חדשות בארץ

ירושלים: אור ירוק לתכנון מבנה הקבע של שגרירות ארצות הברית

בפגישה שקיים ראש העיר ירושלים, משה ליאון, עם נציגי מחלקת המדינה של ארצות הברית, הוחלט על "מסלול ירוק" מהיר לתכנון ורישוי מבנה הקבע של השגרירות האמריקנית בבירה. בחודשים הקרובים תתקבל ההחלטה האם השגרירות תישאר במתחם הנוכחי בשכונת ארנונה, או תעבור ל"מתחם אלנבי" בשכונת בקעה

(יונתן זינדל, פלאש 90)(יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, העניק אתמול (שני) אור ירוק לתכנון מבנה הקבע של שגרירות ארצות הברית בבירה. כך הוחלט בפגישה שקיים בלשכתו עם נציגי מחלקת המדינה האמריקנית וצוות השגרירות המקומי, המלווה את הליך הקמת השגרירות האמריקנית בירושלים. בפגישה השתתפה המשנה לראש העיר, פלר חסן-נחום.

במהלך הפגישה דנו הצדדים במספר סוגיות מקצועיות, הנוגעות למשכן הקבע של השגרירות האמריקנית בבירה. כאמור, ליאון נתן גיבוי מלא להליכי התכנון, ואישר את קיומו של "מסלול ירוק" מהיר לצורך תכנון ורישוי מבנה השגרירות.

הצדדים דנו, בין היתר, בסוגיית תחנת הרכבת הקלה המיועדת להיבנות בדרך חברון, בסמיכות למתחם השגרירות. ראש העיר מסר לנציגים האמריקניים, כי העניק את אישורו להזזת התחנה בארבעה מטרים, כפי שביקש השירות החשאי האמריקני.

השגרירות האמריקנית אמורה להיבנות ב"מתחם אלנבי" בשכונת בקעה בעיר – שטח אותו חוכרים האמריקנים מאז שנות ה- 80 תמורת תשלום סמלי. אופציה נוספת שנשקלת היא להרחיב את מתחם השגרירות הנוכחי בשכונת ארנונה. ההחלטה הסופית בנוגע למיקומה הסופי של השגרירות תתקבל בחודשים הקרובים.

מתחם אלנבי (קרדיט צילום: דוברות עיריית ירושלים)מתחם אלנבי (קרדיט צילום: דוברות עיריית ירושלים)

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר: "השגרירות האמריקנית קיבלה היום אור ירוק מעיריית ירושלים. תוך חצי שנה כבר נגיע לשלבים מתקדמים, ובעזרת השם תוך כמה שנים בודדות נזכה לחנוך את מתחם הקבע של השגרירות האמריקנית בבירה".

כזכור, השגרירות האמריקנית הועברה מתל אביב לירושלים בטקס שנערך ב- 14 במאי 2018 בנוכחותם של איוונקה טראמפ, בתו של הנשיא דונלד טראמפ, ובעלה ג'ארד קושנר המשמש כיועצו של הנשיא. השגרירות מוקמה בבניין בשכונת ארנונה, בו שכנה עד אז הקונסוליה האמריקנית. העברת השגרירות התבצעה בעקבות ההחלטה שקיבל טראמפ בדצמבר 2017, להכיר בירושלים כבירתה של ישראל ולהעתיק אליה את השגרירות האמריקנית.

תגיות:ארצות הבריתשגרירותירושליםמשה ליאון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה