חדשות בארץ

גנץ החזיר את המנדט: "יש דמוקרטיה גם אם היא פחות מדברת לנתניהו"

יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה בתוך 28 הימים שהוקצבו לו. גנץ תוקף את נתניהו: "ביקשתי מראש הממשלה שהפסיד בבחירות לנהל איתי משא ומתן באופן ישיר. בתגובה קיבלתי ממנו גידופים קיראות נאצה וסרטוניים ילדותיים. נתניהו צריך לזכור בישראל עדיין יש דמוקרטיה גם אם היא פחות מדברת אליו"

גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע הערב (רביעי) לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה בתוך 28 הימים שהוקצבו לו. גנץ הבהיר לריבלין כי גם ב-21 הימים שנותרו הוא מחויב להמשך המאמצים להרכבת הממשלה.

"ב-28 הימים האחרונים הרמתי כל אבן וכל גרגיר חול בניסיון להקים ממשלה שתביא לישראל מנהיגות של כבוד, של מוסר וערכים", אמר גנץ בנאום שנשא במתחם אקספו בתל אביב. "מול מאמציי עמד בלוק שפעל לטובת אדם אחד. מעל לחשבונות אישיים וגורל אישי של מנהיג כזה או אחר עומד העם והעם בחר בי ובחבריי מהנהגת כחול לבן להוביל את ישראל".

גנץ תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אין לאף אדם זכות למנוע מהעם את בחירתו ואין לאף ראש ממשלה זכות לומר לעם 'האינטרס האישי שלי קודם לאינטרס האישי שלכם'".

"ביקשתי מראש הממשלה שהפסיד בבחירות לנהל איתי משא ומתן באופן ישיר. בתגובה קיבלתי ממנו גידופים קיראות נאצה וסרטוניים ילדותיים. זהו חלק מקמפיין שינאה והסתה שמטרתו להצדיק את ההתבצרות בשלטון מעבר בניגוד לרצון הבוחר. נתניהו צריך לזכור שבישראל עדיין יש דמוקרטיה גם אם היא פחות מדברת אליו", הוסיף יו"ר כחול לבן.

ממחר יעמדו לכנסת 21 ימים, בהם תנסה לאתר מועמד שלישי להרכבת הממשלה. בתוך פרק זמן זה רשאים רוב חברי הכנסת - מעל 61, להמליץ לנשיא על כל חבר כנסת שיחשבו עליו כמועמד להרכבת הממשלה, לרבות ח"כ שאינו ראש מפלגה. חברי הכנסת יעבירו את בקשתם בכתב, וזה יקיים סבב התייעצויות במשך יומיים נוספים, בסופם יטיל את המנדט להרכבת הממשלה על אותו הח"כ שעליו הומלץ. לאחר מכן יינתנו למועמד 14 ימים כדי להשלים את המלאכה.

אחר הצהריים קרא נתניהו לגנץ "להשתחרר מהווטו" שהטיל, לדבריו, שותפו יאיר לפיד, ולהצטרף אליו לממשלת אחדות עד היום בחצות, מאחר ו"אסור לדרדר את המדינה לבחירות נוספות". בפתח ישיבת בלוק הימין אמר נתניהו כי אין לפסול שום ציבור בניסיון להרכיב ממשלה - "הציבור החרדי, יהודים ולא יהודים", זאת, אחרי שיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טען כי הליכוד שבוי בידי המפלגות החרדיות. יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הגיב לדבריו ואמר כי "מי אשם שלא קמה אתמול בלילה ממשלת אחדות לאומית? רק ליברמן".

דרעי הוסיף: "ליברמן, בכישרון, עשה הכל כדי שחלילה נתניהו וגנץ לא יוותרו יותר מדי זה לזה. הוא הלך לוודא את זה לפני פגישתם בשמונה בערב. הוא היחיד שהכניס לגנץ את הרעיון של ממשלת מיעוט, אף אחד אחר לא עשה את זה". לאחר דבריו אמר נתניהו: "אני בעד להיזהר בביקורת של ליברמן וגם בביקורת על ליברמן" והוסיף כי הוא "יודע ממגישות הקפה" שנכנסות ללשכתו על "רצון העם" בממשלת אחדות. לפיד השיב לנתניהו בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "תפנים, אין שום וטו, כחול לבן מבוססת על דברים שאתה פשוט כבר לא זוכר איך הם נראים - עקרונות, ערכים, חברות, שיתוף פעולה, כבוד הדדי".

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה