חדשות בארץ

"הליך טכני": כהונתו של לפיד כיו"ר ’יש עתיד’ הוארכה עד לכנסת ה-26

במפלגה הזדרזו לתקן את חוקת המפלגה, אחרי שבאחד מסעיפיה נקבע כי לפיד יידרש לקיים פריימריז לראשות המפלגה עם תום כהונת הכנסת ה-22. ח"כ זוהר: "ה'דמוקרטיה במיטבה' מבית היוצר של יאיר לפיד. מפלגת יש עתיד נגועה בצביעות פוליטית שמטיפה לדמוקרטיה בזמן שהיא פועלת בניגוד לכל ערך דמוקרטי כמו הזכות לבחור ולהיבחר בתוך המפלגה"

לפיד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)לפיד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בשל חוסר הפעילות הפרלמנטרית בכנסת ה-21 וה-22, במפלגת יש עתיד הודיעו היום (חמישי) על ביטול הפריימריז לראשות המפלגה ועל הארכת כהונתו של היו"ר המכהן, ח"כ יאיר לפיד, עד לסיום כהונת הכנסת ה-25. משמעות ההודעה היא כי בסדר התקין יתקיימו בחירות לראשות המפלגה רק ב-2031, בעוד שאם לא תקוצר חייה של הכנסת ה-22 ייערכו הפריימריז ב-2035.

ההודעה מגיעה בשל סעיף 56 לחוקת מפלגת יש עתיד שקובע כי היו"ר המייסד יכהן עד תום תקופת כהונתה של הכנסת ה-22, או עד שיודיע על פרישה מתפקידו או במקרה שייבצר ממנו לכהן כיו"ר המפלגה. "עם סיום כהונתו של היו"ר המייסד, ייערכו בחירות ליו"ר המפלגה, כמפורט בתקנות זה", נכתב.

אלא, שבשל שיתוק הכנסת והחשש מפני בחירות שלישיות, מיהרו במפלגה לבטל באופן רשמי את הפריימריז – שמעולם לא נערכו. "בשל המצב החריג של בחירות חוזרות וחוסר פעילות פרלמנטרית בכנסת ה-21 והכנסת ה-22, יחד עם הקמת מפלגת 'כחול-לבן', הוחלט ביש עתיד להאריך את כהונת היו"ר ח"כ יאיר לפיד עד לסיום כהונת הכנסת ה-25 – כולל. מדובר בהליך טכני לאור הנסיבות המיוחדות".

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, אמר בתגובה להארכת כהונת לפיד: "זו ה'דמוקרטיה במיטבה' מבית היוצר של יאיר לפיד, לצערנו מפלגת יש עתיד נגועה בצביעות פוליטית שמטיפה לדמוקרטיה בזמן שהיא פועלת בניגוד לכל ערך דמוקרטי כמו הזכות לבחור ולהיבחר בתוך המפלגה".

תגיות:יאיר לפידיש עתיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה