חדשות בארץ

התגובות להצהרת ליברמן: "אנטישמיות", "גזענות", "מופע אימים מביש"

במערכת הפוליטית הגיבו בגינויים נמרצים להצהרתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בה תקף בבוטות את חברי הכנסת החרדים והערבים והאשים כי הם מהווים "סכנה מיידית ומוחשית" למדינת ישראל

ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

תגובות סוערות במערכת הפוליטית להצהרה שמסר בצהריים (רביעי) יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בה תקף בחריפות ובבוטות את חברי הכנסת החרדים והערבים והאשים כי הם מהווים "קואליציה אנטי-ציונית" המהווה "סכנה מיידית ומוחשית" למדינת ישראל.

בעקבות דבריו של ליברמן, התכנסה סיעת יהדות התורה לישיבה מיוחדת בכנסת. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר בפתח הישיבה כי ליברמן סיפק "מופע אימים מביש ומכוער" שהיה "רצוף בשקרים, מלא בורות ושנאה, שלא הייתה מביישת את גדולי שונאי הדת ומסורת ישראל מכל הזמנים". ליצמן הוסיף כי "ניתן לומר, שהאנטישמיות התגלתה היום מחדש. בימים בהם נשיא המדינה קורא לסובלנות והימנעות מפסילת ציבורים, אנו רואים היום בכנסת מפלצת של שנאה תהומית שאינה מתקבלת על הדעת וההיגיון".

ליצמן סיכם את דבריו בקריאה למנהיגי הציבור בארץ "לקחת אחריות, לפני שנגיע למצב בו חרדים ייפגעו כתוצאה מההסתה הקשה והמכוערת של ליברמן".

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני, אמר כי "ליברמן כשל לחלוטין בכל התקופה האחרונה. הוא הוביל לבחירות ראשונות, לבחירות שניות ועכשיו לשלישיות. הוא לא יודע איך לצאת מזה בכבוד, אז הוא מנסה לעשות סיבוב על הציבור החרדי".

"האיש הזה צריך לעזוב את המערכת הפוליטית. אנחנו לא זוכרים אנטישמיות כזו בכנסת ישראל. במדינה אחרת האיש היה הולך לכלא", הצהיר גפני. "מה הוא עשה ב- 20 השנים שלו בכנסת? כלום! רק מסית ומסית נגד ציבור בישראל. האיש הזה פשוט אנטישמי. מה הוא רוצה מילדים חרדים ומלומדי תורה? הוא מחפש אותנו כקורבן כדי לצאת מה'ברוך' אליו הכניס את מדינת ישראל? אנחנו לא נספק לו את זה. אנחנו נבחן את הדברים גם מבחינה משפטית".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי) תקף אף הוא את יו"ר ישראל ביתנו: "ליברמן היה ונשאר ספינולוג שעסוק אך ורק בעצמו. האיש שלא בנה בית אחד, לא נטע עץ אחד, ולא סלל כביש אחד בשלושים שנותיו בפוליטיקה הישראלית – יורה לכל עבר, מטיף מוסר לכולם, וגורר את מדינת ישראל למערכת בחירות שלישית רעה ומיותרת. תופעה פסיכולוגית שעוד רבות יילמד וייכתב עליה".

חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) אמר כי למרבה הצער "הנאום של ליברמן מבשר לנו על בחירות שלישיות. ההשתלחות המוגזמת שלו בחרדים טורקת את הדלת לממשלת ימין. אם היה סיכוי לפשרה איתם, היום זה התרחק בגלל החלטתו לתקוף אותם באגרסיביות. בעזרת השם אגיש באופן מיידי הצעת חוק, שתבטל את החופש ביום הבחירות כדי לחסוך למדינה 2 מיליארד שקל מיותרים".

בשמאל שילבו את ביקורתם על דבריו של ליברמן במתקפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובקריאה לחברי הכנסת הערבים והחרדים לשתף פעולה בהקמת ממשלת שמאל. חברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה-גשר) כתבה כי "ליברמן משדרג את הקונספט של נתניהו ל'ניכוי ערבים וחרדים'. ערבים וחרדים הם חלק מהחברה הישראלית. עתידה של מדינת ישראל תלוי בהשתלבות אמיתית שלהם בחברה". היא הוסיפה, כי על המנהיגים החרדים והערבים "להבין שזה הרגע בשבילם לשתף פעולה עם הכוחות הליברליים ולהקים ממשלה בניכוי נתניהו".

חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) התבטאה ברוח דומה לזו של מיכאלי, כשכתבה כי "ליברמן מחרים את החרדים ואת הערבים. שופך בנזין למדורת ההסתה המרעילה של ביבי. אחים להסתה. התשובה היחידה: לחתור בכל הכוח לממשלת תיקון, חילונים, דתיים, ערבים וחרדים יחד. ליברמן קרא לכם 'גיס חמישי' ו'אנטי ציוניים'. יש תשובה אחת: ממשלה שתשאיר את האחים להסתה בחוץ. אפשר לעשות את זה היום".

יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, אמר כי "כל ההישגים של ליברמן מסתכמים ברשימה של כותרות מסיתות נגד אזרחים ערבים, ועכשיו גם חרדים. הוא ההוכחה לכך שגזענות ואנטישמיות לעד ילכו יד ביד. המאבק שלנו הוא על שלום ושיוויון. אנחנו ערוכים לבחירות שלישיות, שאליהן נגיע מאוחדים ונצא מהן חזקים מתמיד".

תגיות:משה גפניאביגדור ליברמןיעקב ליצמןמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה