חדשות בארץ

סער: בבחירות שעברו הפסדנו בהימור, הפעם צריך להיזהר

בכנס פעילים בהוד השרון לגלג סער על מחנה התומכים של נתניהו בליכוד: "היחס שלי לנתניהו מבוסס על כבוד. יש כאלה שהמירו את הכבוד בחנופה והתבטלות – זה אף פעם לא היה בליכוד". סער: "מגבה את ראש הממשלה למרות הרעל שנאמר עליי על ידו ועל ידי בנו" ‎

סער, הערב (צילום: פלאש 90)סער, הערב (צילום: פלאש 90)
אא

בכיר הליכוד, ח"כ גדעון סער, גיבה הערב (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ברקע מצבו המשפטי, אולם קרא לחברי המפלגה לתמוך בפריימריז לראשות המפלגה קודם שהכנסת תפוזר בכדי למנוע בחירות נוספות. בכנס פעילי הליכוד בהוד השרון הדגיש סער כי "החובה שלי היא שאם אני רואה שהגענו למבוי סתום להזהיר אותנו".

"אני אומר את הדברים כפי שאני רואה אותם, והם אינם נוגעים למצב המשפטי", אמר סער. "אם היינו מצליחים להקים ממשלה ולאגד סביבנו 61 חברים – כל אחד מאתנו, ודאי אני, כל אחד מחברי הסיעה היה תומך והיינו מצליחים להביא את הבשורה הזאת למדינת ישראל. אני מסתכל קדימה בחשש כבד שאם לא נעשה שינוי הכרחי, אנחנו חלילה במו ידינו נעביר את השלטון לידי יריבינו הפוליטיים מהשמאל".

לפי סער, הגיבוי שהוא מעניק לנתניהו בזירה המשפטית ניתן "למרות מה שנאמר עליי על ידי ראש הממשלה ובנו", ולמרות "הרעל שהוזרם עליי ברשתות (החברתיות)". הוא תקף את מחנה התומכים של ראש הממשלה במפלגה, ואמר כי בעוד היחס שלו לנתניהו מבוסס על כבוד, "יש כאלה שהמירו את הכבוד בחנופה והתבטלות", שלא היה אף פעם בליכוד.

הוא אמר לפעילים כי גם מול מי ש"מוביל את התנועה 20 שנה מותר להתמודד", וטען כי הוא חש כי זו מחויבותו האישית: "זו לא רק זכותי וזכותכם לבחור - אם אני חושב שבמצב הדברים שבו זה משרת את טובת התנועה והמדינה, מחובתי להציב אלטרנטיבה - וכך עשיתי". סער הבהיר כי הבחירות המקדימות לראשות המפלגה ייעשו "באופן מופתי", והמפלגה תתאחד מאחורי כל מי שינצח.

בצל התסיסה שקמה במפלגת השלטון מול התמודדות סער, בכיר הליכוד הדגיש את הערכתו הרבה לנתניהו: "ראש הממשלה נתניהו היום הוא מהמדינאים הגדולים בעולם כולו. הוא הוביל את המדינה על פי הדרך שלנו ועשה דברים גדולים והגיע להישגים מדיניים גדולים וחילץ את מדינת ישראל מאותה מלכודת, אותו נתיב מסוכן, של אוסלו. כולנו, כל אחד מאתנו, מאוחדים באמירה הברורה שראש הממשלה עומדת לו חזקת החפות".

עוד אמר סער: "תמכתי בגוש ה-55 ותמכתי בממשלת אחדות, ותמכתי אפילו בדברים שחשבתי שהם לא נכונים, והנה אני אומר את זה בלי להטיח אשמה: הלכנו ופיזרנו את הכנסת הקודמת אחרי שקיבלנו 35 והיו לנו 60 בגוש, ויכולנו בקלות להקים ממשלה והגענו למצב הרבה יותר גרוע עקב ההימור הזה. אז אני רוצה שניזהר לפני ההימור הבא".

אתמול סיכם יו"ר הליכוד נתניהו עם יו"ר מרכז המפלגה, ח"כ חיים כץ, כי הבחירות לראשות המפלגה ייערכו בתוך שישה שבועות. עם זאת, בהבנות בין השניים אין התייחסות לשאלה אם הבחירות ייערכו לפני פיזור הכנסת, המתוכנן בעוד כשבועיים, כפי שדרש סער. סער הגיב בחשבון הטוויטר: "מברך על הסכמת ראש הממשלה לקיים פריימריז להנהגת התנועה. חוזר על קריאתי מאמש לקיימם במסגרת הזמנים (לפני תום '21 הימים') שתאפשר מניעת בחירות שלישיות".

תגיות:גדעון סערבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה