חדשות בארץ

לאחר יותר מעשור של נתק: בוליביה תחדש את היחסים עם ישראל

שרת החוץ של בוליביה, קארן לונגריק, הודיעה כי בכוונת ארצה לחדש את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, אותם ניתקה ב- 2009. חידוש היחסים מתאפשר בעקבות הדחתו של הנשיא אבו מוראלס, שנאלץ להתפטר מתפקידו

בוליביה, תמונת נוף (צילום: שאטרסטוק)בוליביה, תמונת נוף (צילום: שאטרסטוק)
אא

בוליביה הודיעה היום (חמישי), כי בכוונתה לחדש את יחסיה הדיפלומטיים עם ישראל, שנותקו בתחילת 2009. את ההודעה על כך מסרה שרת החוץ החדשה של בוליביה, קארן לונגריק, במפגש עם עיתונאים זרים בלה פאס. היא ציינה, כי חידוש היחסים יסייע לתיירות המקומית, אך לא פירטה במדויק מתי הוא יתבצע.

את ההחלטה על ניתוק היחסים עם ישראל לפני כעשור קיבל הנשיא דאז, אבו מוראלס, במהלך מבצע "עופרת יצוקה". מוראלס תקף לא אחת את ישראל, ואף כינה אותה "מדינת טרור". לפני כשבועיים הוא נאלץ להתפטר מתפקידו, בעקבות המחאה שפרצה במדינה עקב טענות של האופוזיציה לזיופים בבחירות לנשיאות, ונמלט למקסיקו. בבוליביה מכהנת כעת ממשלת מעבר.

שר החוץ ישראל כץ בירך על חידושם הצפוי של היחסים הדיפלומטיים עם המדינה הדרום-אמריקנית: "אני מברך על הודעת ממשלת בוליביה על כוונתה לחדש את היחסים עם מדינת ישראל, דבר שיתרום לחיזוק יחסי החוץ של מדינת ישראל ומעמדה בעולם. משרד החוץ פעל במשך תקופה ארוכה כדי לקדם את חידוש היחסים באופן ישיר, וגם באמצעות נשיא ברזיל ושר החוץ הברזילאי עמו שוחחתי לאחרונה בנושא בוועידת האו"ם בניו יורק".

כץ הוסיף, כי "הסתלקותו של הנשיא העוין לישראל מוראלס, והחלפתו בממשל ידידותי לישראל, מאפשרת את הבשלת המהלך".

תגיות:ישראל כץבוליביהיחסים דיפלומטיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה