חדשות בארץ

שר הביטחון אישר לתכנן שכונה יהודית חדשה בשוק הסיטונאי בחברון

בתום סדרת דיונים, הורה שר הביטחון נפתלי בנט לפתוח בהליכי תכנון לבניית שכונה יהודית במתחם השוק הסיטונאי בחברון. הבנייה החדשה תכפיל את מספר התושבים היהודים בעיר. היישוב היהודי בחברון: "מעשה של צדק היסטורי"

השוק הסיטונאי בחברון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)השוק הסיטונאי בחברון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט הורה היום (ראשון) למתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) ולמינהל האזרחי ביהודה ושומרון להתחיל בתכנונה של שכונה יהודית חדשה בחברון, שתיבנה במתחם השוק הסיטונאי בעיר, והנחה את המינהל האזרחי להודיע על כך לעיריית חברון. ההחלטה התקבלה בתום סדרת דיונים שקיים בנט עם מתפ"ש, המינהל האזרחי, שב"כ וגורמי ביטחון נוספים.

שטחי השוק הסיטונאי בחברון היו בבעלות יהודית עד מאורעות תרפ"ט. האדמות, שננטשו בעקבות המאורעות, עברו לחזקת מלך ירדן, ובשנת 1967 הוחזרו לישראל. ישראל אפשרה לעיריית חברון לבנות במקום שוק סיטונאי, שהיה פעיל עד לאמצע שנות ה- 90.

ממשרד הביטחון נמסר, כי השכונה היהודית החדשה תייצר רצף טריטוריאלי ממערת המכפלה לשכונת אברהם אבינו, ותכפיל את מספר התושבים היהודים בעיר. במסגרת ההחלטה, מבני השוק הקיימים ייהרסו בהליך פינוי בינוי, ובמקומם ייבנו חנויות חדשות, שישמרו על זכויות הפלסטינים בקומת הקרקע כפי שהן כיום. השטח העילי שמעל לקומת השוק יוחזר לידיים יהודיות לצורך תכנון השכונה היהודית החדשה.

ביישוב היהודי בחברון בירכו על החלטתו של בנט. "זה היום עשה השם נגילה ונשמחה בו. היישוב היהודי בחברון מודה מעומק הלב לשר הביטחון נפתלי בנט על ההחלטה להשיב חיים יהודיים לרכוש היהודי בחברון", נמסר בהודעה מטעם היישוב. "הוצאת אדמות הנרצחים מידיו של ראש עיריית חברון הרוצח היא מעשה של צדק היסטורי, שעם ישראל מצפה לו מזה 90 שנה".

"אנו מודים גם לראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן לשרת המשפטים לשעבר איילת שקד, ולשר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, ולשורה ארוכה של שרים, חברי כנסת ופעילים, ידידי ואוהבי חברון, שפעלו ללא לאות להשבת הצדק על כנו. עיר האבות תמשיך להיבנות ולהתפתח כעיר הבנים".

חברת הכנסת שקד (הימין החדש) בירכה על הודעתו של בנט, והגדירה אותה כ"החלטה היסטורית וחשובה" שתגדיל את היישוב היהודי ותפתח את עיר האבות. "כשרת משפטים עבדתי שנתיים לחלץ את הקרקעות מפלונטר משפטי בו הן היו תקועות שנים רבות, והשכונה חיכתה כשנה לאישור שר הביטחון", ציינה.

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס), ממובילי המאבק, בירך אף הוא: "זה היום עשה השם נגילה ונשמחה בו. אני מברך את השר נפתלי בנט ואת היישוב היהודי בחברון. אכן מדובר בצדק היסטורי, שהיה חייב להיעשות מזמן. יחד עם זאת, חובה כעת בד בבד להתחיל פיזית בהנגשת מערת המכפלה לנכים. מאות אלפי נכים לא יכולים לחכות עוד, אפילו לא שעה אחת. אסור שהנגשת המערה תיתקע כעת. בכוונתי לפנות לשר בנט בימים הקרובים על מנת להבין מדוע בפועל טרם החלו העבודות להנגשת המערה ומתי זה יקרה".

חברת הכנסת תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי) גינתה את החלטת שר הביטחון: "מי שמקים שכונות יהודית בלב בירת האפרטהייד בישראל, במקום לפרק אותן, הוא משיחיסט שפוגע במכוון בעתיד המדינה. השכונה היהודית בחברון היא מוקד הכהניזם הישראלי, ושכונה נוספת היא ניצחון לכהנא על פני ישראל".

יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, הגיב: "המלחמה בשלום נמשכת. ההחלטה לבנות התנחלות חדשה במרכז העיר הפלסטינית השנייה בגודלה בגדה המערבית היא צעד מסוכן, שמעמיק את משטר הכיבוש על מיליוני פלסטינים. 650 חיילים שמאבטחים 800 מתנחלים באמצע עיר של 200 אלף פלסטינים – זה החזון המשיחי והמסוכן של הימין".

תגיות:נפתלי בנטחברוןהשוק הסיטונאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה