חדשות בארץ

בשל חוסר במאבטחים: נתניהו ביטל את נסיעתו ללונדון

המארחים הבריטים אמרו כי בשל החוסר במאבטחים, הם לא יוכלו להקצות לנתניהו את מערך האבטחה הכבד שניתן לראש ממשלה ישראלי. נוסף לפומפאו, נתניהו התכוון להיפגש בשולי כינוס נאט"ו גם עם ראש ממשלת בריטניה, קנצלרית גרמניה ונשיא צרפת. עם זאת, גורמים אחרים הוסיפו כי מקרון ומרקל לא השיבו בחיוב לשאלות האם נתניהו קבע עמם פגישות

נתניהו בלונדון (צילום: חיים זך, לע"מ)נתניהו בלונדון (צילום: חיים זך, לע"מ)
אא

בצל פיגוע הטרור שארע בסוף השבוע בלונדון, ראש הממשלה בנימין נתניהו נאלץ לבטל את ביקורו מחר (שלישי) בעיר, במהלכו אמור היה להיפגש עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו. גורמים בממשל הבריטי הסבירו ללשכת ראש הממשלה כי לנוכח ועידת נאט"ו שתתקיים השבוע בלונדון, הם הקצו די והותר משאבי אבטחה על מנהיגי העולם שיגיעו לוועידה, וכי ההתראה שנתן להם נתניהו על הגעתו הייתה "קצרה מידי".

המארחים הבריטים אמרו כי בשל החוסר במאבטחים, הם לא יוכלו להקצות לנתניהו את מערך האבטחה הכבד שניתן לראש ממשלה ישראלי. בשל כך, בלשכת ראש הממשלה נבחנת האפשרות שבמקום זאת יטוס נתניהו בהמשך השבוע לליסבון שבפורטוגל, שם ייפגש עם מזכיר המדינה האמריקני.

נוסף לפומפאו, נתניהו התכוון להיפגש בשולי כינוס נאט"ו גם עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ונשיא צרפת עמנואל מקרון. עם זאת, גורמים אחרים אמרו כי מקרון ומרקל לא השיבו בחיוב לשאלות האם נתניהו קבע עמם פגישות.

מנהיגי העולם ידונו בוועידה הביטחונית במתיחות במזרח התיכון, בעקבות החלטת הממשל האמריקני לאפשר לצבא טורקיה לפלוש לצפון סוריה ולטבוח בעם הכורדי.  

מוקדם יותר היום ביקר ראש הממשלה באשקלון, ואמר כי שוחח אמש עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ "שיחה חשובה מאוד לביטחון ישראל". לפי נתניהו, "דיברנו על איראן, אבל דיברנו גם בהרחבה על הזדמנויות היסטוריות שיש לנו בחודשים הקרובים. ביניהן - בקעת הירדן כגבול המזרחי המוכר של מדינת ישראל, וביניהן גם ברית הגנה עם ארה"ב. דברים שרק יכולנו לחלום, אבל יש לנו אפשרות לממש אותם".

אתמול תקף נתניהו את מדינות אירופה, בעקבות הודעתן של שש מדינות אירפאיות על הצטרפותן למנגנון לעקיפת הסנקציות האמריקניות על טהראן. לדבריו, "בשעה שהאיראנים ושליחיהם שוחטים מאות אנשים ברחבי המזרח התיכון - בטהרן, בבגדד ובביירות - מדינות אירופה ממהרות להעניק ויתורים נוספים לטהרן". נתניהו קרא למדינות אירופה להצטרף להגברת הלחץ והסנקציות, כפי שהחל ממשל טראמפ לנהוג ממאי אשתקד.

תגיות:בריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה