חדשות בארץ

הליכוד: חצי שנה לנתניהו – כדי להשלים את סיפוח הבקעה; כחול לבן: "ספין חדש"

על פי הדיווח ב"ישראל היום", ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין בחצי שנה נוספת בתפקיד על מנת להשלים את החלת הריבונות על בקעת הירדן. השר זאב אלקין: "הזדמנות מדינית נדירה שאולי לא תחזור". חבר הכנסת חילי טרופר: "'קשה לו להשתחרר מהתפקיד"

נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

השר זאב אלקין (הליכוד) התייחס הבוקר (שני) לפרסום ב"ישראל היום", לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין להישאר בתפקידו עוד חצי שנה על מנת להשלים את המהלך להחלת הריבונות על בקעת הירדן.

בראיון לתוכנית "קלמן-ליברמן" בכאן רשת ב', אישר אלקין כי צוות המשא ומתן של מפלגתו הניח אתמול בפני כחול לבן הצעה, לפיה נתניהו יכהן כראש ממשלה במשך ששת החודשים הראשונים של ממשלת האחדות. הוא הסביר כי בתקופה זו סיפוח הבקעה הוא אכן אחד "הדברים המרכזיים" שנתניהו מתכנן לבצע: "כל בר דעת מבין שהתהליך מחייב תיאום או הסכמה שבשתיקה עם האמריקנים, זה לא יכול לקרות מעצמו. ראש הממשלה סבור, שבמערכת היחסים שיש לו עם הממשל נוצרה הזדמנות מדינית נדירה שאולי לא תחזור במשך שנים רבות, ולכן אסור לפספס אותה. הוא חושב שהוא יכול להוביל את המהלך".

אלקין הוסיף כי "אין היגיון מצד כחול לבן לא לקבל את ההצעה הזו, כי חצי שנה ממילא אנחנו נהיה במערכת בחירות. אם גם לכך הם יגידו לא – כנראה שהם לא רוצים אחדות בשום מצב". לדבריו, "יש שתי אפשרויות: או לתת לכחול לבן לדרדר אותנו לבחירות פעם נוספת. או לנסות להגיע להבנות. אנחנו מוכנים ללכת רחוק".

איש כחול לבן, חבר הכנסת חילי טרופר, הבהיר כי מפלגתו לא תסכים לשבת תחת נתניהו כראש ממשלה כל עוד תלוי ועומד נגדו כתב אישום. "בני גנץ צריך לפתוח את הרוטציה, בגלל שהוא המפלגה הגדולה ובגלל שהוא נקי כפיים", אמר בכאן רשת ב'. "נתניהו יבוא אחרי שנתיים, בהנחה שאכן ינקה את שמו".

"אני יכול להרגיע את נתניהו", הוסיף טרופר, "אנחנו נוכל לטפל בבקעת הירדן גם כשהוא יהיה נבצר. הוא לא עשה את זה במשך 11 שנים". הוא ציין, כי הפרשנות לפיה נתניהו מעוניין לקדם את סיפוח הבקעה בחודשיו האחרונים בתפקיד נראית מאולצת: "אחרי שנתניהו אומר שהוא רוצה עוד כמה חודשים – מנסים לצקת תוכן מהותי לכך. לבן אדם קשה להשתחרר מהתפקיד. הוא שם הרבה מאוד שנים, הוא פשוט מתקשה לשחרר. זה היה בסדר אם זה תפקיד אישי שלו, הבעיה שזה בא על חשבון המדינה. לא מעט אנשים מרגישים שהם בני ערובה בידיים של אדם אחד".

"אני רוצה אחדות לא עם נתניהו אלא עם מיליון ישראלים שלא הצביעו בשבילי. אני באמת רוצה אחדות, כי אני לא רוצה קרע בעם. זה הסיפור, כל היתר זה מסך עשן. אבל הזיהוי המוחלט בין מי שהוא איש ימין לבין נתניהו – צריך להישבר. גם בימין מבינים שהזיהוי הזה עושה להם נזק", טען טרופר.

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, הגיב בטוויטר על הידיעה ב"ישראל היום" בנוגע לרצונו של ראש הממשלה להמשיך בתפקידו מספר חודשים כדי לקדם את סיפוח בקעת הירדן: "עד שישלים את הסיפוח. 14 שנה הוא ראש ממשלה, עכשיו פתאום דחוף לו להשלים את הסיפוח". מספר 3 ברשימה, משה יעלון, כתב: "התעוררנו לספין חדש של נתניהו. פתאום הוא זקוק ל- 5 חודשים, כדי להחיל ריבונות על הבקעה. מה הפריע לו לעשות זאת במשך למעלה מעשור בשלטון? אפשר לעשות זאת בזמן קצר יותר מ-5 חודשים, בממשלת אחדות, בראשותו של בני גנץ".

תגיות:בקעת הירדןזאב אלקיןחילי טרופרבחירות 2019ריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה