חדשות בארץ

בעקבות הסחבת בבג"ץ: דרעי העביר את סמכות פיטורי קובי לשר אחר

לצד הודעת השר דרעי על העברת סמכות פיטוריו של קובי לשר אחר, המדינה הדגישה בפני בג"ץ כי אין חשש לניגוד עניינים שיש בו כדי למנוע מהשר הממונה קבלת החלטה בעניינו של ראש עיריית טבריה, אך ישנו רצון למנוע את המשכות ההליך והפגיעה בתושבים

קובי בדיון בבג"ץ (צילום: פלאש 90)קובי בדיון בבג"ץ (צילום: פלאש 90)
אא

בשל הימשכות ההליכים בבג"ץ ונוכח הצורך במניעת עיכובים נוספים שפוגעים בתפקוד עיריית טבריה, הודיע היום (ראשון) שר הפנים, אריה דרעי, כי הוא מעביר את סמכות ההחלטה באשר לפיטוריו של ראש עיריית טבריה, רון קובי, לשר אחר בממשלה.

בדיון בבית המשפט העליון, שהתקיים בשבוע שעבר בעקבות עתירה שהגיש קובי נגד הליך השימוע המתנהל נגדו, הוציא בית המשפט צו על תנאי המורה לשר הפנים לנמק מדוע שלא למנות ועדה ממונה לצד ראש העיר שכשל בהעברת התקציב, או לחילופין להעביר את הסמכות, בשל ניגוד העניינים - כפי שנטען בעתירה, לשר אחר.

קובי, שכבר למעלה משנה איננו מצליח להעביר תקציב עירייה מוסכם, קיבל משר הפנים מספר הארכות לצורך כך, אולם אלו אינם הועילו ובמשרד הפנים ניסו לקדם את הדחתו במסגרת שימוע בפני גורמי המקצוע. קובי עתר לבג"ץ, וטען בפני השופטים כי בינו לשר הפנים ישנם ניגודי ענייניים חריפים, זאת, בצל התבטאויות ציבוריות שהשמיע השר הממונה כלפי ראש העיר.  

במסגרת ההליכים המשפטיים טענה המדינה בפני בית המשפט כי שר הפנים אינו מנוע מלקבל החלטה בנוגע להמשך כהונתו של ראש עיריית טבריה, וכי "לא מתקיים בנסיבות העניין חשש לניגוד העניינים שיש בו כדי למנוע מהשר לקבל החלטה". עם זאת, נוכח העיכוב אשר בגינו נמנעת קבלת ההחלטה הנדרשת ומתבקשת על פי פקודת העירייה, "תוך פגיעה ביכולת ליישם את הוראות החוק ולהבטיח את תפקודם של מוסדות מועצת העיר טבריה, ואת האינטרס הציבורי הנדרש במתן השירותים לרווחת תושביה", החליט דרעי להעביר את ההחלטה לשר אחר, "רק כדי לזרז את ההליך ולמנוע את המשך הפגיעה בעיר טבריה ותושביה".

בשבוע שעבר טען יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, את הוראת בג"ץ המונעת משר הפנים לזמן לשימוע את ראש עיריית טבריה, וטען כי מדובר בהחלטה לא עניינית. "בג"צ לא מנסה להסתיר את כוונותיו, אפילו הצגה כלפי חוץ הוא לא עושה", אמר גפני.

"מדובר בראש עיר שלא מצליח להעביר תקציב עירוני וממוטט את העיר טבריה על תושביה, ובית המשפט בסחבת בלתי מובנת דוחה את החלטתו ומשנה פעם אחר פעם את הרכב השופטים ולא מאפשר לערוך לו שימוע", אמר גפני, "כשברור לחלוטין שהסיבה היא מכיוון שהוא נלחם נגד היהדות ונגד הציבור הדתי. אם זה היה להיפך אין ספק שבית המשפט היה פוסק מיד לערוך לו שימוע".

לפי גפני, "אין גם ספק שכאשר מדובר בשר חרדי יש פתאום ניגוד עניינים, כאילו שלשרים בממשלה אין עמדה ציבורית ומקצועית, רק בגלל שהשר הממונה עליו חרדי יש ניגוד עניינים. מי שעוד תלה תקוות בבית המשפט שינהג בשוויון וביושר, מוטב שיעשה מהר הטבת חלום".

תגיות:רון קוביאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה