חדשות בארץ

בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף יעדי טרור ברצועה

חיל האוויר תקף הלילה ולפנות בוקר מטרות טרור של חמאס ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות לעבר שטח העוטף. בין היעדים שהותקפו – אתר לייצור אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקעית. נתניהו: "נגיב בתקיפות לכל התקפה נגדנו"

(צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)(צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה (בין שלישי לרביעי) יעדי טרור של חמאס בדרום רצועת עזה, וזאת בתגובה לירי הרקטות אמש לעבר שטח ישראל. לפנות בוקר יצא חיל האוויר לגל תקיפה נוסף, הפעם בצפון הרצועה. היעדים שהותקפו כללו אתר לייצור אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקעית. "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל", נאמר בהודעת דובר צה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר אמש, שעה קלה לפני חצות, כי "אם מישהו בעזה חושב שהוא יכול להרים את הראש אחרי מבצע חגורה שחורה – הוא טועה טעות קשה. נגיב בתקיפות לכל התקפה נגדנו, ונמשיך לשמור על ביטחון ישראל בכל החזיתות". שר הביטחון נפתלי בנט אמר הבוקר כי "דין טיל שלא פגע כטיל שפגע. מי שיורה – חוטף".

אמש, סמוך לשעה 21:00, הופעלה התרעת צבע אדום בעיר שדרות ובמספר יישובים במועצה האזורית שער הנגב. כעבור זמן קצר מסר דובר צה"ל, כי זוהו שני שיגורים משטח הרצועה לשטח ישראל, אחד מהם יורט על ידי לוחמי כיפת ברזל. למרכז הרפואי ברזילי באשקלון פונו שני נפגעים – נפגע חרדה, ואישה שנפצעה באורח קל בגפיים כאשר נחבלה בדרכה למרחב המוגן.

בשעה 00:01 נשמעה אזעקה באשקלון ובאזור התעשייה הדרומי של העיר. לאחר מכן התברר כי זו אזעקת שווא, ומצה"ל נמסר כי הוא הופעלה בעקבות "ירי שאינו רקטי".

בתגובה לירי הרקטות, פנה ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, לראש הממשלה: "לפני שבועיים הנחית לחסל פצצה מתקתקת בעזה. הערב נורו שתי רקטות לכיוון שדרות. אם לא תורה על מענה חזק ותקיף, שיחסל את החוליה ששיגרה את הטילים לכיווננו, תוכיח בחוסר תגובתך שאתה נותן חסינות לחמאס ולג'יהאד".

"מה אתה מתכוון לעשות הלילה על מנת שילדינו יישנו בשלווה והטרוריסטים שיורים עליהם יחוסלו? הרתעה משיבים ביוזמה, בנחישות, בחיסול ופגיעה בטרור", הוסיף דוידי.

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין, הגיב אף הוא על ירי הרקטות. "לצערי, אנחנו ממשיכים במציאות המוכרת ומעייפת בה תושבי שער הנגב נמצאים במלחמה, ועולם כמנהגו נוהג", נמסר בהודעה מטעמו. "אם לא הפנמנו בסבב ההסלמה האחרון, הערב קיבלנו תזכורת נוספת שבעוטף עזה אין שגרה ואין שקט".

"אני חוזר ואומר: מלחמת ההתשה, שאנו נמצאים בה בשנתיים האחרונות, חייבת להיגמר", הדגיש ליבשטיין. "מדינת ישראל חייבת לחתור לפתרון במיידי – או הכרעה או הסדרה. לתושבי שער הנגב מגיע ביטחון ותחושת ביטחון".

תגיות:רצועת עזהרקטותצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה