מנוחה פוקס

החמאה, כמשל למשהו שאנחנו כמהים לו ומצפים לבואו

בני אדם מעריכים את מה שאין להם בכל זמן ובכל עת, את מה שלא מונח לפתחיהם ומצפה שייגעו בו. בני אדם מעריכים את מה שרחוק מהם, שקשה להשיג אותו, שלא בנקל יגיעו אליו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמה פעמים מאז שהתחיל המחסור בחמאה הגעתם לחנות המכולת ושאלתם אם היא כבר הגיעה?

הגעתם לצרכנייה ונשאתם את ראשכם למעלה, אל מקום החמאה, בתקווה גלויה?

נכון, אני יודעת שיש כאלו שלא ייגעו בחמאה, אבל אלו שכן, מדמיינים מול עיניהם את היום שבו תשוב החמאה לחייהם. הם יוציאו אותה מהמקרר בבית, יחכו עשר דקות, ימרחו ויתענגו.

כשתגיעה החמאה, לאחר ימים כה רבים שלא חזינו באור פניה, היא תיכנס לחנות בקול תרועה, תעלה למדפה בחיוך של ניצחון, ותקצור הלל ושבח מפי כל עקרת בית שציפתה לה בערגה משך זמן כה רב.

בני אדם מעריכים את מה שאין להם בכל זמן ובכל עת, את מה שלא מונח לפתחיהם ומצפה שייגעו בו. בני אדם מעריכים את מה שרחוק מהם, שקשה להשיג אותו, שלא בנקל יגיעו אליו.

אמר לי אבא לילדה בת 9 לפני כמה ימים:

"היא מוכנה להכין שיעורי בית רק אם אני נמצא איתה. הבעיה שלי, שגם כשאני נמצא אתה היא לא מכינה. יש לה תמיד מה לעשות לפני כן, באמצע, ביחד. כמה שאני מסביר לה שאין לי פנאי, היא מנצלת אותי".

ילד לא ינצל מישהו שלא ייתן שינצלו אותו. אם אבא נגיש כל היום, כל הזמן, בכל צורה ובכל אופן, ילד לומד שאבא לא שווה הרבה ולכן ממשיך לנצל אותו, לא להתחשב בזמנו, לא להתחשב בבקשותיו וכך הלאה.

באחת מהרצאותי פנתה אלי אמא ואמרה: "הילדים לא נותנים לי מנוחה, אני כל היום צריכה לשרת אותם, אני רוצה לקרוא ספר ולא מצליחה. אני רוצה להיכנס להתרחץ והם דופקים לי על הדלת".

ילדים לא יהפכו את אמא לשרת שלהם אם היא לא תיתן להם את ההרגשה שהיא כזו. נגישות היתר גורמת לילדים להתייחס לאימא בזלזול.

בואו נלמד מסיפור החמאה. חמאה היא מוצר זול.

כל עוד לא היה חסר בחמאה, התייחסנו אליה כמובנת מאליה. מי עשה עניין מחמאה? אפילו לא הרגשנו כמה היא טעימה לנו. התחלנו להרגיש את טעמה ואת איכותה כשלא הסכימה להיות נגישה מדי.

לאפשר לילד למצוא את ההורים נגישים ופתוחים לעזרה בכל שעה, זה לגרום לילד לזלזל בהם.

צריכים להיות חוקים בבית. חוקים ברורים. עכשיו אמא מתרחצת, ולכן לא יעזור שתדפוק על הדלת, כשהיא תסיים, היא תצא.

עכשיו אבא עסוק בתלמודו. אם תרצי שיכין אתך שיעורי בית, הקצי לכך זמן מוגדר, שבו לא תעסקי בדברים אחרים, ואבא בשמחה ישב אתך.

אבא ואמא נמצאים שם בשביל ילדיהם. הם רוצים לעזור ולתת. הם מבקשים שיהיה לילדיהם טוב. אבל צריך לזכור שכמה שהם טובים ונעימים, אוהבים ומחבקים, אם הם יגזימו ולא ישמרו על חוקים ועל סדרים, הם ייהפכו לכאלו שדורכים עליהם ומזלזלים בהם.

הורים יקרים: רוצים שיכבדו אתכם? שמרו על מקומכם!

תגיות:חמאהמנוחה פוקס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה