חדשות יהדות

רבבות יהודים בשבת 'חיי שרה' בחברון

45,000 יהודים ביקרו במערת המכפלה בשבת האחרונה, 30,000 התארחו בקרית ארבע וביישוב היהודי בחברון, באוהל שהקימו חב"ד אכלו 2,00 איש

  • כ"ו חשון התש"פ
מערת המכפלה (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)מערת המכפלה (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

שבת פרשת "חיי שרה", בה קוראים על קניית מערת המכפלה בידי אברהם אבינו – הפכה לאחד האירועים המשמעותיים בחברון. רבבות יהודים מגיעים מדי שנה ושובתים בשבת זו בעיר האבות.

בשבת האחרונה, כ"ה בחשוון, שבתו 45,000 יהודים בחברון. כ-30,000 אורחים מכל רחבי הארץ התארחו בשבת בעיר קרית ארבע וביישוב היהודי בחברון. באוהל הענק שהקימו חב"ד ליד המערה אכלו 2,000 איש.

מערת המכפלה נפתחה במלואה, והותרה כניסה של עשרות אלפי המתפללים לכל חלקי המערה. כן התקיימו סיורים בקסבה בחברון, באלוני ממרא ובקבר עתניאל בן קנז.

בשבועות האחרונים נערכו לוחמי צה"ל וכוחות מג"ב, המנהל האזרחי ומשטרת ישראל מבעוד מועד, על מנת לאבטח את האירועים ולקיימם בביטחון.

קצין אג"ם של החטיבה המרחבית "יהודה", רב-סרן מארק שולמן, אמר כי "שבת חיי שרה היא שבת בה מגיעים עשרות אלפי מבקרים מכל רחבי הארץ לישוב היהודי בחברון ולמערת המכפלה כדי לקרוא במיוחד כאן את פרשת השבוע המציינת את חיי שרה וקניין המערה.

"בשבועות האחרונים פעלו לוחמי צה"ל במרחב לסיכול הטרור, על מנת לקיים את החגיגות בביטחון ובשיתוף הישוב היהודי בחברון וכלל ארגוני הביטחון נערכו לקלוט את עשרות אלפי המתפללים", הוסיף שולמן.

תגיות:מערת המכפלהשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה