חדשות בארץ

דרעי לליברמן: "די עם הספינים והשקרים"

בעקבות מתקפתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על המפלגות החרדיות, הגיב יו"ר ש"ס, אריה דרעי, במתקפה משלו: "אחרי בחירות אפריל, עם חמישה מנדטים – דרשת וסחטת"

דרעי וליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)דרעי וליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, תקף אחרי הצהריים (ראשון) בחריפות את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, וזאת על רקע דבריו של ליברמן, בהם האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בכניעה למפלגות החרדיות.

"ליברמן, די עם הספינים והשקרים", אמר דרעי. "אנחנו בש"ס, בניגוד אליך, עקביים: תומכים בנתניהו לכל אורך הדרך. בני גנץ לא הציע לנו ארבעה שרים, וכלל לא ישבנו איתו למשא ומתן. להבדיל ממך – דרשת וסחטת אחרי בחירות אפריל, עם חמישה מנדטים, את תפקיד שר הביטחון, שר קליטה ועוד שר. בנוסף, ביקשת את תיק ירושלים והתפוצות ותיק המודיעין".

"דרשת גם למעלה משני מיליארד שקלים לפנסיונרים מחבר העמים שלא עובדים ולא משלמים מיסים", הוסיף דרעי. "דרשת לפתוח במשרד הקליטה 17 נציגויות במדינות חבר העמים, מדינות שספק אם יש בהן יהודים בכלל. ועוד ועוד. אז איך יש לך עזות מצח להאשים את החרדים כסחטנים?".

כאמור, ליברמן שב ותקף בצהריים את המפלגות החרדיות ואת נתניהו וגנץ. "הבוקר שוב זכיתי למנה גדושה של 'מחמאות ופרגונים' מהשר דרעי ומח"כ יעקב אשר", כתב בפייסבוק. "אבל הבעיה האמיתית היא לא הם, אלא בנימין נתניהו, שמכר את הציבור החילוני ויוצאי חבר העמים לטובת הברית האסטרטגית שלו עם החרדים".

"בכל הסוגיות החשובות לציבור זה – קרי תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים, גיוס בחורי ישיבות, גיור על ידי רבני ערים, מתווה הכותל וכו' – נתניהו התייצב באופן חד וברור לצד החרדים", הוסיף ליברמן. הוא הפנה חצי ביקורת גם לעבר ראשי כחול לבן, בטענה כי התנהלותם ביחס למפלגות החרדיות דומה לזו של נתניהו: "זכורה היטב פנייתו של בני גנץ לחרדים לאחר הבחירות לכנסת ה- 21: 'תביאו לי דף לבן, שני שליש שלכם ושליש שלי ואני חותם למטה", וההבטחה שניתנה לש"ס בחודש האחרון ל- 4 תיקים בממשלה, שני סגני שרים, טיפול יסודי בענייני דת ומדינה ומ"מ ראש הממשלה. ושלא יספרו לכם סיפורים – כל ערוצי התקשורת בין כחול לבן לחרדים, באמצעות ישראל בכר ואחרים, לא פסקו לרגע".

"לכן, כששואלים פעם אחרי פעם: מה רוצה ליברמן? התשובה שלי תמיד הייתה ברורה ושקופה: ממשלת אחדות המתבססת על שלוש המפלגות כחול לבן, הליכוד וישראל ביתנו. רק בממשלה כזאת אפשר להעביר מהלכים אמיתיים ולנטרל את השפעתן של המפלגות החרדיות".

מוקדם יותר הבוקר, הביע דרעי את הסתייגותו מהמהלך בו פתחו בליכוד לאיסוף 61 חתימות עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנועד לאפשר לו קבלת מנדט מחודש מהנשיא להרכבת הממשלה. דרעי מתח ביקורת נוקבת על ליברמן, שהודיע אתמול כי יחתום גם לנתניהו וגם לגנץ. "סיפור ההחתמות שהציע ליברמן הוא פייק, זיוף, ניסיון נוסף שלו להתל במערכת הפוליטית", אמר. "לחתום כעת אין טעם כי נותרו 11 ימים. לשחק במשחק של ליברמן זה מיותר לחלוטין. הוא לא יצטרף לגוש הימין, סביר יותר שהוא יתמוך בממשלת שמאל ערבים". על אף הדברים החריפים, הורה דרעי כעבור זמן קצר לחברי סיעתו לחתום על טפסי התמיכה בנתניהו. "סיפור ההחתמות של ליברמן הוא כאמור זיוף והולכת שולל", מסר, "ולמרות זאת, הוריתי כעת לחבר הכנסת יואב בן צור להחתים את חברי הכנסת של ש"ס ולהעביר לי. בהמשך, ולאחר התייעצות עם ראשי גוש הימין, נחליט מה לעשות, וזאת רק לאחר שנקבל את החתימות של ישראל ביתנו".

 

אלקין: שגנץ יפסיק לעבוד אצל לפיד ולפחד ממנו

לפני הצהריים נפגש ליברמן נפגש עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הממשיך במגעיו עם המפלגות על מנת למנוע בחירות שלישיות. לאחר מכן נועד אדלשטיין בלשכתו עם צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן. הוא ייפגש בהמשך עם ראשי יהדות התורה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני.

ראש צוות המשא ומתן של הליכוד, השר יריב לוין, אמר הבוקר כי יגיע לישיבה עם הצוות של כחול לבן, בהתאם להזמנתו של אדלשטיין. "אנחנו מצפים סוף סוף לשינוי", אמר עם כניסתו לישיבת הממשלה. הוא קרא לכחול לבן להפסיק עם הפסילות האישיות: "האחריות מוטלת במלואה על גנץ, שיפסיק לעבוד אצל יאיר לפיד ולפחד ממנו, ויבוא לנהל משא ומתן אמיתי ורציני".

השר זאב אלקין, חבר צוות המשא ומתן של הליכוד, האשים אף הוא את לפיד בהכשלת המגעים להקמת ממשלת אחדות. בריאיון לרדיו רק"ע בשפה הרוסית, שנערך לפני הישיבה בלשכתו של אדלשטיין, אמר אלקין כי בפגישה האחרונה בין הצוותים הביעו הצדדים עמדות "קרובות מאוד", שזכו לאחר מכן להסכמתו של גנץ, אולם מי שטרפד את השגת ההסכם הוא יאיר לפיד: "בכחול לבן אומרים שזו המצאה של הליכוד שגנץ יותר גמיש מלפיד, אבל התפרסמו אמירות של גנץ, והוא בעצמו אומר את זה. אני יושב בשיחות, ורואה שהדעות שלנו קרובות מאוד ואפשר להגיע ל'פיניש' איתם. ברגע שזה יוצא מהחדר יש נסיגה, כי ללפיד יש עמדה בלתי מתפשרת".

אלקין ציין, כי נתניהו הורה לצוות המשא ומתן של הליכוד לגלות גמישות ויצירתיות עד כמה שניתן: "במשך החודשים האחרונים ויתרנו על הרבה לכחול לבן, ואנחנו מוכנים לוויתורים נוספים. אנחנו מקווים שההיגיון ינצח, כי זה אבסורד ללכת לבחירות שוב ושוב ולהגיע לאותו מבוי סתום". הוא הוסיף, כי במידה וכחול לבן לא יגלו נכונות להתפשר, יש להקים ממשלת ימין צרה, בהשתתפותה של ישראל ביתנו, שתמנה 63 חברי כנסת: "אם ליברמן ישנה את דעתו, זה יהיה אפשרי".

תגיות:הליכודאביגדור ליברמןאריה דרעיכחול לבןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה