חדשות בארץ

נתניהו לגנץ: "מוכן לשיח מיידי עוד הערב – בלי תנאים מוקדמים"

בתגובה לנאומו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, קרא לו ראש הממשלה בנימין נתניהו להיכנס עמו למשא ומתן מיידי: "ישראל זקוקה לממשלת אחדות"

אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (רביעי) על נאומו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שתקף אותו בחריפות והאשים אותו בניהול "קמפיין שנאה והסתה, שמטרתו להצדיק את ההתבצרות בשלטון מעבר בניגוד לרצון הבוחר".

בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות, אמר נתניהו: "בני גנץ, אני לא אתייחס לכל הדברים המופרכים שאמרת עליי הערב, וגם לכישלון שלך להקמת ממשלת אחדות. זה לא כי התעקשת לפרק את הבלוק. הרי כפי שאריה דרעי חשף היום, אתם בעצמכם פניתם למפלגות החרדיות וניסיתם לשדל אותן בכל כדי שיצטרפו אליכם לשלטון. היית מוכן להקים ממשלת מיעוט עם תומכי טרור שמקבלים את ההנחיות שלהם מאויבי ישראל. לכן בוא לא נספר סיפורים".

נתניהו הוסיף, עם זאת, כי גנץ צדק בדבר אחד: "ישראל זקוקה לממשלת אחדות. כולם רואים מול מה אנחנו עומדים היום. אנחנו במערכה מול איראן בחזיתות שונות. למען ביטחון ישראל, למען רצון העם ולמען הפיוס בעם, אנחנו צריכים להקים ממשלת אחדות. יש לנו הזדמנויות היסטוריות, אבל יש לנו גם אתגרים כבירים. אסור לאבד אף רגע".

"אני עונה לך בצורה הבאה: אני מוכן, ללא תנאים מוקדמים, להיכנס איתך לשיח מיידי עוד הערב, כדי להקים ממשלת אחדות. אם נלך יחד – נצליח", חתם נתניהו את פנייתו לגנץ.

(וידיאו: חשבון הטוויטר של נתניהו)

מוקדם יותר הערב, התקשר גנץ לנשיא ראובן ריבלין והודיע לו כי לא עלה בידו להקים ממשלה ב- 28 הימים שהוקצבו לו. מכחול לבן נמסר, כי גנץ הודה לנשיא על שסייע לו בתהליך, וציין בפניו כי ימשיך לעשות כל מאמץ "להרכיב ממשלה טובה לאזרחי ישראל" גם ב- 21 הימים שנותרו.

לראשונה בתולדות המדינה, המנדט להרכבת הממשלה יעבור לידי הכנסת. מחר בשעה 13:15 ימסור הנשיא לידי יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, את ההודעה הרשמית על סיום המנדט של גנץ. בהתאם לסעיף 10 לחוק יסוד: הממשלה, ב- 21 הימים הבאים, יוכל כל חבר כנסת, שיצליח לגייס לפחות 61 חתימות של חברי הכנסת, לקבל מהנשיא הזדמנות של 14 ימים להקים ממשלה. שלב 21 הימים יסתיים ב- 11 בדצמבר בחצות. אם עד אז לא יימצא חבר כנסת שיצליח לאסוף את החתימות הדרושות – הכנסת תתפזר באופן אוטומטי, והבחירות לכנסת ה- 23 ייערכו בתוך שלושה חודשים, כלומר בתחילת מרץ 2020.

תגיות:בני גנץבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה