חדשות בארץ

סקר חדש: כחול לבן מתחזקת, הפלונטר הפוליטי נמשך

הסקר של וואלה, הראשון שפורסם לאחר הודעתו של יאיר לפיד על ביטול הרוטציה עם בני גנץ, מלמד כי המאזן בין הגושים נותר בעינו, במספרים זהים לחלוטין לתמונת המצב בכנסת הנוכחית: 57 מנדטים למחנה השמאל-ערבים, 55 מנדטים לגוש הימין-חרדים, ו- 8 מנדטים לישראל ביתנו

נתניהו וגנץ (תמונות: פלאש 90)נתניהו וגנץ (תמונות: פלאש 90)
אא

יממה לאחר שיאיר לפיד הודיע כי הוא מוותר על הסכם הרוטציה עם בני גנץ, וקצת יותר מיממה לפני 'רגע האמת' של פיזורה הצפוי של הכנסת – כחול לבן מתחזקת במקצת. כך, לפחות, על פי סקר חדש שפורסם היום בוואלה.

מנתוני הסקר, שנערך על ידי מכון מדגם של מנו גבע, כחול לבן מטפסת ל- 35 מנדטים – מנדט אחד יותר בהשוואה לסקר קודם מלפני שבועיים, ו- 2 מנדטים יותר לעומת המושבים להם זכתה בבחירות שנערכו בחודש ספטמבר. הליכוד שומר על יציבות, וזוכה ל- 33 מנדטים – מנדט אחד יותר ממצבו בכנסת הנוכחית.

תוצאות נוספות בסקר: הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים. ישראל ביתנו, ש"ס ויהדות התורה – 8 מנדטים לכל אחת. הימין החדש זוכה ל- 6 מנדטים, העבודה-גשר עם 5 מנדטים, והמחנה הדמוקרטי מקבלת 4 מנדטים – קרוב לגבול אחוז החסימה. הבית הלאומי-האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית נותרות בחוץ, הרחק מ- 3.25% מקולות הבוחרים הדרושים כדי להיכנס לכנסת.

על אף התחזקותה של כחול לבן, ופער 2 המנדטים מול הליכוד, לא צפוי פתרון לפלונטר הפוליטי, מכיוון שהמאזן בין הגושים נותר בעינו: מחנה השמאל-ערבים עם 57 מנדטים, בלוק הימין-חרדים עם 55 מנדטים, ובתווך ישראל ביתנו עם 8 מנדטים – מספרים זהים לחלוטין לתמונת המצב העכשווית.

על אף שהחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לא גרעה מכוחו של הליכוד, ובחלק מהסקרים הוא אף עולה קלות, נתניהו צריך להיות מודאג משני נתונים נוספים: ראשית, בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, יו"ר כחול לבן ממשיך להתחזק, ובסקר הנוכחי הוא מקבל 38% לעומת 37% לנתניהו. שנית, בשאלה מי אשם להליכה לבחירות שלישיות, 41% מטילים את האחריות העיקרית על ראש הממשלה, בעוד 6% בלבד סבורים כי האשמה המרכזית מוטלת על גנץ. אביגדור ליברמן 'זוכה' ל- 33% בלבד של מאשימים. נתון זה עלול לשחק לרעתו של נתניהו במהלך מערכת הבחירות וביום הבוחר.

תגיות:סקריםהליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה