חדשות בארץ

"מוישי, שתהיה בן נאמן לעמך, לארצך ולמשפחתך"

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו בירכו את מוישי הולצברג, בנם של גבריאל ורבקי הי"ד שנרצחו לפני 11 שנים בפיגוע הטרור בבית חב"ד במומבאי, לרגל שמחת בר המצווה שלו: "אנחנו יודעים שמתוך הטרגדיה הזאת יש חיים, יש תקומה ויש מצוות"

נתניהו ומוישי הולצברג בביקור בבית חב"ד במומבאי, ינואר 2018 (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)נתניהו ומוישי הולצברג בביקור בבית חב"ד במומבאי, ינואר 2018 (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שיגרו אמש (ראשון) ברכת מזל טוב חמה למוישי הולצברג, בנם של שליחי חב"ד, גבריאל ורבקי הולצברג הי"ד, שנרצחו לפני 11 שנים בפיגוע הטרור במומבאי. מוישי, שבעת הפיגוע היה בן שנתיים, חולץ – בחסדי שמיים – מהתופת על ידי המטפלת שלו, סנדרה, ואמש חגג בר מצווה בכפר חב"ד באירוע פרטי.

נתניהו פתח את דבריו בברכות לבר המצווה, לסביו ולסבתותיו. "אנחנו יודעים איזו טרגדיה עברתם, ואנחנו יודעים שמתוך הטרגדיה הזאת יש חיים, יש תקומה ויש מצוות. אתה בא עכשיו עם האהבה של כל עם ישראל, כל אזרחי ישראל ורבים רבים מחוץ לישראל".

"אני רוצה לאחל לך שתהיה בן נאמן לעמך, לארצך ולמשפחתך, ושתמשיך בחיים טובים ומאושרים", חתם נתניהו את ברכתו.

אשתו של נתניהו, שרה, הוסיפה: "אנחנו יודעים שעברת אסון גדול בגיל שנתיים. בעצם מגיל שנתיים אתה נלחם יום יום להמשיך את החיים, אבל אתה עטוף בהרבה אהבה של הסבים, הסבתות וכל המשפחה שלך. כל עם ישראל אתכם. אני בטוחה שאתה מפיק את כל העוצמות שבעולם מהכאב הגדול, ושהמשפחה שלך מזכירה לך כל יום את הוריך הגיבורים. אתה בן של אבא ואמא גיבורים, שנפלו בשם העם היהודי. אנחנו מאחלים לך שתמשיך להיות סמל, מופת ודוגמה לכל הילדים ולכל האנשים בעם הנהדר שלנו, ושיהיו לך חיים נהדרים".

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, שלח בשבוע שעבר מכתב ברכה למוישי: "אני שמח מאוד לשמוע על בר המצווה שלך. כשאתה עושה את המעבר החשוב הזה וחוצה נקודת ציון משמעותית במסע חייך, האומץ של סנדרה ותפילותיהם של אנשי הודו ימשיכו לברך אותך בחיים ארוכים, בריאים ומוצלחים".

"הסיפור שלך ממשיך להוות מקור השראה עבור כולם", הוסיף מודי. "זה סיפור של נס ותקווה, המתגברים על טרגדיה ואסון בלתי נתפס. המפגעים שביצעו את התקפת הטרור הפחדנית ב- 26 בנובמבר 2008 במומבאי נכשלו בבירור. הם לא הצליחו להכניע אותנו, ולא יכלו לדכא את רוחנו מלצעוד קדימה".

"היום, הודו וישראל עומדות יחד, בנחישות רבה אף יותר, נגד הטרור והשנאה. אני זוכר בחום את המפגש אתך בירושלים, יחד עם ראש הממשלה נתניהו. אני מקווה שמשאלתך לחזור יום אחד כשליח לבית חב"ד במומבאי אכן תתגשם".

כזכור, בתחילת 2018 הגיע נתניהו יחד עם מוישי לביקור בבית חב"ד במומבאי, שנבנה מחדש ושופץ לאחר הפיגוע. במהלך הביקור המרגש, סיירו השניים בחדר בו עשה מוישי את שנות חייו הראשונות, והסירו את הלוט מפינת זיכרון שהוקמה בבניין. מוישי בירך בשם ובמלכות "שעשה לי נס במקום הזה", והבטיח: "כשאגדל יותר, אמשיך בעזרת השם את שליחות הוריי במקום זה".

תגיות:מוישי הולצברג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה