חדשות בארץ

ליברמן לנתניהו: "שב עם עצמך ותעשה חשבון נפש"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי "מבית היוצר של רחוב בלפור" מופצים נגדו סילופים והשמצות: "ההבדל בינינו, שלי יש ערכים ולך רק אינטרסים". יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר: "יצא המרצע מן השק"

ליברמן ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ליברמן ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (רביעי) בחריפות חסרת תקדים את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לאחרונה אני מזהה קפיצת מדרגה בהשמצות, בסילופים ובגרסאות זדוניות נגדי באופן אישי ונגד משפחתי וסביבתי הקרובה, היוצאים מבית היוצר של רחוב בלפור", כתב בפוסט ארוך שפרסם בפייסבוק. "למרות שמתחילת מערכת הבחירות לכנסת ה- 22, הבהרתי שישראל ביתנו תתמוך אך ורק בממשלת אחדות, ולמרות שהתנהלתי באופן ממלכתי ואחראי, פעם אחר פעם חוזרים מקורבי ראש הממשלה, בגרסאות שונות, על 'ההסבר' מדוע לא הצטרפתי לממשלה חרדית-משיחית בראשות נתניהו. ולמי שפספס, להלן 'ההסבר': 'ליברמן נסחט על ידי המשטרה והפרקליטות, פוחד מחקירה והפך לאתרוג של הממסד המשפטי'".

"אז לידיעת ראש הממשלה ומקורביו, עברתי לא מעט חקירות ומעולם לא חששתי מהן, מעולם לא הסתתרתי מאחורי חסינות, את כל הדיונים המשפטיים מימנתי מכספי ובמקום לפנות לחברים לקחתי הלוואה מהבנק", סנט ליברמן בנתניהו. "לו הייתי חושש ממאן דהוא או רוצה לרצות מישהו, לא הייתי אומר, לאורך כל הדרך באופן חד וברור, שמבחינתי ראש הממשלה רשאי לכהן בתפקידו עד פסק דין חלוט למרות כתב האישום. זה החוק במדינת ישראל, שעבר בשנת 2001 ושאני הצבעתי נגדו. אך למרות הכל אני סבור שחייבים לכבד חוקים גם כאשר הם לא מוצאים חן בעינינו, או במקרה שלי כשהצבעתי נגד".

"אם הייתי רוצה לתקוף או לפגוע בך, אדוני ראש הממשלה, במקום הכי רגיש, הייתי מזכיר לך את דבריך בשנת 2008 על ראש ממשלה אחר, אהוד אולמרט: 'מדובר על ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, ואין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים כל כך גורליים במדינת ישראל. קיים חשש, אני חייב להגיד אמיתי – לא בלתי מבוסס, שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על פי האינטרס הלאומי, (משום ש) הוא נמצא במצוקה המיוחדת הזו – הכל כך עמוקה". ובטח ובטח הייתי מצטרף להצעת החוק של כחול לבן, שמונעת מחבר כנסת שקיים נגדו כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה, ותומך בהקמת ועדת הכנסת בתקופת המעבר, שהייתה מסירה ממך את החסינות".

בהמשך דבריו הוסיף ליברמן ועקץ: "אדוני ראש הממשלה, כנראה שבגילך זכרונך בוגד בך, ושכחת שתמכתי במתווה הנשיא שהעניק לך, ולא לבני גנץ, זכות לכהן ראשון כראש ממשלה. לו הייתי מתנהל כפי שאתה מתנהל, הייתי מצטרף לממשלת מיעוט עם כחול לבן ללא היסוס. ההבדל בינינו, שלי יש ערכים ולך רק אינטרסים. ערך עליון עבורי הוא חברות, משהו שזר לך לחלוטין".

"עלילות נוספות שלך ושל מקורביך, שקראתי אצל כמה מכתבי החצר של רחוב בלפור בנוסח 'ליברמן מופעל על ידי גורמים עלומים מחו"ל', 'ליברמן הוא 'סוכן', 'סוכן של כאוס' עם רמזים עבים לכיוון החברים שלי, כשאותם מקורבים מוסיפים חטא על פשע וטוענים שבשל כך סירבתי לקבל תפקידים מן הנחשקים בממשלה ובכנסת והעובדה שלא הצטרפתי לקואליציה צרה בראשותך. למרות שלאורך כל הקמפיין הקודם הבהרתי שבלי שינויים מהותיים בנושא דת ומדינה, כמו תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים, גיוס חרדים לצה"ל וגיור על ידי רבני עיר לא נצטרף לממשלה בראשותך".

"אדוני ראש הממשלה, הפוסל במומו פוסל", תקף יו"ר ישראל ביתנו. "אולי אתה סוכן של גורמים עלומים ועשירים ממקומות שונים בעולם? אולי אתה הסוכן של ג'יימס פאקר? אולי אתה הסוכן של ספנסר פרטרידג'? אולי אתה משרת את האינטרסים הכלכליים של נתן מיליקובסקי? גם כאן ההבדל בינינו שאצלי מעולם המטרה לא קידשה את האמצעים, ומעולם לא החלפתי עקרונות בכיסאות. אז תסתכל בראי טוב טוב. שב עם עצמך ותעשה חשבון נפש".

בתגובה לדבריו של ליברמן, אמר יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, בריאיון לכאן ב': "יצא המרצע מן השק, נמאס לי להשקיע זמן באיש הזה".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שב וקרא אמש לנתניהו להודיע כי אינו מתכוון לבקש מהכנסת חסינות מפני העמדה לדין: "תודיע, כפי שהבטחת לפני הבחירות הקודמות, שלא תסתתר מאחורי החסינות הפרלמנטרית ותלך להגן על חפותך בבית המשפט. יש לך את הזכות המלאה להגן על עצמך, אבל אסור להפוך את הכנסת לעיר מקלט. עשה זאת בכדי שנוכל למצוא פתרון ולהרכיב ממשלה". זמן קצר לאחר מכן כתב נתניהו בטוויטר: "בני גנץ, אני קורא לך לחדול מהספינים. אחרי 80 ימים הגיע הזמן שיום אחד, לטובת אזרחי מדינת ישראל, נשב ונדון ברצינות למען הקמת ממשלת אחדות רחבה, זה עדיין לא מאוחר".

החוק לפיזור הכנסת הונח אתמול באופן רשמי על שולחן הכנסת. הוא צפוי לעבור במהלך היום בשלוש קריאות, ולהוביל את אזרחי ישראל לקלפיות ב- 2 במרץ – בפעם השלישית בתוך פעם משנה.

תגיות:אביגדור ליברמןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה