חדשות בארץ

נתניהו: "לא רוצה חצי שנה בראשות הממשלה, רוצה שנתיים"

בהתייחס למאבק הפנימי בתוך מפלגתו לאחר שח"כ גדעון סער קרא לו להתפטר ולקיים בחירות בזק לראשות המפלגה, אמר נתניהו כי "ביום ראשון נכנס את מרכז הליכוד ונקבל החלטה למנוע פריימריז לגבי הרשימה הקיימת לכנסת אם נלך לבחירות". הוא הדגיש כי רק לאחר מכן יתייחסו במפלגה לשאלת הפריימריז. במענה לשאלה כיצד הוא מרגיש ברמה האישית אל מול ההליך הפלילי נגדו, אמר כי "אני לא מכחיש שיש לי קשיים. אני לא רובוט ולא אוטומט. אני שונה ביכולת הריכוז שלי. לא הרגשתי יחס אחר מפומפאו"

נתניהו ורעייתו בנתב"ג בדרך לליסבון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו ורעייתו בנתב"ג בדרך לליסבון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ברקע המאמצים להקמת ממשלת אחדות קיים הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו תדרוך לכתבים שהתלוו לביקורו בליסבון, במהלכה נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו ובכירי ממשלת פורטוגל. נתניהו הכחיש את הטענות לפיהן הוא מעוניין לכהן כראש ממשלה רק לעוד חצי שנה בממשלת אחדות – כדי להשיג חסינות ממשפט – וכינה את קידום המהלך לבחירות ישירות "רעיון מעניין".

"אני לא רוצה חצי שנה. אני רוצה שנתיים", אמר נתניהו בהתייחס להצעה שעלתה במשא ומתן מול כחול לבן. הוא טען כי חברי הכנסת העלו את זה משום שאם הולכים לבחירות "אני ממילא חצי שנה ראש ממשלה". לדבריו, "זה עלה בעקבות מתווה הנשיא מצד אחד ומצד שני להיות ראשון זה הרציפות השלטונית, הדבר המתבקש וגם הקשר הייחודי שיש לי עם נשיא ארה"ב. מה לעשות - יש לי כזה. לאחרים אין. כדי לממש את ההזדמנות אני צריך להיות עכשיו ראש ממשלה כי לך תדע מה יילד יום. הטענה שאמרו שלא רוצים לשבת תחת ראש ממשלה עם כתבי אישום - משנים את החוק ואת הדמוקרטיה. גם זה לא התקבל".

לפי נתניהו, חרף ההתנגדות מצד כחול לבן, בכוונתו להמשיך במגעים להרכבת ממשלת אחדות שימנעו סבב בחירות שלישי. "יש שני אנשים שיכולים לתת תשובה: בני גנץ, אם יתגבר על יאיר לפיד והשני זה ליברמן, אם הוא יתגבר על עצמו. אני מקווה שאין אפשרות שלישית של ממשלת מיעוט שנתמכת על ידי טיבי ועודה - ליברמן אמר שלא יעשה את זה", אמר.

בהתייחס למאבק הפנימי בתוך מפלגתו לאחר שח"כ גדעון סער קרא לו להתפטר ולקיים בחירות בזק לראשות המפלגה, אמר נתניהו כי "ביום ראשון נכנס את מרכז הליכוד ונקבל החלטה למנוע פריימריז לגבי הרשימה הקיימת לכנסת אם נלך לבחירות". הוא הדגיש כי רק לאחר מכן יתייחסו במפלגה לשאלת הפריימריז.

לפי נתניהו, פגישתו עם מזכיר המדינה האמריקני, שארכה כמעט שעתיים, הייתה "קריטית לביטחון ישראל" ועסקה בנושאים רבים, 12 במספר – כשרובם קשורים לאיום האיראני. "לפחות חצי תריסר מהנושאים קשורים באיראן ואני מנוע מלפרט כאן", אמר נתניהו.

ראש הממשלה התייחס בנוסף להודעת רוסיה מוקדם יותר היום כי תפסיק את הסיוע למתקן הגרעיני האיראני בפורדו. "קיבלנו ידיעה שרוסיה כנראה תעצור חלק מהמרכיבים שלה בפרויקט בפורדו בעקבות חידוש ההעשרה והזרמת גז לצנטריפוגות. אנו עוצרים את שיתוף הפעולה בנושא הזה. אנו מפעילים לחץ עצום". הוא הזכיר את שיחתו שלשום עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ: השיחה נסבה סביב נושא איראן, הגרעין האיראני והתחמשותה, וההתפשטות והצורך לנקוט קו פעולה תקיף. על זה דובר ביני לבין פומפאו. זה לא ספין", טען.

בנוסף, ראש הממשלה התייחס לסוגיית המשך כהונתו כשר בממשלה, ברקע הגשת כתבי האישום נגדו, ואמר כי "אני אחזור לארץ ואחליט בימים האחרונים". במענה לשאלה כיצד הוא מרגיש ברמה האישית אל מול ההליך הפלילי נגדו, אמר כי "אני לא מכחיש שיש לי קשיים. אני לא רובוט ולא אוטומט. אני שונה ביכולת הריכוז שלי. לא הרגשתי יחס אחר מפומפאו".

תגיות:בחירות 2019בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה