חדשות בארץ

גנץ: "נתניהו מסתכן בהצתת מלחמת אחים"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, האשים אותו בהסתה וקרא לו להתפטר מתפקידו. הוא פנה לבכירי הליכוד וקרא להם להצטרף לממשלת אחדות בראשותו: "אם נתניהו יזוכה – הוא יוכל לחזור ולכהן כראש ממשלה"

גנץ (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)גנץ (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, תקף אמש (מוצאי שבת) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשים אותו בהסתה שעלולה, לדבריו, להוביל למלחמת אחים.

בנאום שנשא במתחם אקספו בתל אביב, אמר גנץ כי "נתניהו הוא פטריוט ישראלי שהקדיש פרק משמעותי בחייו לשירות המדינה, לחיזוקה ולביצור ביטחונה, והוא ראוי לתודה והערכה על כך. אבל פטריוט אמיתי לא היה מחזיק את אזרחי ישראל כבני ערובה למאבקו המשפטי. מדינת ישראל ואזרחי ישראל אינם בבעלותו האישית של אף מנהיג".

"מי שמעך ודרך על יריביו הפוליטיים לאורך כל חייו הפוליטיים, לא חמל ולא ריחם עליהם גם בשעותיהם הקשות ביותר – הוא האחרון שיכול כעת לגייס את תמיכת הציבור ולהסית נגד חוקרים, להסית נגד שופטים ולהסית נגד פרקליטים", הוסיף גנץ. הוא שב והאשים את נתניהו בהסתה, שלדבריו הובילה לרצח יצחק רבין: "מי שהוביל מסע הסתה קשה וכואב כנגד ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל, מסע שנגמר באסון לאומי כבד, צריך לדעת היטב את מחירן המסוכן של מילים העלולות להפוך חלילה לכדורי מוות".

"הימים והשבועות האחרונים אינם מותירים מקום לספק – נתניהו מסתכן בהצתת מלחמת אחים בינינו", הצהיר יו"ר כחול לבן. "מול קריאות ההסתה והשנאה שלו אני עומד כאן מולכם, בשמם של אחים רבים מימין ומשמאל, ואומר לכם: הגיעה העת לרפא את החברה הישראלית ממגפת השנאה וממחלת הפילוג הפנימי. הגיעה העת לשקם את החברה הישראלית משנים של שיסוי וגזענות, שהפכו לאיום קיומי פנימי. הגיע הזמן למנהיגות אחרת".

"אני מאחל לבנימין נתניהו לצאת חף וזכאי ממשפטו. אני באמת יכול להבין את כאבו. אבל בשם רוב אזרחי ישראל, אני דורש ממנו לכבד את ההפסד בבחירות, לכבד את החלטות המערכת המשפטית שבראשה עומדים האנשים שהוא מינה לתפקיד, לכבד את רצונו של רוב העם, לפרוש מתפקידו ולהיאבק על חפותו".

גנץ פנה בדבריו לבכירי הליכוד, וקרא להם להצטרף לממשלה בראשותו: "אני מכבד אתכם ואני קורא לשותפות אתכם. גם אם איננו מסכימים על הכל, אתם, כמו חבריי וכמוני, שותפים לערכים הציוניים של שותפות ואחדות, של בטחון ללא פשרות, כלכלה חזקה וחברה מאוחדת. זה הזמן שלכם להניח את הפחדים ואיומי העבר בצד, ולהצעיד את החברה הישראלית כולה לעידן חדש של ריפוי והחלמה. לאור הנסיבות, אני קורא להקים ממשלת אחדות רחבה ככל הניתן בראשותי. אני אכהן כראש הממשלה בשנתיים הראשונות, בזמן שנתניהו יוכל להתמודד עם ענייניו המשפטיים. אם יזוכה – הוא יוכל לחזור ולכהן כראש ממשלה".

"זו האלטרנטיבה היחידה למנוע בחירות מיותרות, שרק אדם אחד רוצה בהן בניגוד לרצון העם ולצרכיו. מנהיגי הליכוד, זה הזמן להשמיע את קולכם", סיכם גנץ.

מהליכוד נמסר בתגובה כי "אחרי שלא הצליח להקים ממשלה, בני גנץ מציע להקים ממשלה בראשותו. אם כחול לבן יעמידו יו"ר אחר במקום בני גנץ, נשקול להציע להם להוביל ברוטציה".

איש הליכוד, שר התקשורת דודי אמסלם, תקף בחריפות את גנץ, שכאמור טען כי נתניהו הוביל "מסע הסתה קשה וכואב" נגד ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין. "שקר גס ומתועב, גם אם תגיד אותו מאה פעם, יישאר שקר גס ומתועב", כתב בטוויטר. "בנימין נתניהו הוביל בצדק את מחנה הימין במאבק נגד הסכמי אוסלו האומללים, שהוביל ראש הממשלה יצחק רבין המנוח. הוא התנגד ונאבק בדרכו, לא הסית נגדו והוביל למותו. תתבייש לך, בני גנץ".

תגיות:בני גנץהליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה