?

תגיות:אביגדור ליברמןבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה