חדשות בארץ

ליברמן: אתנגד להקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות נתניהו

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר כי יתנגד ליוזמה של כחול לבן להקים את ועדת הכנסת על מנת לגבש רוב נגד מתן חסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא תקף את מדיניותו של ראש הממשלה ביחס לרצועת עזה: "נתניהו, שכל כך נזעק מקואליציה שתישען על הרשימה המשותפת, עשה קואליציה עם חמאס"

ליברמן בכנס, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן בכנס, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הבהיר הבוקר (שלישי) כי יתנגד ליוזמה של כחול לבן להקמתה של ועדת הכנסת, שתגבש רוב נגד מתן חסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו. ליברמן, שהשתתף בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה, חזר על דבריו אתמול כי יתנגד לחסינות: "המקום הנכון לבירור העניין המשפטי הוא בית המשפט, ואני מאחל לראש הממשלה לצאת זכאי". עם זאת, הוא הוסיף כי "צריך לעשות את כל הדברים מתוך גישה ממלכתית ואחראית, וגם מתוך הגינות. לרקוד על הדם – זה דבר אחרון שהייתי רוצה. היוזמה להקים את ועדת הכנסת 15 יום לפני הכרזה על בחירות חדשות, על מנת שתוכל לדון בנושא החסינות – נשמעת לי לא נכון, היא רק תוסיף שמן למדורה. לכן נתנגד להקמת ועדת הכנסת".

בהתייחסו לכתב האישום התלוי ועומד נגד נתניהו, ציין ליברמן כי על פי המצב החוקי הקיים, ראש הממשלה יכול להמשיך בתפקידו: "אי אפשר לשנות כללי משחק תוך כדי משחק. בכנסת הבאה יצטרכו להתייחס לסוגיה ולשנות את החוק הקיים. אבל כרגע יש חוק ברור וחד, שלא ניתן לפרשנויות. כרגע אין מקום לשינוי".

ליברמן מתח ביקורת על הפגנת התמיכה בנתניהו, שתיערך הערב בתל אביב: "ההפגנה מיותרת, ולא מוסיפה לחוסן הלאומי והחברתי שלנו. היא מעבירה את הוויכוח מבתי המשפט לרחוב. משום מה, לכל אחד בצמרת הליכוד יש כנס או אירוע. כולם עסוקים, ולא שמעתי על אף אחד שיגיע. גם במועצת יש"ע סירבו לצאת בקריאה פומבית. זה מלמד על תחושה של אי נוחות. ראש הממשלה צריך להבין שאלו סימני קריאה גדולים, עצה טובה עבורו לשנות את ההתנהלות".

בהתייחסו למדיניותו של ראש הממשלה מול רצועת עזה, תקף ליברמן: "נתניהו, שכל כך נזעק מקואליציה שתישען על הרשימה המשותפת, עשה קואליציה עם חמאס. הוא עובד בתיאום איתם, מעדיף לקנות מהם שקט, ומשלם דמי פרוטקשן לארגון טרור, כדי לקחת אותם כקבלני משנה להבטחת השקט".

"הבעיה היא שחמאס ממשיך בבניין הכוח באין מפריע", הוסיף ליברמן. "כיום הוא מייצר 2 רקטות ביום, שיכולות להגיע עד חדרה. אם לא נפסיק את ההתעצמות שלו – בתוך שלוש שנים הוא יהפוך לחיזבאללה נוסף".

בתגובה לדברי יו"ר ישראל ביתנו, נמסר מהליכוד כי "קשה לקבל ביקורת מליברמן, ששקל ברצינות להצטרף לממשלת מיעוט שנשענת על תומכי חמאס".

תגיות:אביגדור ליברמןחסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה