חדשות בארץ

הרשות הפלסטינית נגד הנחיית בנט: "ישראל ישות טרוריסטית"

לפי הבכיר ברשות, הכרזתו של בנט נועדה כדי להתנקם במשפחות המחבלים וקרא לקהילה הבינלאומית "לנקוט בעמדה אמיתית וברורה אל מול הישות הזו שמוכיחה יום אחר יום שהיא גוף טרוריסטי שפועל נגד פלסטין". שר בקבינט תוקף את ההנחיה החדשה: "מה צריך את זה בכלל? אנחנו לא חמאס, ולא סוחרים בגופות"

הפגנה ברשות הפלסטינית (צילום: פלאש 90)הפגנה ברשות הפלסטינית (צילום: פלאש 90)
אא

ברשות הפלסטינית גינו היום (רביעי) את הנחיית שר הביטחון, נפתלי בנט, להיערך לעצירה מוחלטת של שחרור גופות מחבלים. "התבטאויותיו של בנט ביחס לגופות מעידות שישראל היא ישות טרוריסטית", מסר יו"ר הרשות הפלסטינית לענייני אסירים, קדרי אבו בכר. במקביל, גורמים בישראל הביעו ביקורת על המהלך, שדורש את אישור הקבינט.

לדברי אבו בכר, הכרזתו של בנט נועדה כדי להתנקם במשפחות המחבלים. לדבריו, "העולם צריך לנקוט בעמדה אמיתית וברורה אל מול הישות הזו (ישראל – א"פ), שמוכיחה יום אחר יום שהיא גוף טרוריסטי שפועל נגד פלסטין, אדמתה ואנשיה, בעוד הניסיון הבינלאומי לכאורה להשתיק ולשתק את הפרותיה הבוטות נכשל".

במשפחתו של סגן הדר גולדין הי"ד, שגופתו מוחזקת בידי חמאס, הביעו סיפוק מהחלטת השר, ומסרו כי "לא יעלה על הדעת שבזמן שהחיילים בידי חמאס, נמשיך לשחרר מחבלים מתים או חיים. שחרור מחבלים הוא פרס שלא ניתן להעניק לחמאס בזמן שהוא מחזיק בידיו את החיילים והאזרחים". במשפחה ציינו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב בפניהם כי לא תתקיים הסדרה מבלי להשיב את גופות החיילים לישראל. עוד אמרו כי הם מצפים מהממשלה שלא לקדם את הפרויקטים הכלכליים-אזרחיים לתושבי הרצועה, "כל עוד הבנים בעזה".

עם זאת, אמו של אורון שאול הי"ד, שגופתו מחוזקת גם היא בעזה, הביעה סקפטיות באשר ליעילות ההנחיה לעצור את העברת גופות מחבלים. "לדעתי בנט טועה", אמרה זהבה שאול בריאיון לכאן ב'. "כדי להחזיר את אורון והדר הוא צריך לשבת מול חמאס בגובה העיניים ולתת להם את המחבלים שהם דורשים מהיום הראשון".

עוד ציינה שאול כי "מעדכנים אותנו שאין התקדמות" ומתחה ביקורת על אוזלת ידה, לדבריה, של הממשלה בטיפול בנושא השבויים והנעדרים: "עד איראן הגעתם ופה לעזה אתם לא יכולים להגיע? מיום ליום זה יותר קשה. הזמן לא מרפא פצעים והוא עושה לי רע מאוד. חמש שנים הייתה ממשלה ואף אחד לא עשה כלום. לא נקפו אצבע. עד מתי?"

שר בכיר בקבינט אמר לחדשות 13 כי הודעת בנט הגיעה בשל לחץ שהפעילה משפחת גולדין. "אני לא רואה מצב שתתקבל החלטה גורפת לא להחזיר גופות מחבלים. מה צריך את זה בכלל? אנחנו לא חמאס, ולא סוחרים בגופות", אמר הבכיר.

משמעות הנחייתו של בנט – אם תעבור את המשוכה בקבינט, מה שלא סביר שיקרה בתקופה זו – היא שכלל גופות המחבלים, ללא קשר לשיוכם או לחומרת מעשיהם, שנמצאים ויימצאו בידי ישראל לא ישוחררו, אלא אם יחליט שר הביטחון אחרת.

לפני כשלושה חודשים הפך בג"ץ את החלטתו הקודמת מ-2017, וקבע בהרכב מורחב של שבעה שופטים כי בידי מערכת הביטחון הסמכות להחזיק בגופות מחבלים לצרכי משא ומתן עם ארגוני טרור. השופטים ציינו בפסק הדין כי חתירה להשבת חללי וחיילי צה"ל, ואזרחי ישראל המוחזקים בידי ארגוני טרור, "היא חלק מהגנה על ביטחון המדינה", ומשום כך נפסק כי "יש בידי צה"ל את הסמכות להורות על קבורה ארעית של גופות מחבלים לצורך מו"מ עם ארגוני טרור".

תגיות:הרשות הפלסטיניתגופות מחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה