חדשות בארץ

בליכוד פועלים להדיח את נתניהו; אסון כבד בנתניה

אסון בנתניה זמן קצר לפני כניסת השבת, נתניהו מבהיר את אמונו במערכת המשפט, גנץ ימסור הצהרה מיוחדת בשעה 20:00, בכירים בליכוד מתארגנים להדחת נתניהו, בירושלים חוששים מפרסום הרשימה השחורה נגד בתי עסק בהתנחלויות, ומלך ירדן מאשים את המצב הפוליטי בדרדור היחסים בין שתי המדינות. כל מה שחשוב לדעת

אא

אסון בנתניה: שני פעוטות נספו. שני אחים, כבני 3 ו-5, נהרגו אתמול אחר הצהריים (שישי) בשריפה שפרצה בבית פרטי בנתניה. בנוסף, 6 פצועים, בהם הוריהם, כבני 40, וארבעה ילדים נוספים בגילאי שנתיים עד 6, פונו באורח קל לבית החולים לניאדו.

על פי כבאות והצלה, מוקד השריפה הוא במיטה בחדר שינה ללא חלון ועם גג העשוי מפח, שנראה כי נבנה באופן מאולתר בין שני בתים. מהדו"ח שפרסמה היום דוברות הכבאות עולה כי הסיבה לשריפה קדם כשל חשמלי במנורת לילה מעל למיטה, ובשל כך התקנת גלאי עשן הייתה מצילה את הילדים ומונעת טרגדיה קשה.

אחרי שכינה את כתבי האישום כ"ניסיון הפיכה", נתניהו בתגובה מצולמת: "נקבל את החלטות בית המשפט". ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אמש להחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להגיש נגדו שלושה כתבי אישום חמורים, בהם הוא מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. "אני כמובן רוצה להבהיר שכל התהליך הזה בסופו של דבר יוכרע בבית המשפט, אנחנו נקבל את החלטות בית המשפט, על כך אין שום ספק. זו המסגרת, אנחנו נשמור עליה ותמיד נפעל - בסוף ובהתחלה - לפי שלטון החוק", אמר נתניהו.

בתוך כך, הערב בשעה 20:00 ימסור יו"ר כחול לבן בני גנץ הצהרה מיוחדת בגני התערוכה בתל אביב. במקביל, מתוכננות הפגנות נגד המשך כהונת ראש הממשלה בכיכר הבימה בתל אביב ומול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים.

ברקע פרסום כתב האישום: בליכוד מתארגנים לדרוש מנתניהו להתפטר. אתמול דווח בחדשות 12 כי בכירים במפלגת הליכוד מקדמים מהלך להדחתו של נתניהו מראשות הליכוד, והחלפתו במועמד אחר מתוך המפלגה עוד בתוך 21 הימים שבהם הכנסת תנסה לגבש מועמד להרכבת הממשלה. לפי הבכירים, הדרך היחידה להחליף את ראש הממשלה היא הסכמה על מועמד יחיד, שיגייס את 61 החתימות הדרושות לקבלת המנדט להרכבת ממשלה. אחת מהאופציות המקודמות על ידי אותם בכירים היא קיום הפריימריז – כפי שמחייבת חוקת הליכוד – ודחיית הצעת נתניהו לבטלם.

חשש בירושלים: הרשימה השחורה של האו"ם תפורסם בקרוב. אחרי שבית הדין של האיחוד האירופי קבע על סימון מוצרים המיוצרים בהתנחלויות הישראליות, בישראל מעריכים כי נציבת האו"ם לזכויות אדם תפרסם את "הרשימה השחורה" של בתי העסק עוד לפני ינואר. לפי הדיווחים, הממשל  האמריקני, שבאחרונה החליט להכריז על ההתנחלויות כבלתי מפירות את החוק הבינלאומי, העביר מסרים לאיחוד לפיהם תנקוט צעדים חריפים אם הרשימה תפגע גם בחברות אמריקניות.

מלך ירדן: מערכת היחסים שלנו עם ישראל נמצאת בשפל של כל הזמנים. מלך ירדן, עבדאללה השני, אמר שלשום (חמישי) כי מערכת היחסים בין ישראל לירדן נמצאת ב"שפל של כל הזמנים". לדבריו, "אנחנו מקווים שישראל תצליח להגדיר את עתידה בשבועות הקרובים כדי שתוכל, לטובת כולנו, לחזור ולמקד את תשומת הלב במשא ומתן עם הפלסטינים".

לפי עבדאללה, אחת הסיבות להרעת היחסים בין שתי המדינות נעוצה במצב הפוליטי הפנימי בישראל. "אני מבין את זה, אבל אני לא מוכן שזה יבוא על חשבון מה שאבא שלי וראש הממשלה יצחק רבין השיגו כסמל לתקווה ולהזדמנויות עבור פלסטינים, ירדנים וישראלים".

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תורגש עלייה קלה בטמפרטורות וירידה בלחות. בלילה יהיה קר.

ביום שני יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות ובצפון הארץ ינשבו רוחות מזרחיות ערות.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד בהיר ותורגש עלייה נוספת בטמפרטורות וייעשה חם ויבש מהרגיל לעונה. בצפון הארץ יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות ערות. אחר הצהריים יחדור אוויר קריר יותר ולח וייתכן טפטוף.

מידות החום החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 24-11, קצרין 21-9, צפת 18-9, טבריה 26-11, נצרת 21-11, חיפה 23-12, תל אביב 23-12, ירושלים 19-10, אשקלון 23-12, עין גדי 25-16, באר שבע 24-9, ערד 21-9, מצפה רמון 19-9, אילת 27-15.

תגיות:בנימין נתניהוירדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה