חדשות בארץ

נתניהו: "המלצתי לטראמפ לנקוט בתקיפות נגד איראן"

שעות ספורות לפני שייפגש עם מזכיר המדינה האמירקני בליסבון, נתניהו התייחס להסתייגות המסורתית של מערכת הביטחון מפני ברית ההגנה עם ארצות הברית, ואמר כי הוא "יודע שיש חילוקי דעות במערכת", אך "היו גם בתחומים אחרים ויש מענה לחששות. אנחנו עובדים על זה למעלה משנה"

נתניהו בשדה התעופה (צילום: פלאש 90)נתניהו בשדה התעופה (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) למשבר הכלכלי באיראן שהוביל לגל מחאות נרחב, והביע שביעות רצון מהמשבר האזרחי שמהווה "כר נרחב להחליש את איראן". נתניהו, שאמר את הדברים עם נחיתתו בבירת פורטוגל, שם ייפגש עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, הוסיף כי הוא "מנהל קשר רציף עם נשיא ארצות הברית על נושא איראן".

עוד אמר נתניהו כי הוא המליץ לטראמפ, ששוהה כעת בפסגת נאט"ו בבריטניה, "לנקוט בתקיפות ולהפעיל לחצים על איראן". הוא אמר כי יש תיאום מודיעיני ומבצעי עם ארצות הברית, וטען כי טראמפ "החליט ליישם את זה, כולל הסנקציות והיציאה מהסכם הגרעין".

"זה נותן את אותותיו ביצירת לחץ גדול מאוד על איראן", הוסיף ראש הממשלה. "המשאבים הכלכליים שלה מתחילים להימתח בזמן שהיא מנסה להרחיב את האימפריה שלה, כמו שהיא קוראת לה, וזה יוצר גם בעיות פוליטיות וגם בעיות של שליטה, כולל באיראן, לכן יש כאן כר נרחב להחליש את איראן".

שעות לפני שייפגש עם פומפאו בליסבון, נתניהו ציין כי שוחח עם הנשיא בנוגע להפגנות בבגדד, ביירות ואיראן – כולן דוכאו בידי איראן או שלוחותיה במזרח התיכון. "אין סיבה לעזור להם, אלא להגדיל את הלחץ הזה, ולשמחתי הוא אמר את זה אתמול. צריך להבין שאנחנו בצומת משמעותי", מסר ראש הממשלה והוסיף כי ידון עם פומפאו גם באשר לברית ההגנה עם הממשל האמריקני, שמהווה, לדבריו, "דבר אדיר למדינת ישראל". הוא התייחס להסתייגות המסורתית של מערכת הביטחון מפני הסכם בינלאומי זה, ואמר כי הוא "יודע שיש חילוקי דעות במערכת", אך "היו גם בתחומים אחרים ויש מענה לחששות. אנחנו עובדים על זה למעלה משנה".

אתמול התייחס הנשיא האמריקני להפגנות באיראן, במהלכן נהרגו על פי הדיווחים 208 בני אדם. "איראן הורגת אלפי אלפי אנשים בעודנו מדברים, לכן הם ניתקו את האינטרנט, כדי שאנשים לא יוכלו לראות מה קורה", טען טראמפ. "אנשים נהרגים במספרים גדולים, ממש עכשיו. התקשורת צריכה לנסוע לאיראן ולראות מה קורה שם. אני חושב שזה דבר נורא, והעולם צריך לראות את זה".

תגיות:איראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה