חדשות בארץ

סקר חדש: כחול לבן מתחזקת, הליכוד נחלש, הפלונטר נמשך

על פי תוצאות הסקר שפורסם בחדשות 12, הפער בין הגושים מתרחב, אך לגוש השמאל-ערבים אין 61 מנדטים. אם גדעון סער ינצח את בנימין נתניהו בפריימריז – הליכוד ייחלש באופן משמעותי, אולם גוש הימין יתחזק קלות

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

סקר חדש, שפורסם הערב (חמישי) בחדשות 12, מלמד כי הפלונטר הפוליטי המשתק את ישראל בשנה האחרונה צפוי להימשך גם לאחר פיזור הכנסת.

על פי הסקר, שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע, הפער בין כחול לבן והליכוד גדל ל- 3 מנדטים: בעוד כחול לבן מתחזקת במנדט ל- 35, הליכוד נחלש במנדט ל- 32. הרשימה המשותפת שומרת על כוחה – עם 13 מנדטים. ש"ס, יהדות התורה וישראל ביתנו זוכות כל אחת ל- 8 מנדטים.

הימין החדש מקבל 6 מנדטים. הבית היהודי-האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית אינן עוברות את אחוז החסימה, אך אם ירוצו יחד – יצליחו להיכנס לכנסת. המחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים, וכך גם למפלגת העבודה-גשר.

בחלוקה לגושים: בלוק הימין עם 54 מנדטים, ירידה של מנדט לעומת מצבו בכנסת היוצאת. גוש השמאל-ערבים מתחזק במנדט ל- 58 מנדטים. ישראל ביתנו בתווך – עם 8 המנדטים שלה.

שבועיים לפני הפריימריז בליכוד, המשתתפים בסקר נשאלו כיצד יצביעו אם בראש הליכוד יעמוד גדעון סער. על פי הנתונים, במקרה זה הליכוד נחלש באופן משמעותי ל- 26 מנדטים. מן ההפקר זוכים הן הימין החדש – שעולה ל- 9 מנדטים – והן הבית היהודי-האיחוד הלאומי, שעוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. עוצמה יהודית נותרת מתחת לאחוז החסימה.

בסיכום הגושים – גוש הימין-חרדים בהובלת סער מתחזק במנדט אחד, ל- 55 מנדטים. גוש השמאל-ערבים נשאר עם 58 מנדטים, וישראל ביתנו יורדת ל- 7 מנדטים.

תגיות:סקריםהליכודכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה