חדשות בארץ

דיווח: מספר ההרוגים מתקיפת צה"ל בסוריה זינק ל-23

לפי המרכז הסורי לזכויות אדם, 16 מההרוגים הם איראנים או תומכים באיראן. בתקיפת צה"ל לפנות בוקר, שכוונה נגד מטרות של כוח קודס האיראני בתגובה לירי הרקטות אתמול לעבר ישראל, נפגעו כ-20 מטרות, כאשר מעט יותר ממחציתן הן מפקדות ומחנות הקשורות לאיראן. צרפת מבהירה: מחויבים באופן בלתי מעורער לביטחון ישראל

תקיפת צה"ל לפנות בוקרתקיפת צה"ל לפנות בוקר
אא

מניין ההרוגים מתקיפת צה"ל לפנות בוקר (רביעי) בסוריה עלה ל-23 – כך מסר הערב המרכז הסורי לזכויות אדם. במרכז טענו כי 16 מההרוגים הם "לוחמים זרים" – איראנים או תומכיה, 5 מהם חיילים בצבא סוריה והשאר אזרחים.

בתקיפת צה"ל, שכוונה נגד מטרות של כוח קודס האיראני בתגובה לירי הרקטות אתמול לעבר ישראל, נפגעו כ-20 מטרות, כאשר מעט יותר ממחציתן הן מפקדות ומחנות הקשורות לאיראן – כוח קודס או של מיליציות המזוהות עם טהראן. אחת המטרות שנפגעו היא בניין ההגנה הלאומי בשדה התעופה של דמשק, בו שוכנת מפקדה של כוח קודס. במהלך התקיפה נפגעו גם סוללות טילי קרקע-אוויר שפתחו בירי לעבר המטוסים, אולם צה"ל הקפיד שלא להפציץ את סוללת טילי האס-300, זאת בשל קרבתה לחיילים רוסיים. 

הבוקר התייחס גורם ישראלי בכיר לתקיפה, ואמר כי "הראינו לאיראנים שיש לנו כוח להגיב בעוצמה. אנחנו יודעים שיש להם נפגעים וככל הנראה גם הרוגים".

לפי סוכנות הידיעות הסורית סאנא, המבצע החל בשעה 01:20, אז תקפו מטוסי קרב ישראליים באזור דמשק. לפי סאנא, מערכות ההגנה האווירית הצליחו ליירט חלק מהטילים ששיגרו המטוסים לעבר המטרות.

במרכז המעקב הסורי אמרו כי לאחר התקיפה פרצו שריפות גדולות בכמה מוקדים, וכי בתקיפה נהרגו ונפצעו כמה בני אדם. סוכנות הידיעות הסורית דיווחה כי רסיס אחד הטילים פגע בבית בעיירה סעסע, דרום-מערבית לדמשק, והביא לפציעתם של זוג ושני ילדיהם. עוד דווח כי ישנן עדויות לפגיעות גם בעיירה קודסאיה, מערבית לדמשק.

בתוך כך, סגן דוברת משרד החוץ הצרפתי הבהיר הערב כי פריז מחויבת באופן בלתי מעורער לביטחון ישראל, אולם הדגיש את הצורך למנוע "הסלמה מסוכנת של המתיחות הקיימת במזרח התיכון". לדבריו, "צרפת מבקשת מאיראן להימנע מכל פעילות המערערת את יציבתה של סוריה".

בהודעת דובר צה"ל הבוקר נאמר כי "התקיפה האירנית לעבר שטח ישראל אתמול היא הוכחה נוספת וברורה לתכלית הנוכחית האירנית בסוריה. התבססות זו מהווה סכנה לביטחון ישראל, ליציבות האזורית ולמשטר הסורי".

תגיות:סוריהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה