חדשות בארץ

נתניהו מאשים: "האיראנים שוחטים מאות במזה"ת – ואירופה מוותרת"

ראש הממשלה התייחס להודעת המדינות האירופאיות על הצטרפות למנגנון עוקף סנקציות על איראן, והאשים כי "בזמן שאנשי המזרח התיכון עומדים באומץ נגד איראן וזרועותיה, מדינות באירופה פועלות כדי לעקוף את הסנקציות האמריקניות כנגד איראן, מדינות אירופאיות ממהרות לתמוך באותו משטר רצחני"

נתניהו בנאומו באו"ם, 2015 (צילום: פלאש 90)נתניהו בנאומו באו"ם, 2015 (צילום: פלאש 90)
אא

לאחר שבמשרד החוץ תקפו היום (ראשון) את הודעת שש המדינות האירופאיות על הצטרפותן למנגנון לעקיפת הסנקציות האמריקניות על איראן, ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה הערב למתקפה חריפה על הממשלות האירופאיות, עליהן אמר כי הן צריכות "להתבייש בעצמן". "בטהרן, בבגדד ובביירות אנשים יוצאים לרחובות והם נטבחים במאות, והם ממשיכים במחאות. הרודנים בטהרן יורים בהם, ללא הועיל, הם מחבלים באינטרנט, ללא הועיל גם כן. האנשים חסרי הפחד באיראן פשוט מסרבים להיות בשקט", אמר נתניהו בסרטון שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו.

לפי נתניהו, בעוד שאיראן ושלוחותיה ברחבי המזרח התיכון טובחות במאות אנשים, באירופה לא ממהרים לעמוד מנגד: "בבגדד מיליציות איראניות הרגו מאות עיראקיים, אבל גם בעיראק העם מסרב להישאר בשקט, הם ממשיכים למחות. בביירות בריוני חיזבאללה התקיפו מוחים שוחרי שלום, אבל העם הלבנוני המשיך לבוא גם כן. מה מניע את אותם אנשים לסכן את חייהם ולעמוד נגד אלו שמדכאים אותם? ובכן התשובה פשוטה, הם שבעים. הם שבעים משחיתות. הם שבעים מכלכלות נכשלות".

ראש הממשלה האשים כי "בזמן שאנשי המזרח התיכון עומדים באומץ נגד איראן וזרועותיה, הנה הדבר האבסורדי, בזמן שכל זה קורה, מדינות באירופה פועלות כדי לעקוף את הסנקציות האמריקניות כנגד איראן, בזמן שהמשטר באיראן הורג את אנשיו שלו, מדינות אירופאיות ממהרות לתמוך באותו משטר רצחני".

לדבריו, "בזמן שאיראן מפציצה את מתקני הנפט בסעודיה, בזמן שהיא ממהרת להעשיר אורניום למטרות נשק גרעיני, מדינות אירופאיות ממהרות כדי להקל על איראן עם הקלות נוספות. אותן מדינות אירופאיות צריכות להתבייש בעצמן. הם לא למדו דבר מההיסטוריה? כנראה שלא. הם מאפשרים למדינת טרור קיצונית לפתח נשק גרעיני וטילים בלייסטים ובכך הם מביאים לאסון על עצמם ולאסון על כל השאר".

המחאות באיראןהמחאות באיראן

ביום שישי הודיעו שש מדינות אירופיות – הולנד, בלגיה, פינלנד, דנמרק, שוודיה ונורבגיה – על הצטרפותן למנגנון שנועד לעקוף את העיצומים הפיננסיים שהטיל הממשל האמריקני ב-2018 על טהראן, לאחר שפרש מההסכם שחתם עמה ב-2015. המנגנון הוקם במקור ביוזמת האיחוד האירופי, בידי גרמניה צרפת ובריטניה, על מנת לסייע לכלכלה האיראנית אל מול הסנקציות החריפות שהשיתה עליה וושינגטון, בכך שיתאפשר לחברות אירופיות להמשיך לסחור עם הרפובליקה האסלאמית מבלי שיהיו חשופות לצעדי נגד אמריקניים. לפי המדינות החברות במנגנון, המהלך נועד לחזק את תמיכת אירופה באיראן, ברקע טענת האחרונה כי אירופה "נטשה" אותה לחסדי ארה"ב, שהובילה בזמנו הסכם שיאפשר לאיראן ליהנות מעמידה בהסכם.

"הן לא יכלו לבחור תזמון גרוע יותר, מאות האיראנים שנהרגו במהלך ההפגנות מתהפכים בקברם", תקפו במשרד החוץ. "ידידותינו האירופאיות, איזה מסר בדיוק אתן שולחות לעם האיראני, והאם לא יהיה זה יעיל ומוסרי יותר לסמן את שליחי המשטר שרצחו את אותם חפים מפשע?". במשרד החוץ הפנו אצבע למדינות אירופה והאשימו אותם בתבוסתנות. "איך אתם חושבים שהמשטר האיראני ומשמרות המהפכה יבינו את המחווה הזאת שלכם?"

תגיות:איראןאירופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה