חדשות בארץ

רשמית: שופט העליון ניל הנדל יכהן כיו"ר ועדת הבחירות לכנסת ה-23

מינויו של הנדל נקבע שלא לפי הסדר שנקבע מראש, במסגרתו אמור היה פוגלמן להיבחר כיו"ר הוועדה, אולם נוכח ניסיונו של הנדל בשתי מערכות הבחירות הקודמות שנערכו בסמיכות, בהן שימש כממלא מקומו של היו"ר חנן מלצר, הציעה לו חיות את התפקיד והוא נענה לה

השופט הנדל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)השופט הנדל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, הודיעה הערב (ראשון) כי שופט העליון ניל הנדל יכהן כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-23. חיות, שהעבירה את הודעתה הרשמית ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ציינה כי השופט עוזי פוגלמן ישמש כממלא מקומו של הנדל.

מינויו של הנדל נקבע שלא לפי הסדר שנקבע מראש, במסגרתו אמור היה פוגלמן להיבחר כיו"ר הוועדה, אולם נוכח ניסיונו של הנדל בשתי מערכות הבחירות הקודמות שנערכו בסמיכות, בהן שימש כממלא מקומו של היו"ר חנן מלצר, הציעה לו חיות את התפקיד והוא נענה לה. אם לא יתרחש שינוי דרמטי בשלושת הימים שנותרו עד לפיזורה האוטומטי של הכנסת ה-22, הוועדה צפויה להתחיל בעבודתה כבר השבוע.

מלצר היה לראשון בשופטי ישראל שכיהן כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית בשתי מערכות בחירות ארציות רצופות, וכן בבחירות לרשויות המקומיות ב-2018. במהלך כהונתו, מדצמבר אשתקד ועד למאי, התמודדה הוועדה בראשותו עם טענות קשות לפגיעה בטוהר הבחירות ובאי-סדרים חמורים מצדם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומחנה הימין.

בחודש שעבר אמר מלצר בכנס חיפה למשפט כי אין תרחיש שבו יסכים לקחת על עצמו את התפקיד אם תתרחש עוד מערכת בחירות – שלישית בתוך שנה. "אם תהיה מערכת בחירות שלישית, אין סיכוי שאקח אותה על עצמי", אמר והוסיף: "אני ממליץ למי שייקח אותה על עצמו שיהיה אמיץ ושייקח בחשבון שהוא לא יהיה פופולרי".

תגיות:ועדת הבחירות המרכזיתניל הנדלבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה