חדשות בארץ

מיקי זוהר: "חקירת נתניהו הייתה מזוהמת, מלוכלכת ומטורפת"

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, תקף בחריפות את חקירת המשטרה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בחקירת אישי ציבור – המשטרה מאבדת את זה". הוא קרא לנתניהו להגיש לכנסת בקשה לחסינות: "הציבור ישפוט ויכריע מי יהיה ראש הממשלה שלו"

זוהר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)זוהר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, מתח הבוקר (ראשון) ביקורת נוקבת על חקירת המשטרה, שהובילה להגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה.

"החקירה הייתה מזוהמת, מלוכלכת ומטורפת", אמר זוהר בראיון לכאן רשת ב'. "למה איימו על עד, שאם לא יעיד יהרסו לו את החיים? למה הוציאו עד באמצע החקירה, כי העדות שלו לא התאימה להם, ולאחר מכן הוא נכנס עם עדות אחרת?".

"במשטרה ובפרקליטות סימנו את המטרה, ואחר כך הגיעו אליה", הוסיף זוהר. "בחקירות של מפורסמים ונבחרי ציבור, המשטרה מאבדת את זה, זה לא חדש. אנחנו יכולים לסמוך על המשטרה ועל הפרקליטות, אבל בכל פעם שייכנס למשוואה איש מפורסם או איש ציבור – למשטרה יש אינספור תקלות".

"אני רוצה שהציבור ישפוט ויכריע מי יהיה ראש הממשלה שלו, ולא אף גורם אחר", הצהיר יו"ר סיעת הליכוד. "אני קורא לראש הממשלה להגיש בקשת חסינות, נלך לבחירות, והציבור יכריע אם יש רוב למתן החסינות".

זוהר ציין, כי על פי חוק החסינות, ראש הממשלה רשאי לבקש חסינות בנימוק של רדיפה פוליטית: "אני סבור שיש כאן רדיפה פוליטית כנגד ראש הממשלה, והעילה הזו תעמוד לו אם הציבור יבוא בהמוניו, יצביע לימין וייתן לנו את הרוב הדרוש כדי שהמדינה תמשיך לשגשג בהובלת נתניהו".

זוהר התייחס לקריאתו אמש של בכיר הליכוד, גדעון סער, לעריכת פריימריז בזק לראשות המפלגה, כדי למנוע הליכה לבחירות נוספות: "מפלגת הליכוד היא מפלגה דמוקרטית. כל אחד שרואה את עצמו ראוי – רשאי להתמודד. האם העיתוי נכון, האם הדבר בסדר – מתפקדי הליכוד הם שמחליטים, לא אני". הוא הבהיר, עם זאת, כי במידה וייערכו בחירות מקדימות לראשות הליכוד, יש לערוך גם בחירות לרשימה לכנסת: "בהתאם לחוקת הליכוד והחלטות בית הדין שלו – לא ייתכן שיערכו פריימריז רק לראשות התנועה. לכן ההחלטה של חברי המרכז תהיה: או פריימריז מלאים לראשות התנועה ולרשימת הליכוד, או ביטול מוחלט של הפריימריז".

בתוך כך, השרה מירי רגב תקפה הבוקר את סער על קריאתו לפריימריז מהירים. "לכל אחד הזכות להתמודד, אבל זה לא הזמן לפריימריז בליכוד", אמרה בראיון לגלי צה"ל. "לא עברו 48 שעות מהחלטת היועץ המשפטי לממשלה. יש איזו שהיא נאמנות, שצריכה לבוא לידי ביטוי בתוך הליכוד, בין חברי הכנסת והשרים. אני לא מבינה למה אצה לו הדרך. בכך הוא גם תומך בכחול לבן, שאומרים שבלי ביבי הם מוכנים לשבת לאחדות". רגב הוסיפה, כי חברי המרכז הם שיכריעו האם יהיו בחירות מקדימות: "אם המרכז יחליט על פריימריז – אני בטוחה שראש הממשלה ינצח".

בתגובה להחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, הביעה רגב את הסכמתה עם קריאתו של נתניהו לחקור את התנהלות החקירה נגדו: "איך יכול להיות שניר חפץ שינה גרסאות והדיחו אותו להגיד דברי שקר? איך יכול להיות שראש ממשלה מואשם על שוחד בשל סיקור חיובי באתר וואלה, כשהוא לא קיבל סיקור חיובי? אם הוא מואשם בשוחד, מה קורה עם יחסי 'תן וקח' של הפרקליטות, המשטרה והצבא עם התקשורת? של חברי כנסת ושרים עם התקשורת? יש כאן מהלך תקדימי, שמחליטים לבחון אותו דווקא על ראש הממשלה נתניהו".

"כולנו מרגישים, שיש כאן מהלך של אכיפה בררנית, של חקירה שמנוהלת בצורה לא הגיונית ולא נקייה, ויש בה הרבה זיהומים. ראש הממשלה מכבד את רשויות החוק, אבל מותר לו לבקר ביקורת עניינית ולגיטימית גם את החוקרים וגם את הפרקליטים. הם לא מעל החוק", הדגישה רגב. "חייבים לבדוק את ההתנהלות של גיוס עדי המדינה והדחתם לשקר. יש כאן התנהלות לא כשרה, ואני מקווה שמבקר המדינה יבחן זאת".

שר התקשורת דודי אמסלם תקף אף הוא בחריפות את המשטרה והפרקליטות, וקרא להעמיד לדין את מי שניהלו את החקירה המשטרתית נגד נתניהו ואת פרקליט המדינה שהוביל את ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום בעבירת שוחד. בראיון אמש ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 12, אמר אמסלם כי "צריך לחקור את החוקרים. יש פה הפיכה, אין פה שוחד. משהו הזוי קורה כאן. כל אזרח מבין, שאין פה שוחד. צריך לחקור את כורש ברנור, מני יצחקי ושי ניצן. במשטר דמוקרטי אמיתי, הם שצריכים לעמוד לדין".

תגיות:הליכודמיקי זוהרחסינותבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה