חדשות בארץ

"סיכול כלכלי ממוקד": צו להגבלת פעילותם הפיננסית של פעילי טרור

שר הביטחון נפתלי בנט חתם על צו ראשון מסוגו, שנועד להגביל את פעילותם הכלכלית של פעילי טרור בארץ ובעולם. הצו הוצא נגד פעיל חמאס, שגורש בשנת 1992 ללבנון, ועומד כיום בראש ארגון בריטי המהווה זרוע של ארגון חמאס

בנט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)בנט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט חתם היום (שלישי) על צו מנהלי, המיועד להגביל את פעילותם הכלכלית של פעילי טרור יחידים. הצו מטיל מגבלה על יכולתו של פעיל טרור לעשות שימוש בנכסיו, ולקדם את ענייניו הפיננסיים ואת ענייני ארגון הטרור בארץ וגם בחו"ל, ובכך נועד להוות כלי הרתעה אפקטיבי.

ממשרד הביטחון נמסר, כי מדובר בכלי ראשון מסוגו בישראל במסגרת המלחמה במימון הטרור, והוא נועד לבצע "סיכול כלכלי ממוקד". הצו שנחתם היום הינו הראשון בשרשרת צווים, שיוצאו בקרוב נגד פעילי טרור נוספים. האנשים שנגדם יופנו הצווים ייכנסו לרשימה במערכת הביטחון, נגישה לכל אדם, כך שעשרות ובהמשך מאות פעילים של ארגוני הטרור חיזבאללה, חמאס ואחרים "יסומנו" בעולם.

בבסיס המהלך עומדת תפישה סדורה, לפיה מדינת ישראל תפעל כנגד הטרור האסלאמי בכלים נוספים שאינם צבאיים, במיוחד בתחום הכלכלי, כדי להביא לכך שגופים ברחבי העולם יימנעו מקיום קשרים עם פעילי טרור. המהלך הבשיל בתום עבודת מטה, שנערכה בהובלת המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) והיועץ המשפטי למערכת הביטחון, ובהשתתפות השב"כ וגורמים נוספים.

הצו הנוכחי מתייחס למחמד ג'מיל הרש, פעיל חמאס שגורש בשנת 1992 ללבנון ומתגורר בשנים האחרונות בבריטניה. הרש עומד בראש ארגון טרור המכונה "הארגון הערבי לזכויות אדם בבריטניה", המהווה זרוע של ארגון חמאס בבריטניה. הצו מורה על הגבלת שימוש והעברה של כספים שהגיעו, או צפויים להגיע, לידיו של הפעיל. על פי לשון הצו, "התבקש אדם לעשות פעולה בכספים, במהלך עסקיו או במילוי תפקידו, או שהגיעו הכספים לרשותו, לחזקתו או לשליטתו – ידווח על כך למשטרת ישראל".

תגיות:נפתלי בנטטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה