חדשות בארץ

מנכ"לית ועדת הבחירות: אין ציוד ואין עובדים – נזדקק ל- 75 ימים לפחות כדי להתארגן

מנכ"לית ועדת הבחירות, עורכת הדין אורלי עדס, הזהירה מפני מחסור חמור בציוד ובכוח אדם, והבהירה כי הוועדה לא תוכל להתארגן לקראת הבחירות הבאות בפרק זמן של 45 ימים: "אם הכנסת תקבע 75 יום – יהיה קשה וגבולי, אבל נעשה את זה"

אולם ועדת הבחירות המרכזית בכנסת, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אולם ועדת הבחירות המרכזית בכנסת, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מנכ"לית ועדת הבחירות, עורכת הדין אורלי עדס, הזהירה היום (חמישי) כי קיים מחסור חמור בציוד ובכוח אדם, שיידרש זמן כדי להשלימו לקראת הבחירות השלישיות, אם יוחלט על פיזור הכנסת והליכה מחודשת לקלפיות. בתדרוך מיוחד שערכה בכנסת, אמרה עדס כי הוועדה לא תוכל להיערך לבחירות בפרק זמן של 45 ימים, ויידרשו לה לכל הפחות 75 ימי התארגנות.

עדס פירטה את הקשיים הלוגיסטיים המרובים העומדים בפני הוועדה. היא ציינה כי הוועדה נמצאת עדיין בתהליך של הפקת לקחים משני הסיבובים הקודמים של הבחירות, כשבמקביל תצטרך להתחיל מחדש בהתארגנות לבחירות נוספות. עדס הוסיפה, כי בכל מערכת בחירות מתחילים את ההיערכות הלוגיסטית מההתחלה: "אין לנו מטות, אין לנו משרדים, המחסנים התרוקנו לחלוטין מציוד, אין לנו עודפים והתקציב נגמר".

"זה אולי יישמע דרמטי, אבל תנסו לשוות עצמכם מצב שבו כל צבא ההגנה לישראל מורכב רק מהרמטכ"ל והמטה הכללי", אמרה עדס. "אין בסיסים ברחבי המדינה, אין חיילי חובה, אין גדודים ואוגדות, אין מחסני תחמושת, ואומרים לרמטכ"ל 'היום בערב אתה יוצא למלחמה'. אנחנו יוצאים לסוג של מבצע אזרחי הגדול במדינה. אין לנו עובדים. ועדת הבחירות היא צוות קטן של 30 עובדים, שפועל בימי שגרה מהכנסת. בתקופת בחירות אנחנו מתרחבים ל- 1,000 עובדים, עד ליום הבחירות אנחנו מגיעים ל- 45 אלף עובדים". לדבריה, לא ניתן לעשות 'קיצורי דרך' בהליך גיוס העובדים והכשרתם.

עדס ציינה, כי נפגשה בתחילת השבוע עם יו"ר הוועדה המסדרת, חבר הכנסת אבי ניסנקורן, ודנה עמו במועדים אפשריים לקיום הבחירות. בפגישה עלה ה- 25 בפברואר – 75 יום לאחר פיזורה הצפוי של הכנסת – כתאריך יעד אפשרי. לדברי עדס, "אם הכנסת תקבע 75 יום – יהיה קשה וגבולי, אבל נעשה את זה". עם זאת, היא הדגישה כי לשם כך על הכנסת לשנות כבר בימים הקרובים את חוק היסוד, הקובע כי הבחירות יתקיימו בתוך 90 יום מפיזורה.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הבהיר אינו מתכוון להצטרף לממשלה צרה. בריאיון, שפורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות", אמר ליברמן כי הוא סבור שאפסו הסיכויים להקמת ממשלת אחדות, והטיל את האחריות לכישלון על כחול לבן והליכוד. לדבריו, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, קיבלו "החלטה אסטרטגית" ללכת לבחירות: "כל אחד מתבשם מהסקרים שלו: נתניהו מאמין שהוא יוכל להגיע ל- 61 מנדטים בבחירות הבאות גם בלעדינו. גנץ בטוח שהוא הגדיל את מספר המנדטים של מפלגתו ל- 36, ושהוא ינצח בבחירות הבאות".

תגיות:ועדת הבחירות המרכזיתאורלי עדסבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה