חדשות בארץ

ברקת: "סער ניסה לבצע פוטש לנתניהו, הוא צריך להתבייש"

איש הליכוד, חבר הכנסת ניר ברקת, תקף שוב את עמיתו למפלגה, חבר הכנסת גדעון סער, והאשימו בניסיון להדיח את ראש הממשלה בנימין נתניהו: " אין ספק שכחול לבן חיכו לניסיון המרד הזה, אך המרד נכשל"

ברקת (צילום: פלאש 90)ברקת (צילום: פלאש 90)
אא

חבר הכנסת ניר ברקת (הליכוד) שב ותקף הבוקר (שני) את עמיתו למפלגה, גדעון סער, והאשימו בניסיון להדיח את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "מה שנעשה לפני יומיים על ידי גדעון אינו תמים לחלוטין", אמר בראיון לגלי צה"ל. "זה היה ניסיון פוטש לראש הממשלה, במטרה לקחת ממנו את השלטון. לא עושים דברים כאלה. זה לא נאמנות".

"סער צריך להתבייש. ברור לעין, שנעשה פה ניסיון – לא פחות ולא יותר – להדיח את ראש הממשלה במהלך 21 הימים. קריאה לפריימריז מיידיים, בטענה שראש הממשלה נכשל – זה בלתי מתקבל על הדעת", הוסיף ברקת. הוא הדגיש כי "עד סיום 21 הימים לא יהיו פריימריז. יש לנו התחייבות ברורה לחצי מעם ישראל, שהעדיף את נתניהו. אין ספק שכחול לבן חיכו לניסיון המרד הזה, אך ביומיים האחרונים המרד נכשל".

ברקת ציין כי הציע מתווה שונה, של עריכת בחירות מקדימות לתפקיד מ"מ יו"ר הליכוד, ויציג אותו היום בפני נתניהו: "אם חושבים קצת מחוץ לקופסה, ורוצים לייצר מתווה פנים-ליכודי – זה מתווה קלאסי, שמאפשר לתת לראש הממשלה את הגיבוי שהוא צריך, ובמקרה של נבצרות – יש המשכיות בתוך התנועה". הוא הוסיף, כי מתווה זה יכול גם להקל על כחול לבן להגיע להסכמה עם הליכוד על הקמת ממשלת אחדות: "אף אחד לא רוצה בחירות שלישיות – לא ראש הממשלה, לא אני ולא גדעון. אני קורא לכחול לבן ולליברמן: שבו עם ראש הממשלה כדי למנוע בחירות שלישיות".

ברקת התייחס להאשמה שהטיח בו סער, לפיה בעשור הקודם הוא חבר למפלגת קדימה: "בתחילת דרכי הפוליטית, הלכתי אחרי מנהיג הליכוד, אריאל שרון, לקדימה – יחד עם הרבה ליכודניקים אחרים. כשגיליתי שהם סטו מהדרך, הייתי הראשון שטרקתי את הדלת. בעשור הפעילות שלי כראש העיר ירושלים, הוכחתי בעשייה שלי את המחויבות שלי למחנה הלאומי ולראש הממשלה נתניהו".

בתשובה לשאלה, מדוע בכירים אחרים בליכוד שומרים על שתיקה ואינם מביעים את דעתם בנוגע לכתב האישום שהוגש נגד נתניהו, הודה ברקת כי "זו תקופה מביכה ולא פשוטה. אני יכול להבין למה אנשים מחכים ויושבים לראות איך מתפתחים הדברים. אבל אין לי ספק, שרובם ככולם מתייצבים מאחורי נתניהו".

סער התייחס הבוקר לחילופי הדברים החריפים אתמול בינו לבין ברקת. "לצערי, ברקת מחפש בולטות על ידי התקפות עליי, עד אתמול הבלגתי", אמר בראיון לכאן רשת ב'. "הוא הגיע אלינו מקדימה, אחרי שתמך באוסלו ובהתנתקות. אני מציע לו להתעטף בצניעות כשהוא בא להטיף מוסר לאנשי תנועה ותיקים. הוא כביכול התנגד לפריימריז, ובמקביל הציע פריימריז למ"מ יו"ר התנועה – מוסד שאינו קיים – כדי שאם תהיה נבצרות הוא יוכל להיכנס לנעלי יו"ר התנועה. לכך התכוונתי כשדיברתי על זגזוגים ומצמוצים. אי אפשר להטיח רפש, כשרק אתמול הגעת, בחבר ותיק שבסך הכל מבקש את הזכות האלמנטרית להיבחר. אני לא מתמודד מול ברקת, אני אתמודד בוודאי מול יו"ר התנועה".

תגיות:גדעון סערניר ברקת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה