חדשות בארץ

סער לנתניהו: "לא תצליח להרכיב ממשלה - בוא מהר לפרימריז"

בצל הביקורת הקשה שהטיח נתניהו ביועץ המשפטי לממשלה, סער עולה למתקפה על ראש הממשלה: "מי שעומד בראש הרשות המבצעת לא יכול להגיד על החלטה של מנדלבליט שזה ניסיון להפיכה משפטית. זה לא נכון, זה לא אחראי". בליכוד משיבים אש: "גדעון סער כהרגלו מגלה אפס נאמנות ומקסימום חתרנות"

סער (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)סער (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בכיר הליכוד, חבר הכנסת גדעון סער, התייחס הערב (שבת) לכתב האישום שהוגש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ותקף בחריפות את דבריו של נתניהו כי החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הוא "ניסיון הפיכה": "מי שעומד בראש הרשות המבצעת לא יכול להגיד על החלטה של מנדלבליט שזה ניסיון להפיכה משפטית. זה לא נכון, זה לא אחראי", אמר סער בריאיון לחדשות 12.

עוד אמר כי מתקפתו של ראש הממשלה על רשויות אכיפת החוק "זה לא לתקן את המערכות, זה לרסק את המערכות". סער הוסיף כי "אי אפשר לדבר על החלטת יועמ"ש כהפיכה, אנחנו יוצרים אווירה של תוהו ובוהו במדינה, ולזה אני מתנגד". מוקדם יותר אמר שר התקשורת דוד אמסלם כי "נתניהו הוא איש ישר", וכי ליאת בן ארי, הפרקליטה המלווה בתיקיו, "צריכה לשבת בכלא". 

לאחר שקרא לנתניהו לחזור בו מהחלטתו על ביטול הפריימריז - החלטה המנוגדת לחוקת הליכוד - סער אמר כי "נתניהו לא יצליח להקים ממשלה. צריך ללכת לפריימריז בזק ב-21 הימים הקרובים". הוא קרא לנתניהו לערוך פריימריז בזק, עוד קודם פקיעת 21 הימים שבהם עוד ניתן להקים ממשלה. "אם היום אנחנו הולכים לפריימריז בזק ואנחנו מקבלים הכרעה דמוקרטית, אנחנו יכולים להציל את שלטון הליכוד" אמר סער.

"אני פונה לראש הממשלה: אפשר התמודדות חופשית של כל מי שירצה בכך, על מנת שנוכל להבטיח את שלטון הליכוד. על מנת שנוכל להפסיק את המשבר הזה, שאתה אמרת שמלגלגים עלינו בעולם", אמר סער. "כמה זמן אנחנו נמשיך ככה כחברה? אני חושב שבחירות שלישיות זה רע לחברה". 

בהתייחס לביקורת שנמתחת נגד גורמי אכיפת החוק, אמר סער: "במשך שנים אני מדבר על כך שנדרש תיקון במערכות אכיפת החוק, הן לא תמיד רואות את הליקויים של עצמן, לצערי במשך העשור שאנחנו בשלטון לא קרה שום דבר ואפילו הייתה נסיגה". סער הוסיף כי הוא הגיש הצעה לפסקת ההתגברות, אך "לצערי דבר לא נעשה". הוא הוסיף: "גם לי יש קושי עם אופי גיוס עד מדינה מסוים ועדי מדינה אחרים. הדברים האלה צריכים להיבדק וצריכים הרבה מאוד שינויים המערכות. לצערי, רה"מ נתניהו לא יעשה את השינויים האלה".

בצל הביקורת הקשה שהטיח נתניהו ביועץ המשפטי לממשלה, אמר סער כי "אותו יועמ"ש היה מזכיר הממשלה שלנו, נתניהומ מינה אותו, אני מכיר את יושרו והגנתו, זה לא ניסיון להפיכה שלטונית. זה לא נכון ולא אחראי, זה מנותק לחלוטין, זו כפירה בממלכתיות של בגין ושמיר. הליכוד המציא את הממלכתיות, הייתה פה מדינת מפלגה והליכוד הביא את הגישה הממלכתית, זה לא לתקן את המערכות זה לרסק את המערכות של המדינה. אני אומר את זה בצורה ברורה, עם כל ההסתייגויות שיש לי מהמערכות, הדברים לא נאמרו בשמי".

בליכוד מיהרו להדוף את דבריו של סער, ומסרו: "יו"ר הליכוד הוא ראש הממשלה נתניהו שהביא לליכוד 32 מנדטים בפתק מחל שעליו נכתב 'הליכוד בראשות נתניהו'. מצער לראות שבזמן שראש הממשלה שומר על ביטחון ישראל בכל החזיתות ופועל לשמר את שלטון הליכוד, גדעון סער כהרגלו מגלה אפס נאמנות ומקסימום חתרנות".

תגיות:גדעון סערבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה