חדשות בארץ

ליברמן: למרות הפיתויים והלחצים – לא נצטרף לממשלה צרה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, טען כי בימים האחרונים מפלגתו נתונה ל"למסע לחצים ופיתויים" חסר תקדים: "הוצע לנו כל תפקיד אפשרי בממשלה ובכנסת, רק שנסכים להיכנס לממשלה צרה. דחינו את כל ההצעות על הסף. ממשלה צרה לא תתפקד, אלא תדמם". יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, האשים את ליברמן באחריות להליכה לבחירות: "יצר שיח של שנאות וחרמות"

ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שב והבהיר לפני הצהריים (שלישי) כי אין בכוונתו להצטרף לממשלת ימין, וקרא לליכוד ולכחול לבן "להתעלות מעל השיקולים הפוליטיים הצרים ולהקים ממשלה אחדות".

בפוסט שפרסם בפייסבוק, הדגיש ליברמן כי "אם ב- 24 השעות הקרובות לא תקום ממשלה, זה אך ורק בגלל שמנהיגי שתי המפלגות הגדולות, הליכוד וכחול לבן, לא היו מוכנים לוותר על האגו ולא יכלו להגיע להסכמה מי יכהן ראשון כראש ממשלה ומתי תהיה הרוטציה. כל השאר זה סיפורים ותירוצים".

"לשתי המפלגות ביחד יש 65 מנדטים. הם לא צריכים שום מפלגה נוספת על מנת להקים ממשלה", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו. "חוסר הנכונות של נתניהו להיפרד מהגוש החרדי-משיחי, והנכונות של שלושת הרמטכ"לים להקים ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת, שהתייצבה בעימות האחרון בעזה לצד ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי והאשימה את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה, לא היו מקובלות על ישראל ביתנו בעליל".

ליברמן טען כי בימים האחרונים מפלגתו נתונה ל"מסע לחצים ופיתויים כפי שאני לא זוכר מאז שהתחלתי את דרכי בפוליטיקה הישראלית". לדבריו, "הוצע לנו כל תפקיד אפשרי בממשלה ובכנסת. כל זה רק שנסכים להיכנס לממשלה צרה, בניגוד להבטחתינו לבוחר. מיותר לציין שדחינו את כל ההצעות האלו על הסף. גם בשל שיקולים עקרוניים, אבל לא פחות בשל שיקולים מעשיים. ממשלה צרה תהיה צרה גדולה למדינת ישראל. ממשלה כזאת לא תתפקד, אלא תדמם".

"ישראל ביתנו היתה עקבית וברורה בנושא מתחילת מערכת הבחירות ועד עתה. אמרנו שלא נצטרף לשום ממשלה צרה, כי ממשלה כזו לא תוכל להתמודד עם האתגרים הכלכליים והביטחוניים העומדים על הפרק. החלטות דרמטיות מחייבות הסכמה לאומית רחבה, קודם כל בכנסת, ואם באמת דואגים לאינטרס הלאומי ולא הפרטי – אין מנוס אלא להקים ממשלה לאומית רחבה. אני קורא שוב לשתי המפלגות הגדולות להתעלות מעל השיקולים הפוליטיים הצרים ולהקים ממשלה אחדות לטובת עם ישראל, ולהפסיק את משחק ההאשמות הציני", סיכם ליברמן.

בתוך כך, יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, האשים הבוקר את ליברמן כי הוא האחראי המרכזי להליכה לבחירות שלישיות בתוך פחות משנה. "נתניהו וגנץ בנו על ליברמן. עד היום כל אחד עדיין מקווה שאולי הוא יבוא לצד הזה או לצד הזה", אמר בראיון ל- ynet. "ליברמן תעתע בכולם, וממשיך לתעתע – הוא לא יילך עם ממשלת מיעוט של גנץ כי הוא שונא ערבים, ולא עם נתניהו כי הוא שונא חרדים – לכן אנחנו נמצאים בפלונטר הזה". 

"ליברמן יצר שיח של שנאות וחרמות. מי שלא רוצה להקים ממשלה לא עם החרדים ולא עם הערבים – הסיכוי שיקים ממשלה קלוש מאוד. אם הוא חשב שהוא יצליח לדחוף את כחול לבן ואת הליכוד לממשלת אחדות – לאחר שהוא נכשל בכך, הוא היה צריך לקבל החלטה", הוסיף פרץ. "השיח של שנאה וגזענות יוביל אותנו לצערי לבחירות רביעיות ואולי חמישיות. לקראת הבחירות שמתרגשות עלינו, צריך לקיים שיח אחר – של הבנה והכלה, של ניסיון להגיע להבנות במגזרי האוכלוסייה השונים, כי אחרת לא נצליח להקים ממשלה. אם יהיה מצב שבו כולם מחרימים את כולם, אז נמצא את עצמנו שוב בפלונטר פוליטי".

תגיות:הליכודאביגדור ליברמןישראל ביתנוכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה