חדשות בארץ

ביקורת בליכוד לאחר הודעת נתניהו על ביטול הפריימריז: "אנחנו מפלגה דמוקרטית"

ח"כ קיש תקף את ההחלטה לקדם הצעה לביטול הפריימריז לראשות המפלגה: "יש אנשים שרוצים להתמודד. אנחנו מפלגה דמוקרטית, זה בסיס המפלגה"

קיש ונתניהו (צילום: פלאש 90)קיש ונתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

בעקבות הודעת הליכוד על קידום הצעה לביטול הפריימריז במפלגה, חבר הכנסת יואב קיש גינה הבוקר (חמישי) את המהלך, ואמר כי יש לקיים פריימריז לראשות המפלגה. "אני לא רואה מצב שלא יהיו פריימריז לראשות המפלגה, אנחנו מפלגה דמוקרטית, זה בסיס המפלגה", אמר בריאיון לגלי צה"ל. הוא הדגיש כי "יש אנשים שרוצים להתמודד", אך סירב לנקוב בשמו של המועמד שיזכה לתמיכתו.

אתמול הודיע הליכוד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מרכז המפלגה, ח"כ חיים כץ, יקדמו מהלך לביטול הפריימריז לרשימת ולראשות המפלגה במקרה של בחירות נוספות. לדברי קיש, הוא תומך בשימור הרשימה, אולם מתנגד למניעת הזדמנות למועמדים אחרים להתמודד על ראשות המפלגה מול נתניהו.

המתיחות בליכוד גברה עם דבריו של ח"כ כץ במהלך ישיבת הסיעה אתמול, לפיהם יזמן את מרכז המפלגה על מנת לבטל את הפריימריז לרשימה לכנסת, זאת, לאחר ששלשום אמרה השרה מירי רגב כי היא "חושבת שצריך להחליט גם על ביטול הפריימריז ליו"ר המפלגה". סער פנה בעקבות זאת לרגב: "מירי, את רוצה לפתוח את זה פה לדיון"? רגב הגיבה: "אני אומרת את דעתי, אתה יכול להגיד את דעתך".

מטרתו של נתניהו בביטול הבחירות לראשות המפלגה היא ביצור מעמדו כראש ממשלה, וחיסול האפשרות לקרב ראש-בראש על מקומו מצד מועמדים מובילים, כדוגמת ח"כ גדעון סער – מה שכמעט לא נעשה בעשור האחרון.

בחודש שעבר שקל נתניהו לערוך בחירות בזק לראשות המפלגה, אולם כעבור זמן קצר חזר בו. בליכוד הסבירו אז כי מטרת הפריימריז לראשות המפלגה היא "ניפוץ אשליית 'המרד בליכוד' שלו מייחלות מפלגות אחרות - דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות". עם זאת, קודם שנתניהו חזר בו כתב סער בחשבון הטוויטר שלו: "אני מוכן".

מהיום יעמדו לכנסת 21 ימים, בהם תנסה לאתר מועמד שלישי להרכבת הממשלה. בתוך פרק זמן זה רשאים רוב חברי הכנסת - מעל 61, להמליץ לנשיא על כל חבר כנסת שיחשבו עליו כמועמד להרכבת הממשלה, לרבות ח"כ שאינו ראש מפלגה. חברי הכנסת יעבירו את בקשתם בכתב, וזה יקיים סבב התייעצויות במשך יומיים נוספים, בסופם יטיל את המנדט להרכבת הממשלה על אותו הח"כ שעליו הומלץ. לאחר מכן יינתנו למועמד 14 ימים כדי להשלים את המלאכה.

תגיות:הליכודיואב קיש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה